DVD: X-Men Origins - Wolverine

Begin 2009 gebeurde er iets wat men niet snel zou vergeten. De geruchtenstroom kwam al snel op gang, er circuleerde een workprint van de film X-Men Origins: Wolverine rond op internet. Er werd al snel gevreesd dat men niet meer naar de bioscoop zou gaan, een aangeslagen Hugh Jackman riep de fans op niet te kijken naar deze versie. Desondanks (of juist dankzij dit feit) bracht de film in het openingsweekend ruim 85 miljoen dollar op. Voor diegene die niet naar de bioscoop zijn gegaan of gewoon de film nog een keer in al zijn glorie willen kijken, de dvd is uit.

Het verhaal is duidelijk: we komen er eindelijk achter hoe onze geklauwde vriend aan zijn nagenoeg onverwoestbare skelet is gekomen en waarom hij hier niets meer over weet. We zien hoe Logan, nog zonder het Adamantium, deel uitmaakte van een speciale eenheid waarbij hij vocht tegen de vele vijanden. Maar langzaamaan ontwikkelde de teamleider een nieuw plan, een plan voor een perfect wapen in de vorm van een mutant. Als Logan besluit te stoppen, verdwijnen er om hem heen meer en meer van zijn oude kameraden. Als dan zijn vriendin wordt vermoord, besluit hij in te gaan op het aanbod van kolonel Stryker: Logan wordt Weapon-X. Een bijna onverwoestbare mutant met een enorm zelfhelend vermogen, maar ook met een extreem koppige eigen wil.

Uiteraard verscheen er van FOK! ook een review van deze mooie film. De film is zowel op dvd als Blu-ray te koop. Op de disc vinden we naast de film ook een making of, genaamd Wolverine ontketend: De volledige achtergrond. Daarnaast zijn er meerdere verwijderde en alternatieve scènes te vinden. Je kunt hierbij kiezen om het commentaar van de regisseur, Gavin Hood, te beluisteren. Bij deze scènes vinden we onder andere een kleine introductie tot een ander karakter van de X-Men: Storm als een klein meisje. Ook de verwijderde eindscène staat hier op. Op de tweede disc vinden we naast een paar trailers ook een mooie documentaire uit 2006. In deze, voor de comicliefhebbers zeer interessante, documentaire wordt het hele verhaal over het ontstaan van de X-Men en de introductie van Wolverine, verteld. Zo zou deze superheld eerst snorharen krijgen. Daarnaast krijg je een flink stuk informatie. Het team van schrijvers liet in de eerste verhalen al een superheld doodgaan, om aan te geven dat het nooit helemaal zeker was dat de helden het zouden overleven. Qua extra's zit het dus helemaal goed met deze releases, vooral voor de comicliefhebbers.

Label: 20th Century Fox Home Entertainment Releasedatum: November 2009 Kijkwijzer:
Waardering Film: Waardering extra's:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.