Battalion Wars 2

Hoewel de strategie niet altijd overal even sterk is, heeft dit spel wel een hoge funfactor. De mooie graphics, prachtige tussenfilmpjes en grappige stijl die het geheel behoorlijk luchtig maakt, passen erg goed bij dit spel. Het is allemaal niet al te diepzinnig, niet al te serieus (wat ook wel te merken is aan de zwaar over the top accenten van alle aanvoerders), maar wel erg leuk. Zeker als je een flink leger hebt is het leuk om iedereen de juiste kant op te sturen en de slag naar jouw hand te zetten. Ook is de wat lagere moeilijkheidsgraad geen belemmering voor iedereen die van een uitdaging houdt: dankzij een score-systeem wordt van elke missie bijgehouden hoe goed je het hebt gedaan. De scores S, A, B en C geven weer hoe goed of slecht je het hebt gedaan, en het is behoorlijk moeilijk een S binnen te slepen. Als je alle missies in S weet uit te spelen, unlock je zelfs wat bonus content: meer dan de moeite waard voor diegenen die voor de 100% gaan.

<\/center>

Alsof dit alles nog niet genoeg is, zijn er ook mogelijkheden om dit spel online tegen anderen te spelen. Je kan hier kiezen voor een drietal verschillende opties: assault waarbij je de ander aan moet vallen of juist moet verdedigen, skirmish waarbij het doorgaat tot de ander vernietigd is, en co-operative mode. In de laatste moet je erg goed samenwerken aangezien je allebei een deel van de belangrijkste units hebt en dus goed op moet letten of je vriendelijke leger niet de andere kant op loopt of plotseling aangevallen wordt. Jammer is wel dat er niet ontzettend veel missies zijn voor elk van de speltypes, en ook kun je niet met elkaar communiceren tijdens het gamen. Toch valt het relatief gezien mee: eindelijk een game van Nintendo voor de Wii waarbij Wi-Fi Connection goed gebruikt wordt en je nog flink wat vermaak uit het online gedeelte zult halen!

<\/center>