Colin McRae 2005 Plus

Kwaliteit kost meestal flink wat kracht. Met wat truukjes en grafische handigheidjes weet een programmeur nog wel wat extra\\\'s uit een videochip te persen, maar in de PSP heeft CodeMasters daar duidelijk weining aandacht besteed. Sommige races rijden namenlijk heel erg traag.

Ik kan me nog prima herinneren dat ik op de Xbox en PC links en rechts de bomen en het sneeuw met een flinke snelheid voorbij zag vliegen. Mijn auto scheurde fanatiek in een bocht, terwijl mijn co-piloot keurig op tijd aangaf wat voor bocht er kwam. Op de PSP doet ook de co-piloot prima zijn werk, maar dat gevoel van realistische snelheid is af en toe compleet weg!

<\/center>

De besturing is prima. Het schakelen en de verschillende camerahoeken werken ook allemaal perfect. Met de L en R schakel je moeiteloos je wagen en het sturen met de analoge stick is dik in orde. De Colin McRae-reeks zit werkelijk waar prima in elkaar, maar het lijkt wel of de PSP aan zijn maximum zit. Had dan gerust het geluid met iets minder KHz af laten spelen of wat minder bomen en sneeuw laten zien. Haal voor mijn part het bordkartonnen publiek helemaal weg!

Daar kun je nog steeds niet ongestraft tegenaan botsen trouwens Je wordt weer netjes op de track gezet. Het wordt al een stuk minder dramatisch als je de camerahoek verandert. Is je eigen auto niet meer zichtbaar, dan hoeft deze ook niet door de grafische processor behandeld te worden. Scheelt stukken, maar het kan beter.

Ooit één van de Xbox,PS2 of PC versies van Colin McRae 2005 gezien? Haal nu eens 30% van de framerate af... juist.

<\/center>

Multiplay is helaas wederom niet getest, omdat er geen andere PSP+Colin McRae 2005 plus beschikbaar was. Ik heb wel een multiplay game opgestart en deze in mijn eentje gereden. De framedrops bleven er nog steeds, maar hoe minder je van de auto laat zien, hoe beter.