De raad van bestuur van de publieke omroep onderzoekt momenteel of het mogelijk is om de publieke, klassieke zender Radio 4 te vervangen door het multiculturele 'Fun X'. Als de plannen doorgaan, is Nederland het eerste Europese land zonder klassieke zender via de ether.
De nieuwe zender zal zich door middel van r&b, reggae, african, arab en turkse popmuziek op allochtonen moeten gaan richten. Op deze manier hoopt de publieke omroep meer jongeren te trekken.
Als de plannen doorgaan, zal Radio 4 nog voor 2008 uit de ether verdwijnen. Ruurd Bierman, verantwoordelijk voor het programmabeleid bij de publieken, maakte gisteren de plannen bekend, maar gaf aan zelf 'niet echt enthousiast' te zijn over de plannen. Radio 4 zou overigens nog wel via de kabel te beluisteren zijn.
Ik zou het persoonlijk toch erg vinden als er geen klassieke zender meer zou zijn. Ik bedoel hebben we niet al genoeg r&b zenders die iedereen proberen aan te spreken?
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:09 schreef Delric het volgende: Wtf? Muziek voor die kutallochtonen is Nederland meer waard dan het houden van onze enigste klassieke muziekzender?
Die muziek is niet alleen voor allochtonen hoor. Maar voor iedereen. foto
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:12 schreef Kresj het volgende: Gek hè dat mensen steeds minder tolerant worden ten opzichte van allochtonen. Als er steeds maar weer dit soort akties gedaan worden.
Niet gelijk in paniek schieten. Er word nog helemaal niks gedaan. Alleen maar een onderzoekje.....
Klassieke muziek moet plaats maken voor dat achterlijke multiculti shit muziek?! Zijn ze helemaal van de pot gerukt?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fotofotofotofotofotofotofotofotofoto
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die muziek is niet alleen voor allochtonen hoor. Maar voor iedereen. foto
Leuk detail: de SP is fel tegen.
En zelfs ik vind het een onzin plan.
Ik ben er samen met de SP fel tegen. Een zender die op is gericht om 'multicultureel' te zijn is gedoemd te mislukken: iedereen heeft gewoon een andere muzieksmaak...
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
Hmm, ik vraag me af of de regering nog wel wíl dat de allochtonen intergreren. De hele cultuur wordt hierheen gehaald, ajb zeg. Zij moeten zich aanpassen. Wij niet aan hun.
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:06 schreef bmxbinkie het volgende: Ik zou het persoonlijk toch erg vinden als er geen klassieke zender meer zou zijn. Ik bedoel hebben we niet al genoeg r&b zenders die iedereen proberen aan te spreken?
Is ook zo.
Niet dat ik volop Radio 4 luister, maar ik ken zat mensen die helemaal klassiek geweldig vinden. Voornamelijk de wat ouderen mensen, maar ook veel nieuw talent en mensen die het waarderen.
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:27 schreef calvobbes het volgende: Overigens ontbreekt er enige nuance in het bericht.
Radio4 blijft gewoon bestaan, maar zou (als de plannen doorgaan) uit de ether verdwijnen. Radio 4 blijft op de kabel gewoon bestaan.
en de kabel is ook overal aanwezig. foto Dat ene wekkerradiotje bij iemand op zijn kantoor heeft echt geen kabel-aansluiting en er zijn genoeg gebieden waar je geen kabel bij de huizen hebt liggen, maar dat gaat er bij de meeste randstad-figuren niet in. Daarnaast is er ook een flinke groep die radio luistert in de auto en ik weet niet wat voor verlengsnoer jij achter je auto heb liggen, maar in de meeste auto's is er geen kabel-aansluiting te vinden hoor.
Ikzelf luister nooit radio4, maar om een unieke zender, met een best vaste luistergroep uit de ether te weren voor een volgende 13-in-een-dozijn-zender is toch echt te idioot voor woorden.
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:53 schreef Sorcerer8472 het volgende: Ik ben er samen met de SP fel tegen. Een zender die op is gericht om 'multicultureel' te zijn is gedoemd te mislukken: iedereen heeft gewoon een andere muzieksmaak...
Mmm, niet echt.
Fun-X is best een leuke zender. OK, niet alle nummers zijn even goed, maar je komt een hoop nummers tegen die best wel leuk zijn.
Zo was binnen de hindoestaans/surinaamse kringen Kevin Little al lang bekend, toen volgde Fun-X en toen pas de rest van het land. En ze richten ook vragen aan mensen van allerlei komaf over maatschappelijke stellingen.
Alleen ik snap niet dat er zo'n segregatie gemaakt moet worden voor 'de allochtone jongere'. Voor zover ik wist was Fun-X gewoon een zender met een onwijze leuke diverse mix aan muziek, die je doorgaans niet snel zult horen.
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:02 schreef asmodai het volgende: Voor zover ik wist was Fun-X gewoon een zender met een onwijze leuke diverse mix aan muziek, die je doorgaans niet snel zult horen.
Daar hebben we ook KinkFM voor en die stridjt al jaren voor een etherfrequentie! foto
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:06 schreef kutvent het volgende: De ene rommel inruilen voor de andere rommel.
Ik luisterde toch al niet naar klassiek en ook al niet naar r&b, reggae, african, arab en turkse popmuziek. foto
!!! hoe kun je klassieke muziek rommel noemen man! fotofotofotofotofotofoto enfin, schandalig als dit zou gebeuren EEN GROOT VERLIES VOOR NEDERLAND turkse popmuziek luisteren ze maar van cd of een of andere turkse omroep! foto
Als je de luistercijfers zo bekijkt, zullen behalve die paar mensen die naar Radio 4 luisteren, weinig mensen het merken. En de klassiek-liefhebbers kunnen prima terecht bij Classic FM, de meeste zijn daar toch al naar toe gegaan.
Echter, een multiculti-zender lijkt me een minder goed idee. wellicht zou het wel een goede plaats zijn voor een zender voor wat ouder (ouder dan 30) publiek, Kink FM, Arrow Classic Rock of Radio 10 Gold bijvoorbeeld.
WTF~! niet dat ik luister naar Radio 4 maar die zender moet gewoon blijven. alles verdwijnt al bijna. Per ongeluk heb ik wel eens afgestemd op funx, wat een achterlijke zooi daar zeg. die interviews ijn ronduit triest.
NIC..AR..A..GUA. Agua....Agua for my bunghole.... bunnnghooooole! Are you threatening me? I AM CORNHOLIO! ...you have T.P.? T.P. for my bunghole? Are you threatening me? You will give my T.P. ... bungholio!
Wanneer houdt dat MULTU(flauwe)KULturele gehannes een keer op. Maar ja, er zullen wel weer een aantal subisidiepot parasieten zijn die dit hebben bedacht. Eerst onze cultuur naar de kl*te en nu ook al de radio. Kan maar 1 ding zeggen Weg met die Rommel 'n Bagger (RNB) en andere minderwaardige k*t muziek. Klassiek is tenminste wel beschaafde muziek !!!! :'( foto :'(
waarom gebeurd dit nou? een goede zender moet plaats maken voor bagger :S ik hoef geen gejank te horen, niet door anastacia, niet door britney, en ook niet door zo'n RnB sterretje, en ook niet door een arabisch persoon. gewoon niet. als je naar bagger wilt luisteren zijn er al genoeg zenders voor je (SmashFM bijvoorbeeld)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:20 schreef qltel het volgende: Als je de luistercijfers zo bekijkt, zullen behalve die paar mensen die naar Radio 4 luisteren, weinig mensen het merken. En de klassiek-liefhebbers kunnen prima terecht bij Classic FM, de meeste zijn daar toch al naar toe gegaan.
Al die componisten als Mozart, Tsjaikovski, Vivaldi of Ravel waren blanke westelingen, dat is natuurlijk racistisch ten opzichte van de minderheidsgroeperingen die zichzelf hierin niet kunnen herkennen. Goed dat we ghettorap hiervoor in de plaats krijgen, zo kunnen we groepen allochtone jongeren beter bij de samenleving betrekken en voorkomen we radicalisering.
Als ze nieuwe zenders nou gewoon meteen uitzenden via DAB (Digital Audio Broadcasting), ipv weer op FM te gaan zitten emmeren. Dan komt er misschien ook schot in de digitalisering van de commerciele zenders. Dan heb je bovendien veel meer frequenties dus hoeft (voorlopig) niemand meer te huilen omdat ze geen ether frequentie krijgen.
Funx.. was best een leuke zender..met allerlei verschillende soorten muziek.. Goede zet.. ..ok..moet wel zeggen de laatste keer dat ik naar funx luisterde is wel 3 jaar geleden.. foto Commercieel is dit wel een goede zet.. ! Funx was binnen de randstad wel de nummer 1 radiozender..logisch.. foto
if you never take a riscs , you never drink champagne !!
Ach, wat heb je aan klassiek op de FM-golf? Klassiek heeft een goed signaal nodig.. Bij zachte passages overheerst ruis en andere interferentiezooi.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat KinkFM nog steeds geen etherfrequentie heeft. Geef KinkFM dan de ruimte van radio4, en zet FunX ergens op de AM-golf ofzo. foto
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:27 schreef calvobbes het volgende: Overigens ontbreekt er enige nuance in het bericht.
Radio4 blijft gewoon bestaan, maar zou (als de plannen doorgaan) uit de ether verdwijnen. Radio 4 blijft op de kabel gewoon bestaan.
Daar heb ik in de auto niet zo veel aan... (Ja, ik luister over het algemeen Radio4, ná Stenders en vóór Ruud de Wild). ClassicFM is ook al weg (maar dat is een minder groot gemis dan Radio4 uit de ether...)
Radio 4 heeft helaas al een groot aandeel "wereldmuziek". Daarnaast is er ook ruimte voor jazz op dit kanaal. Niet verkeerd bedoeld voor popliefhebbers maar dit is de enige zender die cultuurmuziek uitzendt, en naar mijn mening ook recht heeft op sponsoring door de overheid.
Dat men een MultiCulti zender wil kan best maar dan liever op een zender zonder karakter (radio 2) of radio 3 (we hebben immers zat andere commerciele popstations dus waarom radio 3 sponsoren door de overheid?).
Gatver wat zonde. Radio 4 is een goede zender waar ik van tijd tot tijd graag naar luister. Er is helemaal geen noodzaak aan een "Fun X". Wat wordt ik misselijk van de nodeloze plannen van de overheid.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
Dat draait alleen maar van die popi-jopi klassieke muziek, en niet eens hele stukken. Gewoon hier en daar los een deeltje van.
Radio 4 is echt een kwaliteitszender... Classic FM is commerciele prut.
Vervelend voor je. Toch heeft Classic FM wel aardig wat luisteraars en is de luisterschare van Radio 4 miniem klein, maar wordt er wel een hoop geld aan besteed, en wordt er dure frequentieruimte besteed waarmee je veel meer mensen blij zou kunnen maken. Het is natuurlijk vrij zot dat er voor klassiekliefhebbers 2 zenders zijn, terwijl er andere (veel grotere) groepen zijn, die niet bediend worden, of maar uit moeten wijken naar de AM.
Ik heb zojuist gelezen dat R4 uit de ether zou moeten. Een grof schandaal is dat! Straks gaat de tv (eind 2006 dacht ik) uit de lucht en nu R4 in 2008... niet meer kunnen luisteren in de auto en caravan naar klassieke muziek. Ik begrijp steeds minder van het gedonder hier in dit land. Het lijkt meer op een cultuurbelijd dan een cultuurbeleid...
[quote]Op vrijdag 7 oktober 2005 11:20 schreef qltel het volgende: Als je de luistercijfers zo bekijkt, zullen behalve die paar mensen die naar Radio 4 luisteren, weinig mensen het merken. En de klassiek-liefhebbers k]unnen prima terecht bij Classic FM, de meeste zijn daar toch al naar toe gegaan./quote
Alsof je bij Classic FM iets anders hoord dan middle of the road klassiek. Dat is toch ook maar Raufaser behang zonder schilderijen..
Daar gaan we weer... Lang leve de commercie! foto Radio 4 is niet lucratief genoeg, dus moet de zender plaatsmaken voor commerciële rotzooi! foto De boekhouder regeert! fotofotofoto
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:17 schreef 123RiK het volgende:
[..]
!!! hoe kun je klassieke muziek rommel noemen man! fotofotofotofotofotofoto enfin, schandalig als dit zou gebeuren EEN GROOT VERLIES VOOR NEDERLAND turkse popmuziek luisteren ze maar van cd of een of andere turkse omroep! foto
Ik weet wat beters: turkse popmuziek luisteren ze maar IN HUN EIGEN LAND! foto
multiculturele zender? Wat een onzin om een klassieke zender hiervoor in te ruilen. Maak van Radio 3 desnoods zo'n knuffelzender voor die arme allochtoontjes die verder ook al niets hebben.
zoekt en gij zult vinden maar of je het gevondene waardeeert?
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Ik luisterde toch al niet naar klassiek en ook al niet naar r&b, reggae, african, arab en turkse popmuziek. foto
Tering man, oprotten mogen ze, meen ik serieus.. Dit hele fucking land gaat raar doen door die mensen..
Leuk detail: de SP is fel tegen.
En zelfs ik vind het een onzin plan.
Alles voor de allochtonen toch regering?
foto
fotofotofotofotofotofotofotofotofoto
Radio4 blijft gewoon bestaan, maar zou (als de plannen doorgaan) uit de ether verdwijnen. Radio 4 blijft op de kabel gewoon bestaan.
Laat ons op zn tijd nog even genieten van wat kwalitatieve muziek ipv die 100 zenders met dezelfde troep erop foto
The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind!
guttem me yala, sen eshek ben araba fotofoto
van mij hoeft het beide niet
als RTL FM oprot ben ik een tevrede man van Radio 4 heb ik niet zo'n last
--------> As A Final Touch God Created The Dutch<--------
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
Niet dat ik volop Radio 4 luister, maar ik ken zat mensen die helemaal klassiek geweldig vinden. Voornamelijk de wat ouderen mensen, maar ook veel nieuw talent en mensen die het waarderen.
Dat ene wekkerradiotje bij iemand op zijn kantoor heeft echt geen kabel-aansluiting en er zijn genoeg gebieden waar je geen kabel bij de huizen hebt liggen, maar dat gaat er bij de meeste randstad-figuren niet in.
Daarnaast is er ook een flinke groep die radio luistert in de auto en ik weet niet wat voor verlengsnoer jij achter je auto heb liggen, maar in de meeste auto's is er geen kabel-aansluiting te vinden hoor.
Ikzelf luister nooit radio4, maar om een unieke zender, met een best vaste luistergroep uit de ether te weren voor een volgende 13-in-een-dozijn-zender is toch echt te idioot voor woorden.
Fun-X is best een leuke zender. OK, niet alle nummers zijn even goed, maar je komt een hoop nummers tegen die best wel leuk zijn.
Zo was binnen de hindoestaans/surinaamse kringen Kevin Little al lang bekend, toen volgde Fun-X en toen pas de rest van het land. En ze richten ook vragen aan mensen van allerlei komaf over maatschappelijke stellingen.
Alleen ik snap niet dat er zo'n segregatie gemaakt moet worden voor 'de allochtone jongere'. Voor zover ik wist was Fun-X gewoon een zender met een onwijze leuke diverse mix aan muziek, die je doorgaans niet snel zult horen.
hoe kun je klassieke muziek rommel noemen man! fotofotofotofotofotofoto
enfin, schandalig als dit zou gebeuren
EEN GROOT VERLIES VOOR NEDERLAND
turkse popmuziek luisteren ze maar van cd of een of andere turkse omroep! foto
Echter, een multiculti-zender lijkt me een minder goed idee. wellicht zou het wel een goede plaats zijn voor een zender voor wat ouder (ouder dan 30) publiek, Kink FM, Arrow Classic Rock of Radio 10 Gold bijvoorbeeld.
Are you threatening me? I AM CORNHOLIO!
...you have T.P.? T.P. for my bunghole?
Are you threatening me? You will give my T.P. ... bungholio!
Radio 4 is het enige wat ik aan radio luister in de auto als ik in NL ben.
Al die andere zender hebben meuk,
waarom gebeurd dit nou? een goede zender moet plaats maken voor bagger :S ik hoef geen gejank te horen, niet door anastacia, niet door britney, en ook niet door zo'n RnB sterretje, en ook niet door een arabisch persoon. gewoon niet. als je naar bagger wilt luisteren zijn er al genoeg zenders voor je (SmashFM bijvoorbeeld)
1000 mensen ofzo?
ik vind klassiek ook wel leuk om te horen.... maar dan de goede klassieke platen niet dat gejengel van een onbekende pianist foto
maak dan een combi zender met (gewardeerde) klassiek en andere old-skool muziek.
Dat draait alleen maar van die popi-jopi klassieke muziek, en niet eens hele stukken. Gewoon hier en daar los een deeltje van.
Radio 4 is echt een kwaliteitszender... Classic FM is commerciele prut.
Radio 4 is een goeie zender, één van de weinigen met niveau! Het is 't absoluut niet waard om die te verruilen voor een nutteloze 'multiculti'-zender.
Want anders zijn wij benadeelt foto
*zieligheid*
foto
Whehehe.
Hele dat preken van zo'n gast aanhoren foto
Dan heb je bovendien veel meer frequenties dus hoeft (voorlopig) niemand meer te huilen omdat ze geen ether frequentie krijgen.
Transhumanist, Piraat
Goede zet.. ..ok..moet wel zeggen de laatste keer dat ik naar funx luisterde is wel 3 jaar geleden.. foto
Commercieel is dit wel een goede zet.. !
Funx was binnen de randstad wel de nummer 1 radiozender..logisch.. foto
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat KinkFM nog steeds geen etherfrequentie heeft. Geef KinkFM dan de ruimte van radio4, en zet FunX ergens op de AM-golf ofzo. foto
klassieke muziek..hoeft niet perse op de radio.. je kan legio cd`s kopen bij kruidvat voor een habbekrats !!
JAN SMIT.. ANDRE HAZES.. FRANS BAUER,,,
Je weet toch..
doodgewoon Hollandse muziek !!
We wonen toch gvd in Nederland..
(zouden mn buren zeggen) foto
Tzijn allemaal Duitsers, Oostenrijkers en Fransen die die zooi maken.
Vind het wel een goed plan, scheelt weer een hoop nutteloos verspeelde belastingcenten aan een zender met een handje vol luisteraars.
Als je het neit kan, zal je het ook nooit lukken.
bach mozart etc, waren gewoon geniaal.
Daarnaast is er ook ruimte voor jazz op dit kanaal. Niet verkeerd bedoeld voor popliefhebbers maar dit is de enige zender die cultuurmuziek uitzendt, en naar mijn mening ook recht heeft op sponsoring door de overheid.
Dat men een MultiCulti zender wil kan best maar dan liever op een zender zonder karakter (radio 2) of radio 3 (we hebben immers zat andere commerciele popstations dus waarom radio 3 sponsoren door de overheid?).
Als je de luistercijfers zo bekijkt, zullen behalve die paar mensen die naar Radio 4 luisteren, weinig mensen het merken. En de klassiek-liefhebbers k]unnen prima terecht bij Classic FM, de meeste zijn daar toch al naar toe gegaan./quote
Alsof je bij Classic FM iets anders hoord dan middle of the road klassiek. Dat is toch ook maar Raufaser behang zonder schilderijen..
Radio 4 is niet lucratief genoeg, dus moet de zender plaatsmaken voor commerciële rotzooi! foto
De boekhouder regeert! fotofotofoto
Wat een onzin om een klassieke zender hiervoor in te ruilen.
Maak van Radio 3 desnoods zo'n knuffelzender voor die arme allochtoontjes die verder ook al niets hebben.
maar of je het gevondene waardeeert?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken