Verschoor wint F2-hoofdrace Jeddah en pakt leiding in kampioenschap
Naast de F1 Academy en uiteraard de Formule 1 werd op het Saoedische circuit van Jeddah dit weekeinde ook geracet in de Formule 2. Richard Verschoor was in topvorm en dat leverde hem ondanks een tegenslag zowaar de leiding op in het kampioenschap.
Sprintrace
Poleposition was voor niemand minder dan Richard Verschoor, die Gabriele Mini naast zich had staan. Pepe Marti en Roman Stanek stonden op rij twee, voor Alexander Dunne, Arvid Lindblad, Luke Browning, Leonardo Fornaroli, Victor Martins en Jak Crawford. Verschoor's start was prima, Red Bull-junior Marti, Mini en de heerlijk vertrokken tweede Red Bull-junior Lindblad volgden.
Na drie ronden slipstreamde Marti zich voorbij Verschoor, terwijl Lindblad Mini te grazen nam. Verschoor nam de leiding een ronde later weer terug, terwijl Lindblad de tweede plek overnam van Marti. Die had op zijn beurt Dunne achter zich aan, na een geslaagde aanval op Mini. In het middenveld ging het in de slotfase fout voor Crawford, die in duel met Mini om plek zes in de rondte getikt werd en vast kwam te staan.
De safety car kwam de baan op om Crawford's auto weg te halen. Men werd door de pitstraat geleid door de safety car en een paar coureurs in het achterveld gebruikten dat om een setje superzachte banden onder te laten schroeven. Na de herstart kreeg Verschoor te horen dat hij een tijdstraf had wegens het buiten de baan duwen van Marti, waardoor hij weliswaar als eerste de finish passeerde, maar zakte naar plek vier. De pas 17-jarige Lindblad werd de jongste winnaar ooit in de Formule 2, Marti en Dunne completeerden het podium.
Hoofdrace
Polesitter Crawford en Martins vormden de eerste startrij, voor Fornaroli, Browning, Lindblad, Dunne, Marti, Mini, Verschoor en Oliver Goethe. Crawford startte prima en behield de leiding, Martins, Fornaroli en Browning volgden, terwijl Verschoor zijn negende plek behield op zijn mediumbanden, tegen de supersofts voor de rest. Fornaroli hield zijn plek niet lang vast, zowel Browning als Dunne kwamen voorbij en samen met Marti kwam hij al na zes ronden binnen voor nieuwe banden.
Crawford, Dunne en Browning kwamen een ronde later binnen, terwijl Martins nog een ronde langer door reed alvorens zijn supersofts in te leveren. Verschoor ging zo naar de leiding en op dat moment kwam de virtual safety car in actie, nadat John Bennett in het achterveld zijn voorvleugel in een paar duizend stukjes carbon bij het opgaan van het rechte stuk had veranderd.
Martins kwam vlak voor Crawford terug de baan op, maar na een stevig gevecht van bijna een volle ronde moest hij die positie en daarmee de virtuele leiding toch weer afstaan. Met vijf ronden te gaan kwam Verschoor supersoftbanden halen, waarbij hij tussen Crawford en Martins - en dus virtueel op de derde plek - de baan weer betrad. Bij het ingaan van de laatste ronde sloot Verschoor aan bij Crawford, die hij op zijn véél betere banden met speels gemak te grazen nam voor de leiding in de race.
Dit keer kwam Verschoor als eerste over de finish én was de overwinning ook daadwerkelijk voor hem, met Crawford en Martins naast hem op het podium. Met zijn overwinning neemt Verschoor voor het eerst in zijn carrière ook de leiding over in het Formule 2-kampioenschap.