Blu-ray: Soof

Als Soof (Lies Visschedijk) richting de 40 gaat, heeft ze ogenschijnlijk alles wat haar hartje begeert. Man Kasper (Fedja van Huêt), drie koters, eigen cateringbedrijfje en een leuk huis, wat wil je nog meer? Toch vraagt ze zich af of er niet meer in het leven is. Totdat ze choreograaf Jim (Dan Karaty) ontmoet tijdens een van haar opdrachten.

Jim is gek op het eten van Soof en zorgt ervoor dat ze binnen no-time (te) veel opdrachten binnenkrijgt. Daarnaast laat Jim overduidelijk merken dat hij haar wel ziet zitten. En anderom vindt Soof Jim ook niet mis. Als Kasper besluit huisman te worden en de schuur tot professionele keuken ombouwt, begint de ellende. Soof is druk met haar bedrijf Kooksoof, Kasper is druk met de schuur, en de kinderen... Daar heeft niemand echt tijd voor. Iedereen ziet van mijlenver aankomen dat deze situatie uit de hand gaat lopen.

Dan Karaty als de knappe Jim, was hij niet dat jurylid van So You Think You Can Dance? Jazeker, en naast dansen gaat acteren hem ook niet slecht af. Sterker nog, hij doet het erg leuk in Soof. Verder is hij niet onaantrekkelijk, dus het is helemaal niet verkeerd om hem in 25 procent van de scènes te zien.

Buiten deze bekende danser is er weer een heel blik aan bekende Nederlanders opengetrokken. Al deze bekende Nederlanders leiden je soms een beetje van het verhaal af. Het zijn korte scènes en rolletjes die soms volstrekt willekeurig in het verhaal zitten. Gelukkig zijn dat vaak wel erg grappig scènes en daarom is het ook helemaal niet erg dat de scènes niet gesneuveld zijn in de montage. Het geeft Soof de goede balans tussen de twijfels van de hoofdpersoon in de liefde en het leven en aan de andere kant de lach die eigenlijk de rest van de film met zich meebrengt. Dan ook vooral de relatie tussen Soof en Jim, maar ook de gekke oma die in kleermakerszit op de tafel met haar hoofd rondjes draait. Mocht je fan zijn van romantische komedies, dan is Soof een niet te missen film in je kast.

De extra's op de blu-ray zijn:
-op de set met Lies, Fedja en Dan. Eigenlijk is dit meer een 'op weg naar de set met...', want in drie verschillende stukjes reizen we met bovenstaande acteurs mee op weg naar de set en ze vertellen onderweg wat over de film en de audities;
-de muziek uit Soof. Hier zien we achter de schermen de opnames van de videoclip bij de film, 'The Blessed Days' van Van Velsen;
-en twee videoclips: 'The Blessed Days' van Van Velzen en 'De Weg Terug' van Marco Borsato.