Monster Hunter Freedom

Vrijheid in games lijkt iets te zijn wat flink aan populariteit aan het winnen is. Games als Grand Theft Auto: San Andreas en The Elder Scrolls IV: Oblivion zijn enorme successen en tonen hiermee aan waar de gamer tegenwoordig behoefte aan heeft. De keuze voor de titel van Monster Hunter Freedom is dan ook geen onlogische, je hebt gelijk de aandacht van veel gamers. Of het Monster Hunter gedeelte ook aanspreekt weet ik niet, maar het gaat uiteindelijk toch om de game zelf.

In Monster Hunter Freedom speel je een character, dat je zelf mag creëren. Je kunt een beetje zijn uiterlijk aanpassen aan jouw voorkeur, evenals zijn geslacht. Je moet je hier niet al te veel voorstellen, het is een kleine extra. Jouw character leeft in een dorp in een mythische wereld waarin monsters als dinosaurussen rondlopen en mensen nog niet erg ver ontwikkeld zijn. Deze monsters zijn niet bepaald vredelievend en het dorp waar je woont heeft dan ook Monster Hunters. Deze dappere krijgers jagen op de monsters om zo de mens te beschermen.

Het doel van de game is niet veel meer dan om, hoe kinderachtig dit misschien klinkt, de grootste Monter Hunter van allemaal te worden. In het begin stelt het misschien niet veel voor, maar hoe verder je komt, hoe groter de monsters. Uiteindelijk zul je tegen gigantische draken vechten. Deze zijn zo moeilijk dat het verstandig is om vrienden mee te nemen, het is anders eigenlijk gewoon niet te doen.

Bij de eerste missie die je speelt mag je al gelijk op jacht. Vlees verzamelen en dit goed gaar koken. Je verlaat de veiligheid van het dorp en trekt de wijde wereld in.
Deze wereld bestaat uit jouw basiskamp. Hier kun je rusten om weer op krachten te komen en de items inleveren die je moet verzamelen. Zodra je dit kamp verlaat begint de wereld eigenlijk pas.