Baten Kaitos Eternal Wings and The Lost Ocean

Alle kaarten komen in je inventory vanwaar je een deck kan maken per character in je party. Dit deck dient een uitgebalanceerd pak kaarten te zijn waarin je wapens en items stopt die een vijand tot moes kunnen vermalen.

Je hebt volledig de vrije hand, al zijn er natuurlijk magnus kaarten bij die alleen maar werken bij een bepaald persoon. Zo is Kalas erg goed met metalen wapens, maar zijn andere party members meer gespecialiseerd in toverspreuken.

Ook zijn de vier elementen (lucht, aarde, water en vuur) tesamen met elementen licht, donker en tijd (chronos) goed vertegenwoordigd. Geinig aspect is dat je het meeste geld verdient door foto\\\'s te maken van je tegenstanders tijdens een gevecht. Deze foto\\\'s verkoop je dan weer in de plaatselijke shop. Daar kun je ook rusten. Dat moet niet, maar is wel handig om alle health weer terug te krijgen.

<\/center>

Een gevecht gaat als volgt: Je party ontmoet een vijand waarna het beeld verandert in een kleine arena. Alleen de bovenste drie characters in je party gaan het gevecht aan. Iedere character begint met een hand van een aantal kaarten. Alles is turn-based en na iedere beurt raap je tot je weer hetzelfde aantal kaarten in je hand hebt.

Zijn er geen kaarten meer in je deck, dan verlies je een beurt met het schudden van de kaarten. Nu kan een character, vriend of vijand, om de beurt een aantal kaarten uitspelen. Hoe hoger de class, hoe meer kaarten er in één beurt gespeeld kunnen worden en hoe groter je hand kan zijn. Als een beestje je dus aanvalt kan het bijvoorbeeld vier kaarten tegen je uitspelen. In dezelfde tijd als het duurt om jou aan te vallen kun jij een verdediging opzetten met schilden, wapens en oppeppers. Timing is dus heel erg belangrijk!

In je eigen beurt gebeurt precies hetzelfde. Kies een doel (dat kan vriend of vijand zijn), een kaart en deze wordt gespeeld. Herhaal dit tot je geen kaarten meer mag of kan spelen. Je kunt niet in één beurt van doel wisselen.

De besturing is gelukkig vrij eenvoudig al kan een vergissing je duur komen te staan. De tijd om een beslissing te nemen is erg kort, wat een gevecht erg spannend kan maken. Speel je per ongeluk vergiftigde appels naar je party-member of besluit je in een vlaag van verstandsverbijstering de vijand 800 health points (HP) te geven, dan gebeurt dat dus gewoon ook.

Het leukste heb ik voor het laatst bewaard: De combo\\\'s!


Comboooo!!<\/center>

Speel je de magnus kaarten op een uitgekiende manier, dan kan er een spectaculaire combinatie van effecten ontstaan. Dit merk je als er opeens een kaart in je hand verandert in een totaal andere kaart. Deelde je eerst nog een normale hoeveelheid schade aan je vijand, samen met combo kaarten kan dit de totale schade misschien wel vervijfvoudigen. Verdedigingscombo\\\'s heb ik niet gezien.