Game: CY Girls

Het spel CY Girls wordt geleverd met 2 cd’s waarvan er één cd voor Ice is en de andere voor Aska. In principe beschik je dus over twee spellen. Ik ben begonnen met Ice en was behoorlijk onder de indruk over het begin. Maar helaas was dit al heel snel weer weg.

Ice is makkelijk te besturen en Konami heeft er een paar leuke actie-elementen in gebouwd om weg te duiken voor de tegenstanders. Aska daarentegen moet het alleen met een zwaard doen. Dus zou je ook denken dat je een paar leuke moves kunt doen toch? Helaas, eigenlijk hoef je niks anders te doen dan domweg op je knop te drukken en alle moves worden automatisch gedaan. Het spel is daarom erg simpel en niet bepaald van het niveau dat ik gewend was van onze Konami vrienden. Vooral als je weet dat de engine van het spel die van Metal Gear Solid 2 was.

Tijdens ieder level moet je bepaalde puzzels oplossen om verder te komen. Deze puzzels zijn wel van een redelijk niveau, maar Konami is in CY Girls iets vergeten wat heel erg vreemd is. Zodra je een kamer binnenkomt en een tegenstander neerschiet, de kamer nog even doorzoekt om vervolgens een kamer verder te gaan zou je verwachten dat dit zo blijft. Maar als je iets later weer terugkomt in de kamer gaat de computer heel eigenwijs op precies dezelfde plek staan waar je hem 20 seconden geleden hebt neergeschoten. Alle deuren van kasten zijn weer dicht gedaan. Wat wel een leuk aspect van het spel is, is dat je door middel van bepaalde computers in het spel de computerwereld kan betreden. In deze wereld gelden ook andere regels en je zult daar nieuwe skills moeten leren.

De grafische kant van het spel CY Girls is prima in orde. Alleen worden de levels na verloop van tijd saai. Het is helaas allemaal een beetje van hetzelfde. Ik krijg niet het gevoel dat er bij ieder level heel veel aandacht is besteed. De intro filmpjes zien er wel leuk uit en op het geluid is ook niks aan te merken.