Untold Legends: The Warrior's Code

Het lijkt erop alsof het Hack & Slash RPG genre opnieuw is uitgevonden in de game-industrie. Eerst kwam daar Untold Legends: Brotherhood of the Blade en heel recentelijk nog Titan Quest. Beide games gingen terug naar het old skool systeem van jezelf door legio monsters heen hakken en daarbij experience en items verzamelen. Voor Untold Legends is er inmiddels een opvolger, namelijk The Warrior\'s Code. De game kent een nieuwe wereld, een nieuw verhaal en nieuwe mogelijkheden.

The Warrior\'s Code speel zich af rond een stad in het centrum van een beschaving. Het is zoals elke stad aan het begin van een game, een vredige stad die wordt geregeerd door een koning. De koning is geliefd bij het volk en alles vaart wel. Aan al dit geluk komt abrupt een einde als een Warlord de stad aanvalt. Beetje bij beetje verovert hij de stad en uiteindelijk vermoordt hij de koning en installeert zichzelf op de troon. De warlord is een zogenaamde Changeling. Deze wezens zijn gewoon mensen maar hebben de kracht om te transformeren in krachtige beesten. Maar, omdat zijn eigen ras zijn dood zou kunnen betekenen, maakt hij jacht op andere changelings waaronder uiteraard de speler.

Het spel begint simpel om even te wennen aan de besturing. Je loopt door een kerker in de stad, op de vlucht voor de troepen van de koning. Al snel kom je bij een aantal medevluchters en samen met hen ga je proberen de stad te ontvluchten. Helaas staat een enorm wezen jouw voortgang in de weg en aangezien je kameraden nu niet bepaald de sterksten zijn, ga je er alleen op af. Helaas verdwijnen je medestanders en moet je na dit gevecht alléén verder vluchten.

Vanaf hier is de game opgedeeld in meerdere hoofdstukken waar je doorheen zult spelen, zoals in toevalligerwijs Diablo. Je zult reizen van de hoge bergtoppen tot de diepe Onderwereld in je queste om de vrede in het land te herstellen. In het spel zul je \"hulp\" krijgen van de leider van een klooster en een geest. Het uiteindelijke doel is vrede te herstellen en de onwettige zoon van de koning op de troon te zetten.