Rutte: Niet met PvdA regeerakkoord schrijven

NederlandPolitiek • Geschreven door Novum op 06-09-2010 @ 09:22
print 

VVD-leider Mark Rutte is niet van plan samen met de PvdA een regeerakkoord te schrijven. Dat zei hij maandagochtend in het programma Ochtendspits van WNL. Volgens Rutte zitten er twee nadelen aan: het schrijven van het akkoord duurt dan veel langer en het wordt dan een soort mini-formatie. Daarbij wil hij niet 'voorsorteren' op de PvdA. "Ik vind het niet voor de hand liggen."

Rutte zei vrijdag na het mislukken van de onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA dat hij zelf als winnaar van de verkiezingen een 'proeve van een regeerakkoord' wil schrijven. Op basis daarvan moet verder worden gepraat. "Dat zal mijn advies zijn aan de koningin", zei Rutte vrijdag. "Dit land moet een regering hebben. Dit duurt al veel te lang." PvdA-leider Job Cohen gaf aan wel mee te willen schrijven aan zo'n akkoord.


VVD-leider Mark Rutte: Niet met PvdA regeerakkoord schrijven

Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

8760 views / 229 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 229 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Ik vraag me werkelijk af, welke formatie Rutte nog wél voor de hand vindt liggen.
userIcon
"Dit land moet een regering hebben."

Dat weet ik zo net nog niet
userIcon
PvdA-leider Job Cohen gaf aan wel mee te willen schrijven aan zo'n akkoord.
Die kerel is te dom om te schrijven man
userIcon
Rutte, je hebt je kans gehad. Next!
Het begint er naar uit te zien dat het Koning Rutte naar de kop is gestegen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:24 schreef SolidArt het volgende:
"Dit land moet een regering hebben."

Dat weet ik zo net nog niet
We hebben trouwens een regering. Weliswaar demissionair. Maar een demissionaire regering heeft dezelfde juridische rechten als een normaal kabinet.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:25 schreef larzzzman het volgende:
PvdA-leider Job Cohen gaf aan wel mee te willen schrijven aan zo'n akkoord.
Die kerel is te dom om te schrijven man
Lees even de vreemdelingenwet. Dan zie je, hoe dom Cohen is
userIcon
tuurlijk niet, stel dat je er samen per ongeluk uit zou komen. Dat zou erg zijn zeg...
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:26 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Next? Er is niet heel veel meer over volgens mij. Nieuwe verkiezingen!
Nog zo eentje. Nieuwe verkiezingen. Die komen er niet.
userIcon
Ja hoor, lekker democratisch weer. Ik stem geen PVDA maar het is wèl de tweede grootste partij en Rutte vindt dat hij na de vorige catastrofe wel eens hoog van de toren kan blazen en de PVDA aan de kant schuiven? Wat een kneus
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:25 schreef larzzzman het volgende:
PvdA-leider Job Cohen gaf aan wel mee te willen schrijven aan zo'n akkoord.
Die kerel is te dom om te schrijven man
Misschien kan ie als spellingscontroleur fungeren, voor de Thee's.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:26 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Lees even de vreemdelingenwet. Dan zie je, hoe dom Cohen is
Niet nodig. We zien dagelijks de gevolgen van die vreemdelingenwet.

Kopje thee?
userIcon
Hij heeft helemaal gelijk. Als Cohen mee gaat schrijven wordt het natuurlijk eindeloos gecompliceerder en duurt het langer dan nodig.

Rutte heeft waarschijnlijk het grootste deel van deze proeve al af en dan krijgen alle partijen de kans om zich wel of niet aan te sluiten bij de ideeen van Rutte.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:28 schreef Windigo het volgende:
Ja hoor, lekker democratisch weer. Ik stem geen PVDA maar het is wèl de tweede grootste partij en Rutte vindt dat hij na de vorige catastrofe wel eens hoog van de toren kan blazen en de PVDA aan de kant schuiven? Wat een kneus
Maar was het niet kneusje Blowjob Cohen die een middenkabinet uitsloot?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:29 schreef Nottheviolin het volgende:
[..]


Misschien kan ie als spellingscontroleur fungeren, voor de Thee's.
als Mr. en Dr. heeft hij in ieder geval meer opleiding gehad dan jouw geblondeeerde god, die Mavo en Havo (niet eens zeker) heeft gedaan.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


als Mr. en Dr. heeft hij in ieder geval meer opleiding gehad dan jouw geblondeeerde god, die Mavo en Havo (niet eens zeker) heeft gedaan.
Henk en Ingrid zeker?
userIcon
Rutte gij Fuck! Hij wil alleen een rechtse regering.
userIcon
Rutte weet niet dat hij weinig meer te willen heeft
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


als Mr. en Dr. heeft hij in ieder geval meer opleiding gehad dan jouw geblondeeerde god, die Mavo en Havo (niet eens zeker) heeft gedaan.
En zie wat een fijne stad Amsterdam onder zijn competente *kuch* leiding geworden is.
man harry64 (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 09:37 fotoboek no homepage
userIcon
Ze moeten allemaal verplicht de column van Driek lezen.
Plat Haags: Paars Blond

Verhagen en Klink moeten hem voor straf 100x overschrijven.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:33 schreef Tits.or.GTFO het volgende:
[..]

Maar was het niet kneusje Blowjob Cohen die een middenkabinet uitsloot?
Met de "piketpalen" die VVD tijdens de onderhandelingen over Paars+ had uitgezet achtte Cohen het niet waarschijnlijk, dat er een middenkabinet zou komen. Dat is iets anders dan uitsluiten. VVD zal heel veel water bij de wijn moeten doen, nu een rechts kabinet niet mogelijk is gebleken. Doet de VVD dat werkelijk, dan zijn de piketpalen van Paars+ weg en is een middenkabinet heel goed mogelijk.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:32 schreef Haagse-Harry het volgende:
Hij heeft helemaal gelijk. Als Cohen mee gaat schrijven wordt het natuurlijk eindeloos gecompliceerder en duurt het langer dan nodig.

Rutte heeft waarschijnlijk het grootste deel van deze proeve al af en dan krijgen alle partijen de kans om zich wel of niet aan te sluiten bij de ideeen van Rutte.
Kans is groot dat hij op deze manier toch een akkoord met de PVV en het CDA door onze strot wil proppen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:25 schreef larzzzman het volgende:
PvdA-leider Job Cohen gaf aan wel mee te willen schrijven aan zo'n akkoord.
Die kerel is te dom om te schrijven man
Laat iig mij dan schrijven. Het land ligt al in de afgrond, dus erger kan het haast niet worden.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:32 schreef Haagse-Harry het volgende:
Hij heeft helemaal gelijk. Als Cohen mee gaat schrijven wordt het natuurlijk eindeloos gecompliceerder en duurt het langer dan nodig.
En de VVD die in zijn eentje een akkoord schrijft en het daarna moet gaan uitonderhandelen met andere partijen kost geen tijd? Dat neemt volgens mij twee keer zo lang in beslag dan gelijk overleggen met andere partijen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:36 schreef hiephoi het volgende:
Rutte gij Fuck! Hij wil alleen een rechtse regering.
Rutte staat gewoon onder druk van die Wiegel, laat die gast nou eens even zijn mond houden. De "beste" priemier die Nederland nooit gehad heeft, de kans wordt groot dat Rutte zich daar ook onder gaat scharen. Tenzij hij weer voor Paars wil gaan!!
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Waarom niet?
a: omdat we gestemd hebben voor de Tweede Kamer en die zit er al een maand of drie.
b: omdat nieuwe verkiezingen pas uitgeschreven worden als een kabinet stopt met regeren.
userIcon
Ik denk dat Rutte een beetje z'n kansen overschat. Hij heeft uitgebreid de tijd genomen en gekregen en heeft gefaald. Zijn tijd is voorbij.
Tijd voor andere combinaties te onderzoeken, waarin Mark hoogstens aan mag schuiven, maar zeker niet meer de dienst uitmaakt.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:41 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Zoveel ellende kan een land ook weer niet verdragen. Ik bedoel, WO I, WO II, de Watersnoodramp en dan Dante die een regeerakkoord schrijft
Waarom niet? Het is nu al saai genoeg.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


als Mr. en Dr. heeft hij in ieder geval meer opleiding gehad dan jouw geblondeeerde god, die Mavo en Havo (niet eens zeker) heeft gedaan.
Hoe weet jij dat mijn man blond is?

En het is geblondeerd mijn waarde vmbo-er
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:43 schreef Nottheviolin het volgende:
[..]


Hoe weet jij dat mijn man blond is?

En het is geblondeerd mijn waarde vmbo-er
Ach gossie, heb ik een e teveel getypt?
Ik wil eigenlijk helemaal geen vvd in de coalitie. De voorstellen van Rutte zijn het meest nadelig voor de modale burger. En daar hoor ik ook bij...

Ik wil niet meer gaan betalen voor mijn ziektekosten, zodat de hogere inkomens een belastingvoordeeltje kunnen incasseren. Ik wil niet meer betalen voor slechter onderwijs zodat er meer politieagenten bij komen die de snelwegen lamleggen met hun laserguns. En ja, ik heb een nette modale hypotheek en ik zal er dus ook niet veel van merken wanneer de aftrek beperkt wordt.

Geef het stokje maar aan D66, premier Pechtold klinkt sowieso wel lekker. Misschien mogen we hem wel PP noemen.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 09:47 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:39 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


a: omdat we gestemd hebben voor de Tweede Kamer en die zit er al een maand of drie.
So? Hebben we wel vaker gedaan sinds '45 & voor '40.
quote:
b: omdat nieuwe verkiezingen pas uitgeschreven worden als een kabinet stopt met regeren.
Da's in principe niet zo heel moeilijk. Installeer de VVD (enkel op papier) als regering & de VVD neemt acuut ontslag. Gevolg, nieuwe verkiezingen
man RvLaak (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 09:48 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:32 schreef Haagse-Harry het volgende:
Hij heeft helemaal gelijk. Als Cohen mee gaat schrijven wordt het natuurlijk eindeloos gecompliceerder en duurt het langer dan nodig.
& Rutte heeft het tot nu toe toch o zo snel voor elkaar gekregen
userIcon
quote:

Geef het stokje maar aan D66, premier Pechtold klinkt sowieso wel lekker. Misschien mogen we hem wel PP noemen.
Yeah!! Mr. PP!!
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:45 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Ach gossie, heb ik een e teveel getypt?
Commentaar op het niveau van anderen en dan niet eens fatsoenlijk kunnen schrijven
Als de PvdA aan de macht kom stop ik met werken. Je denkt toch niet dat ik me te pest ga werken voor een bevolkingsgroep is zelf te lui is om te werken??? Dan zwijg ik nog over de import die vrolijk doorgaat....

Uitkering en subsidie voor Alfred!!
nieuwe verkiezingen ftw .
dit gaat never meer goed komen lijkt me
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:53 schreef AlfredKwak het volgende:
Als de PvdA aan de macht kom stop ik met werken. Je denkt toch niet dat ik me te pest ga werken voor een bevolkingsgroep is zelf te lui is om te werken??? Dan zwijg ik nog over de import die vrolijk doorgaat....

Uitkering en subsidie voor Alfred!!
Vergeet je niet in te schrijven:

http://www.geenstijl.nl/m(...)assaal_in_de_li.html
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


als Mr. en Dr. heeft hij in ieder geval meer opleiding gehad dan jouw geblondeeerde god, die Mavo en Havo (niet eens zeker) heeft gedaan.
Mijn "god" is neutraliteit en objectiviteit, en ik aanschouw de domheid van een linksheid met hetzelfde gemak als ik dat bij een rechtsheid doe. Job Cohen is gewoon dommer. Heeft ook niets te maken met opleiding, of studie. Dat zijn keuzes die getuigen van intelligentie, en resultaten die getuigen van intelligentie, in het verleden. In het verleden behaalde resultaten geven nooit garantie voor de toekomst. Hoeveel slimmeriken zijn er niet die de fout in gaan met misdaad, overspel en andere verleidingen? Of doen gewoon iets wat "stom" in de algemene volksmond is? Job is voor mij het antiparadigm van intelligentie, ik kan er niets anders van maken.
VVD+PVV met gedoogsteun van X?, mischien is dat al lang bekonkeld
man RvLaak (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 09:58 fotoboek no homepage
userIcon
Nu ik er zo over nadenk... Is de enige regering die recht doet aan de democratie VVD-PvdA-PVV. Daar heeft het land immers voor gekozen.
userIcon
Laat die flikker lekker oprotten hier, dan kunnen we een links kabinet krijgen en koffieshops LEGAAL MAKEN YEAH!!!!!!
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:53 schreef AlfredKwak het volgende:
Als de PvdA aan de macht kom stop ik met werken. Je denkt toch niet dat ik me te pest ga werken voor een bevolkingsgroep is zelf te lui is om te werken??? Dan zwijg ik nog over de import die vrolijk doorgaat....

Uitkering en subsidie voor Alfred!!
Hey succes met uitkering!! Als je niet rondkomt moet je niet gaan zeuren ;-)
quote:
Hey succes met uitkering!! Als je niet rondkomt moet je niet gaan zeuren ;-)
Zover mijn ervaring rijk is kan ik best een BMW cabrio aanschaffen met een uitkering. Ikke dat wel begrijp.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:53 schreef AlfredKwak het volgende:
Als de PvdA aan de macht kom stop ik met werken. Je denkt toch niet dat ik me te pest ga werken voor een bevolkingsgroep is zelf te lui is om te werken???
eh
scheelt jouw inkomen maar zo weinig met een uitkering?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]

So? Hebben we wel vaker gedaan sinds '45 & voor '40.
[..]
Wanneer?
quote:

Da's in principe niet zo heel moeilijk. Installeer de VVD (enkel op papier) als regering & de VVD neemt acuut ontslag. Gevolg, nieuwe verkiezingen
Dat zou kunnen inderdaad. Maar dan nog schieten we er niets mee op. PVV zal de grootste partij worden, ten koste van VVD en CDA. De combinatie VVD-PVV-CDA is afgelopen vrijdag onmogelijk gebleken en er is geen enkele andere partij, die met de PVV wil regeren. Per saldo zal het dus nóg moeilijker gaan worden een coalitie te vormen.
userIcon
Balkellende heeft nu de tijd van zijn leven schat ik
man RvLaak (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 10:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:58 schreef Hillbillie het volgende:
[..]


Is een geweldig succes die vreemdelingenwet 60.000 uitgeprocedeerde en dus illegalen zijn gelegaliseerd dankzij of ondanks die vreemdelingenwet en zijn dus niet uitgezet zoals wel had moeten gebeuren.Ik denk dat Job een paar flinke mazen in die vreemdelingenwet heeft gelaten,hij blijft tenslotte een pvda'er.
1) dat was ondanks de wet
2) Die mensen zaten al jaren te wachten op een uitslag. Die onzekerheid is onmenselijk

Volgens mij was het, na de SP anyway, Fortuyn die zei dat er binnen een gestelde periode een uitslag moest zijn van de aanvraag, of automatische toelating.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:53 schreef AlfredKwak het volgende:
Als de PvdA aan de macht kom stop ik met werken. Je denkt toch niet dat ik me te pest ga werken voor een bevolkingsgroep is zelf te lui is om te werken??? Dan zwijg ik nog over de import die vrolijk doorgaat....

Uitkering en subsidie voor Alfred!!
Werkschuw tuig.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 10:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:03 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Wanneer?
Volgens mij gemiddeld om de 3 jaar.
quote:
[..]


Dat zou kunnen inderdaad. Maar dan nog schieten we er niets mee op. PVV zal de grootste partij worden, ten koste van VVD en CDA. De combinatie VVD-PVV-CDA is afgelopen vrijdag onmogelijk gebleken en er is geen enkele andere partij, die met de PVV wil regeren. Per saldo zal het dus nóg moeilijker gaan worden een coalitie te vormen.
Eens, maar ik gaf aan hoe het mogelijk is, niet of het praktisch zou zijn.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:03 schreef Bo3mba het volgende:
[..]
eh
scheelt jouw inkomen maar zo weinig met een uitkering?
Nee. Maar als ik de keuze heb tussen niets doen en minder geld krijgen of hard werken en vervolgens meer geld krijgen dan is de keuze simpel.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:25 schreef larzzzman het volgende:
PvdA-leider Job Cohen gaf aan wel mee te willen schrijven aan zo'n akkoord.
Die kerel is te dom om te schrijven man
rutte mag het schrijfwerk doen. cohen zorgt voor de thee
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:55 schreef Nottheviolin het volgende:
[..]


Vergeet je niet in te schrijven:

http://www.geenstijl.nl/m(...)assaal_in_de_li.html
Lekker subjectief stukje GeenStijl journalistiek weer Het over generaal-pardonners hebben en dan zeggen dat het over Turken en Marokkanen gaat. Hoeveel Turken en Marokkanen vielen er onder de generaal-pardonregeling? Waarschijnlijk niet één.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:56 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]


Oeh, de spreekbuis van VMBO-kenner Odieus
Ah daar hebben we het deplorabel ik-ruk-op-mijn-moeders-jeugdfoto's ventje weer hoor.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:57 schreef registrated het volgende:
VVD+PVV met gedoogsteun van X?, mischien is dat al lang bekonkeld
En vertel eens: wie is die X dan? Ik kan me het na afgelopen vrijdag niet voorstellen welke partij VVD-PVV zou gedogen. Bovendien heeft Wilders zich vrijdag al uitgeroepen tot "oppositieleider". Die man wíl helemaal niet regeren. Die wil alleen ongenuanceerd kunnen schoppen tegen links en de islam. En dat gaat niet, als je in de regering zit met andere partijen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Odieus RIP, Semper Fidelis!
"Odieus, rust in vrede, ik blijf je altijd trouw," klonk te Nederlands?
userIcon
Ik denk dat Rutte nog 1 kans van Beatrix krijgt, als hij die verknalt dan gaat het stokje over naar Cohen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:25 schreef Achilles999 het volgende:
Het begint er naar uit te zien dat het Koning Rutte naar de kop is gestegen.
idd. die fietspomp heeft met de hakken over de sloot één zetel meer dan de pvda gekregen
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
1) dat was ondanks de wet
2) Die mensen zaten al jaren te wachten op een uitslag. Die onzekerheid is onmenselijk

Volgens mij was het, na de SP anyway, Fortuyn die zei dat er binnen een gestelde periode een uitslag moest zijn van de aanvraag, of automatische toelating.
Klopt.
userIcon
Bange Cohen wil geen MP worden. Dat is te merken aan alles. Misschien dat hij weet dat meer mensen hem dan zien als een nog grotere lafaard. Dus probeert hij het te voorkomen. Dhr Rutte met iets meer zetels ziet hij als enige oplossing om hem te verlossen van het premierschap. Ik vind het zo droevig (voor Dhr Cohen en zijn leden) dat Dhr Cohen partijleider van de pvda is geworden.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:06 schreef AlfredKwak het volgende:
[..]


Nee. Maar als ik de keuze heb tussen niets doen en minder geld krijgen of hard werken en vervolgens meer geld krijgen dan is de keuze simpel.
Maar je hebt er wel vrede mee wanneer jij de komende jaren nog iets harder moet werken zodat mensen die vele malen rijker zijn dan jou nog rijker worden?
man RvLaak (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 10:14 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:13 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Klopt.
Weet jij nog de periode die Fortuyn aangaf? Volgens mij heeft de SP altijd 3 jaar aangehouden.
Rutte wil alleen maar een rechtse coalitie. Ga eens onderhandelen zeg.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Weet jij nog de periode die Fortuyn aangaf? Volgens mij heeft de SP altijd 3 jaar aangehouden.
Fortuyn vijf jaar.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:15 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


In dit geval gaat het om een plechtige aangelegenheid, dus dan kan het.
Nou vooruit dan maar weer.
Rutte is bang dat zijn rijke rechtse vriendjes boos worden, want die willen hun zakken graag met zoveel mogelijk centjes vullen ten koste van het gewone volk, als de PVDA bij het schrijven betrokken zou worden. Hij is alleen niet mans genoeg dat gewoon toe te geven. In plaats daarvan komt hij met slappe smoesjes.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:58 schreef RvLaak het volgende:
Nu ik er zo over nadenk... Is de enige regering die recht doet aan de democratie VVD-PvdA-PVV. Daar heeft het land immers voor gekozen.
Alleen zit je met het probleem dat de PVV geen democratische partij is
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:25 schreef harry8 het volgende:
[..]


Alleen zit je met het probleem dat de PVV geen democratische partij is
Maar wel democratisch gekozen. En dat is relevant, niet of de partijstructuur democratisch is. Dat is het trouwens verre van.
userIcon
Cohen kan niet eens schrijven, laat staan een regeerakkoord positief beinvloeden. Die vent had burgemeester moeten blijven, niet dat ze blij waren met hem, maar toch... Cohen straalt een simpele burgemeester uit, geen premier.

Het is gewoon tijd dat CDA gedoogsteun gaat geven aan PVV en VVD, dan wel gedoogsteun van SGP, PvdA en/of D66.... zolang we maar geen linksch kabinet krijgen.

Het is tijd dat de luie bontkraagjes van hun luie aars getrapt worden en dat ze moeten werken voor hun geld ipv drugsdealen.. het is tijd dat mensen zich een keer gaan inzetten voor de maatschappij.
Ik heb sterke schouders, maar kan geen 10 mocro's die te lui en te beroerd zijn te werken dragen.... en dat gaat ook ophouden ook... luie idioten dat het zijn
userIcon
[offtopic]
Ik begrijp niet waarom de PVV nu zoveel aanhang heeft. Ze lullen alleen maar over allochtonen, en toen ze bij de VVD gingen slijmen (omdat ze zo graag anti-links zijn) hebben ze Henk en Ingrid allang een trap na verkocht. Henk en Ingrid zijn gewoon genaaid door de PVV en ze zien het nog niet.
[/offtopic]

En Rutte zit maar een beetje megalomaan te dagdromen. Met zijn ene zetel meer dan de PvdA denk hij dat hij beter is. Het hele idee van een minderheidskabinet, hoe leuk het ook mag klinken, is gewoon ondemocratisch. Destijds heeft hij als minister van onderwijs al geflopt, en nu mag hij voor heel NL floppen. Straks wil hij helemaal in zijn eentje gaan regeren, met gedoogsteun van 75 vriendjes.
En dan kan Cohen echt alleen nog maar thee drinken, want voor een biertje is er dan geen geld meer. (Hoewel, met die uitbuiters van Waternet in dit land, kunnen we straks wellicht ook geen kopje thee meer betalen... Hey Rutte, bedenk jij nog even wat belastingen om het bedrijfsleven te spekken en de bevolking uit te hongeren).
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:58 schreef Boolo het volgende:
Laat die flikker lekker oprotten hier, dan kunnen we een links kabinet krijgen en koffieshops LEGAAL MAKEN YEAH!!!!!!
Dit soort uitspraken zijn nou niet bepaald reclame voor links.....
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:26 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Maar wel democratisch gekozen. En dat is relevant, niet of de partijstructuur democratisch is. Dat is het trouwens verre van.
Ja, zo zou je het kunnen zien: Het communisme is democratisch gekozen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:27 schreef Charity82 het volgende:
Het is gewoon tijd dat CDA gedoogsteun gaat geven aan PVV en VVD, dan wel gedoogsteun van SGP, PvdA en/of D66.... zolang we maar geen linksch kabinet krijgen.
Linksch

Denk jij werkelijk dat CDA een VVD-PVV-kabinet gedoogsteun zal geven? Na wat er vorige week allemaal is gebeurd? Om maar te zwijgen over je andere ridicule voorstel van gedoogsteun door SGP, PvdA en/of D66
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:27 schreef Charity82 het volgende:
Cohen straalt een simpele burgemeester uit, geen premier.
Heb jij die foto van Rutte gezien in deze post
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:27 schreef WPA het volgende:
[offtopic]
Ik begrijp niet waarom de PVV nu zoveel aanhang heeft. Ze lullen alleen maar over allochtonen, en toen ze bij de VVD gingen slijmen (omdat ze zo graag anti-links zijn) hebben ze Henk en Ingrid allang een trap na verkocht. Henk en Ingrid zijn gewoon genaaid door de PVV en ze zien het nog niet.
[/offtopic]

En Rutte zit maar een beetje megalomaan te dagdromen. Met zijn ene zetel meer dan de PvdA denk hij dat hij beter is. Het hele idee van een minderheidskabinet, hoe leuk het ook mag klinken, is gewoon ondemocratisch. Destijds heeft hij als minister van onderwijs al geflopt, en nu mag hij voor heel NL floppen. Straks wil hij helemaal in zijn eentje gaan regeren, met gedoogsteun van 75 vriendjes.
En dan kan Cohen echt alleen nog maar thee drinken, want voor een biertje is er dan geen geld meer. (Hoewel, met die uitbuiters van Waternet in dit land, kunnen we straks wellicht ook geen kopje thee meer betalen... Hey Rutte, bedenk jij nog even wat belastingen om het bedrijfsleven te spekken en de bevolking uit te hongeren).
Even terzijde: Rutte was staatssecretaris van Onderwijs.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:27 schreef Charity82 het volgende:
Cohen kan niet eens schrijven, laat staan een regeerakkoord positief beinvloeden. Die vent had burgemeester moeten blijven, niet dat ze blij waren met hem, maar toch... Cohen straalt een simpele burgemeester uit, geen premier.

Het is gewoon tijd dat CDA gedoogsteun gaat geven aan PVV en VVD, dan wel gedoogsteun van SGP, PvdA en/of D66.... zolang we maar geen linksch kabinet krijgen.

Het is tijd dat de luie bontkraagjes van hun luie aars getrapt worden en dat ze moeten werken voor hun geld ipv drugsdealen.. het is tijd dat mensen zich een keer gaan inzetten voor de maatschappij.
Ik heb sterke schouders, maar kan geen 10 mocro's die te lui en te beroerd zijn te werken dragen.... en dat gaat ook ophouden ook... luie idioten dat het zijn
Staar je niet zo blind op dat ene issue. Een land regeren is meer dan een (pseudo)oplossing bedenken voor 1 probleem. Rechts betekent niet alleen "buitenlanders weg". Rechts betekent ook "geen geld meer voor de zieken, bejaarden. Bezuinigen op onderwijs (onze toekomst), en werkgevers steeds meer macht geven, zodat werknemers steeds meer slaven worden.
Wellicjht is dat in *jouw* voordeel, maar in Nederland wonen meer mensen.
Bovendien, als uitkeringen worden stopgezet en lonen worden verlaagd, dan gaat Heineken ook failliet en zal Albert Heijn heel wat filialen moeten sluiten (hetgeen ook weer extra werklozen veroorzaakt).
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:30 schreef harry8 het volgende:
[..]


Heb jij die foto van Rutte gezien in deze post
Rutte straalt leiderschap en vertrouwen uit. Perfect dus voor premier.
Zeker voor internationale relaties is ook uiterlijk zeer belangrijk.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:33 schreef Charity82 het volgende:
[..]

Rutte straalt leiderschap en vertrouwen uit. Perfect dus voor premier.
Zeker voor internationale relaties is ook uiterlijk zeer belangrijk.
Rutte straalt alles behalve leiderschap uit.

userIcon
Rutte probeert nu al 3 maanden een kabinet onder zijn leiding te krijgen en niks lukt, vraag me af waarom hij denkt dat die ene zetel hem nu de absolute macht geeft.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:26 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Next? Er is niet heel veel meer over volgens mij. Nieuwe verkiezingen!
Nog zat.. regeren zonder VVD kan ook..
Voor er nieuwe verkiezingen komen zijn we nog wel een jaar of 2 verder, als er dan nog geen regering te vormen valt..
userIcon
Dit duurt weer onnodig lang, akkoord schrijven 2a 3 weken, dan daarop onderhandelen 3 weken.Beter meteen onderhandelen met PVDA, SP, D66 en GL, het CDA mag er ook wel bij.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:28 schreef WPA het volgende:
[..]


Dit soort uitspraken zijn nou niet bepaald reclame voor links.....
Als je uitspraken op FOK! als reclame ziet, dan gaat NL vrij snel ten onder, rechts of links
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:35 schreef harry8 het volgende:
[..]


Rutte straalt alles behalve leiderschap uit.

[afbeelding]
Misscien, dat een blonde pruik hem iets helpt?

quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:51 schreef R0N het volgende:
Nog zat.. regeren zonder VVD kan ook..
Voor er nieuwe verkiezingen komen zijn we nog wel een jaar of 2 verder, als er dan nog geen regering te vormen valt..
Dat behoort niet tot de mogelijkheden. Of we krijgen een kabinet, of we formeren net zo lang tot de 4 jaar op is. Er is geen andere mogelijkheid.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 09:25 schreef larzzzman het volgende:
PvdA-leider Job Cohen gaf aan wel mee te willen schrijven aan zo'n akkoord.
Die kerel is te dom om te schrijven man
Je laat met je opmerkingen eigen hersensinhoud van een mug zien.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 10:46 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]


Rutte is net een Siamese kat. Altijd dezelfde blik, en je kunt hem alle trucjes leren die je maar wilt.
En juist daarom is het een grote leider.
Een grote leider die pakt alles snel op en kan alles leren.

Het grote voordeel daarbij is dat hij al heel veel geleerd heeft en heel veel kan.

Adaptatie vermogen en een stabiele vertoning. Perfect dus!
100  van 229 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden