L.A. Rush

Een jaar geleden verscheen de game L.A. Rush voor de PlayStation 2 en Xbox, en nu is dan ook de tijd gekomen voor de PSP-versie van het spel. De makers hebben een jaar extra de tijd gehad om het spel tot in de puntjes af te werken, maar hebben ze dat ook gedaan?

Je begint het spel als een succesvolle straatracer die over auto\'s, geld en vrouwen niets te klagen heeft. Helaas wordt deze droom bruut verstoord door een invloedrijke crimineel die besluit al je bezittingen af te pakken. Natuurlijk kan je gewoon de politie bellen of één van je medegangsters erop af sturen, maar dat zou geen leuk racespel opleveren dus gooi je het over een andere boeg. Je neemt de oude auto waarmee het ooit begon, die te oud en lelijk was om te pikken, en gebruikt die om met straatracen geld te verdienen waarmee je uiteindelijk je auto\'s terug kunt krijgen. Het verhaal wordt begeleid door mooie tussenfilmpjes die de kracht van de PSP goed laten zien, maar helaas valt het echte racen daardoor erg tegen. Je moet het dan doen met slordig afgewerkte randjes en wegen vol met precies dezelfde auto\'s. Zelfs verschillende kleuren auto\'s was duidelijk teveel gevraagd en dat in een game waarbij je dood gegooid wordt met de West Coast Customs, bekend van Pimp my Ride.

Het geheel speelt zich af in L.A. waarbij je door allerlei bekende straten kunt rijden. Niet alleen de straten horen tot je terrein, zelfs het beeldmerk van L.A., de Hollywood letters op de berg, kun je zonder problemen omver rijden. Het rijden gaat prima met behulp van het analoge schuifje, maar het in rijden van de juiste straat is op volle snelheid wel redelijk pittig. Gelukkig kun je gewoon een afslag later nemen als dat beter uit komt want de routes liggen niet vast. Op de kaart worden één of soms meerdere locaties aangegeven waar iets te doen of halen valt. De meeste opdrachten komen simpelweg neer op racen, waarbij je zo snel mogelijk op een bepaald eindpunt moet zijn. Deelnemen aan een race kost je geld, maar door als eerste, tweede of derde te finishen win je je inzet plus wat winst weer terug. Door het spel zitten verschillende sluiproutes verstopt die je bij je overwinning kunnen helpen, maar ook zonder deze sluiproutes is het al niet echt moeilijk om met in iedergeval je inzet weer naar huis te gaan.

Naast de story mode zijn er ook een aantal extra modi toegevoegd aan het spel. De Cruise mode gaat enkel en alleen om het racen, de rest wordt overgeslagen. De Stunt modus is veruit de leukste. Hierbij krijg je verschillende schansen en dergelijke tot je beschikking om mooie stunts uit te halen. Het geheel speelt zich af in een kleurrijk neon-tintje. Via Wi-Fi kun je dit ook tegen andere gamers die het spel bezitten spelen wat het geheel veel leuker maakt.