Left 4 Dead 2

Naast normale vuurwapens zoals snipers, shotguns, en machine-geweren, zijn er in dit deel ook verschillende snij- en slagwapens beschibaar. Zo is er onder andere een hakbijl, een Samurai-zwaard, een honkbalknuppel en een kettingzaag. In verschillende keukentjes in huisjes wel je nog wel eens een steelpan vinden die je ook kunt gebruiken om hersenen van zombielichamen te ontdoen. Deze mêlee-wapens zijn stuk voor stuk geweldig om te gebruiken, en laten ook vernieuwde grafische aspecten van de game zien. Zo kun je met het Samurai-zwaard verschillende lichaamsdelen afhakken. Het beeld en geluid wat hiermee gepaard gaat is spectaculair te noemen. De hoeveelheid gore in de game is dan ook opgeschroefd, als je een wat zwakkere maag hebt kun je dit gelukkig wel verminderen of zelfs uitzetten.

[Conclusie]

Betere campaigns, meer modi, meer zombies, meer wapens, betere graphics. Het lijkt erop dat Valve er in is geslaagd een goed vervolg neer te zetten. Stap je van Left 4 Dead over naar Left 4 Dead 2, dan zul je zeker niet meer terug willen. De nieuwe campaigns zijn stuk voor stuk beter dan die uit het vorige deel, en de nieuwe versus mode is ook zeker een welkome toevoeging. Speel je de game met onbekenden over het internet, dan kun je met wat mazzel wat leuke mensen treffen en een tof potje spelen. Het is mij helaas vaak genoeg voor gekomen dat er te weinig gecommuniceerd wordt, en dat er vooral veel gescholden wordt. Ik zeg koop de game, check het Left 4 Dead 2-topic op het forum, en nodig wat mensen uit om de campaign te gaan spelen. Een zombie-apocalypse was nog nooit zo leuk!