CD: Darkraver - Schizophrenic

Dat Steve Sweet helemaal knettergek is, weten we bijna allemaal wel, maar dat maakt hem juist wel een van de leukste DJ's om live te zien. Dit nieuwe album laat de twee gezichten van Steve Sweet en zijn alter-ego The Darkraver zien. De eerste schijf is gemixt door zijn rustige persoonlijkheid Steve Sweet zelf. Dit album begint met Steve's Answering Machine. Een kleine intro zoals we die van hem gewend zijn eigenlijk. Daarna volgt er eigenlijk een hele lijst met nummers die richting de trance/hardtrance gaan, bijvoorbeeld Time To Get Funky. Vanaf track dertien stapt Steve over van trance/hardtrance nummers naar de hardtrance. Dat doet hij met nummers zoals Overflow, Megastar en Get Naked. De eerste CD wordt afgesloten met een outro van Steve zelf: Steve's Reality Check.

De tweede schijf is gemixt door zijn hardere kant The Darkraver. Je kunt op dit tweede deel van de dubbelaar Schizophrenic dan ook bijna alleen hardstyle/hardcore verwachten. Dat merk je direct al bij het eerste nummer Pulsingers Night. Na deze opener op het album wordt het eigenlijk alleen maar harder en harder. Typisch in de stijl van The Darkraver is altijd het gebruik van oude nummers in zijn set. Dat doet hij dan ook op dit album met bijvoorbeeld Your Mind van Mark V. & Poogiebear & Da Warrior. Een stuk verder op deze CD komt de Viper Megamix voorbij deze bestaat uit nummers als, Face Down Ass up, X-Terminate, Locked Down, Ill Behaviour en Control The Party. Afsluiter op deze tweede plaat is Den Haag Hakke!

De twee compleet verschillende kanten van Steve Sweet worden duidelijk zichtbaar op deze CD. De zachte kant met de trance en hardtrance op CD1 en de keiharde hardstyle/oldschool met The Darkraver. Het enige verrassende aan deze dubbel-CD is eigenlijk de eerste CD die ik zelf erg goed in elkaar vond zitten. Het tweede deel van Schizophrenic had voor mij geen verrassende elementen. Niettemin een aardige dubbel-CD die op een toch leuke manier in elkaar gezet is. Het is in ieder geval geen standaard mix-CD. Het idee erachter is zeker origineel en erg leuk. De gehele tracklist van deze CD is hier te vinden.

Label: Universal Music Releasedatum: 24-06-2005 Waardering: