Black

Black is geen lange game. De game bestaat uit acht missies waarbij de lengte varieert tussen de 15 en de 45 minuten. Een ervaren gamer kan Black wel in een uurtje of acht uitspelen; waarbij de tijdsduur vooral wordt verlengd door de schaarste van checkpoints in een level. Elk level bevat twee a drie checkpoints. Ga je dood, dan zul je toch een flink deel van het level opnieuw moeten spelen. Tussentijds saven kan ook niet, een level niet uitspelen betekent de volgende keer helemaal opnieuw beginnen.

Black moet het dus duidelijk niet hebben van de speelduur maar van de replay-waarde. En dat is absoluut aanwezig. Na het uitspelen van de normale mode krijg je wapens met ongelimiteerde ammunitie wat een heel nieuwe schaal van dood en destructie betekent bij een volgende keer spelen. En de vuurgevechten en ontploffingen gaan eigenlijk nooit vervelen.

<\/center>

Het is het wel jammer dat de levels erg lineair zijn. De route door een level is duidelijk aangegeven en daar kan je maar nauwelijks vanaf wijken. Ja, soms kun je linksom en soms kun je rechtsom om een container heen. Maar daar houdt het wel bij op. Nieuwe routes door levels zul je bij een tweede keer spelen niet ontdekken.

Tenslotte bevat Black geen multiplayer mode hetgeen onbegrijpelijk is aangezien dit de speelduur van de game zeker had verlengd! Dit, en het zou natuurlijk geweldig zijn om met een aantal mensen tegen elkaar te spelen waarbij het speelveld al gaandeweg vernietigd wordt waarbij er steeds minder dekkingsmogelijkheden overblijven.

<\/center>