DVD: Pokeren leer je zo (2 dvd's)

SubheaderPokeren is Hot! Overal kun je tegenwoordig fiches en verschillende soorten Nederlandstalige handboeken en dvd's kopen. Zo hebben we al eerder uit de serie Pokeren voor Dummies het boek en de dvd besproken op Fok! Van 'The House of Knowledge' zijn nu ook een aantal boeken en dvd's verschenen over Pokeren, welke gespecialiseerd zijn in Texas Hold 'Em. Uit deze serie bijzondere aandacht voor de dvd voor beginners en die voor gevorderden.

Pokeren leer je zo, voor beginners.
Pokerprofessor Howard Lederer legt op deze dvd (originele titel: Secrets of No Limits Hold 'Em) allerlei belangrijke facetten uit voor het met plezier spelen of organiseren van een pokertoernooi. Zo wordt er een schema gegeven hoeveel tijd een toernooi of oefenpartij zal duren met bijvoorbeeld 10 spelers. Ook waarom je twee 'decks' nodig hebt, en waarom iedereen begint met een 1000$ aan chips, (8 maal 25$ en 8 maal 100$). Daarna gaat de dvd in volgorde van het spel verder en begint met de small en big blinds, pre-flop, flop, 4th street en the river. Wat vooral van belang is, is wat je doet met je kaarten in de pre-flop. Ga je door, zet je in of ga je mee. Het No Limits slaat simpelweg op het feit dat er geen limieten zijn voor het inzetten.

Subheader
De pokerface van Howard Lederer

Pokeren leer je zo, voor gevorderden.
Howard Lederer gaat op deze dvd (originele titel: More Secrets of No Limits Hold 'Em) verder met de strategie voor een succesvol pokertoernooi. Aan de hand van voorbeelden geeft Howard meer en meer tips en uitleg, waarbij het zeer belangrijk is dat je wel al gevorderd bent in het pokeren zelf. Ga je zonder enige voorkennis kijken, dan zal het je al snel duizelen.

SubheaderDe dvd's zijn voor het genoemde pokerspel zeker waardevol, en bieden veel informatie voor zowel de beginner, als voor de liefhebber die het al vaker gespeeld heeft. Naast uitleg over de spelvorm komt vooral tactiek naar voren, met leidraden waar je je het beste aan kunt houden tijdens het spel, en extra tactieken voor de gevorderde spelers.

Bij beide dvd's tref je dezelfde quickstart-guide aan, en wordt er verder verwezen naar een website. Daarnaast is elke dvd opgedeeld in hoofdstukken, waar je in het menu duidelijk een keuze uit kunt maken. Helaas bleek die website (nog) niet te bestaan, en staan er enkele kleine fouten in de vertaling en de menustructuur. De inhoud zelf, de uitleg door een professionele pokerspeler is helder en duidelijk, en goed in beeld gebracht. Je ziet Howard Lederer achter een poker-tafel met eventueel wat extra spelers een duidelijke uitleg geven over het spel. De eerste dvd krijgt vier sterren, onder meer vanwege de heldere uitleg wat je wanneer moet doen in de pre-flop, en vooral het waarom. De tweede dvd biedt in verhouding veel specifiekere informatie, waar je al wat kennis voor moet hebben. Als je na veel spelen en oefenen eenmaal op een juiste niveau zit, dan zul je zien dat de tweede dvd ook vier sterren waard is.

Pokeren leer je zo, voor beginners
Uitgever: The House of Knowledge ISBN: 90-8510-322-3 Speelduur: 85 minuten

Pokeren leer je zo, voor gevorderden