Untold Legends: The Warrior's Code

De gameplay van The Warrior\\\'s Code is vrij rechttoe rechtaan. Je komt in een deel van de wereld terecht en je gaat deze beetje bij beetje verkennen. Hierbij is de wereld opgedeeld in een aantal zones waar je doorheen speelt. Vrijwel elke zone kent minimaal één quest die je moet oplossen voor je door kunt naar de volgende. Meestal is het een of meerdere bossfights aangaan waarna een blokkade naar het volgende gebied verdwijnt.

<\/center>

Door de zones heen spelen gaat ook vrij simpel. Er komen legio monsters op je af in groepjes van twee tot zes á zeven. Deze monsters kun je te lijf gaan in close combat met je zwaard of bijl, of je pakt je geweer -al is minikanon misschien een beter woord in dit geval- waarmee je op een afstand je vijanden naar het hiernamaals knalt. Naast de standaard items en gold laten dode beesten ook nog essence achter. Deze essence verzamel je -je hoeft het niet op te rapen, het achtervolgt je automatisch- en hiermee vul je je essence balk.

Als deze balk eenmaal vol is kun je gaan shapeshiften. Dit houdt in dat je in je beestvorm gaat spelen. In deze vorm wordt je character sterker en zul je heel wat meer damage doen dan wanneer je gewoon met zwaard staat te hakken. Daarbij krijg je wat andere special powers die wat krachtiger zijn dan die van je gewone character. Tenminste, dat is zo in het begin. Als je namelijk rond level 30 komt zal je in gewone vorm eigenlijk wel evenveel schade doen aan tegenstanders als in beestvorm. Daar komt bij dat de krachten die je inmiddels geleerd hebt zoveel beter zijn dan je beestkrachten dat die vorm eigenlijk wat overbodig wordt. Je zult dus vanaf dat moment eigenlijk vooral in je menselijke vorm gaan spelen.

<\/center>

Wat we voor de rest in de game zien hebben we eigenlijk overal wel gezien. De wapens die de monsters droppen hebben vele fantasievolle namen en ieder hun aparte krachten. Sommige items kun je ook verbeteren met bepaalde stenen die, naarmate ze mooier geslepen zijn, meer en betere effecten hebben. Hierdoor komt er nog een leuk tactisch aspect bij kijken. Koop je nu namelijk dat wapen dat misschien wat minder damage doet, maar wel drie slots heeft waar je juwelen kunt plaatsen waardoor het wapen veel neveneffecten heeft, of ga je gewoon voor bruut damage. Soms is het eerste verstandig en soms wil je liever gewoon beuken.

Het verhaal van de game is gedurende het spel goed verteld. Je komt niet om de zoveel tijd een mooie cutscene tegen, maar sowieso wordt tussen elke chapter weer een verhaal verteld en ook soms tussen quests door. Ook de voice overs voor de vele NPC\\\'s die de game rijk is zijn erg goed. Het is dan ook jammer dat je zelf geen keuzemogelijkheden tijdens gesprekken hebt. Het was net dat beetje extra geweest.
Grafisch heeft de game ook flink vooruitgang geboekt sinds Brotherhood of the Blade. Het is allemaal nog niet tip top in orde, maar de game ziet er onderhoudend en sfeervol uit. De vele monsters zijn goed vormgegeven, de standaard skeletten daargelaten, en de animaties zien er prima uit. Alles is een redelijk vloeiend geheel.

<\/center>

Anders dan in Brotherhood of the Blade kun je nu met The Warrior\\\'s Code ook online spelen. Dit gaat gewoon via Wifi of Ad-hoc. Zo kun je ook met vrienden de storyline doorlopen. Voor de gameplay verandert dat weinig, je zult nu alleen de enorme legers met meer mensen te lijf kunnen gaan. Mensen die Diablo II online hebben gespeeld zullen moeiteloos het online gedeelte onder controle krijgen, mensen die dat geluk niet hebben hoeven zich geen zorgen te maken. Het is namelijk doodeenvoudig.