The Da Vinci Code

Het spel begint pas echt als je de controle over Langdon hebt en op de vlucht slaat voor de agenten en de monniken. Helaas merk je dan ook al meteen wat het spel aan gebrekkigheden met zich meebrengt qua gameplay.
Je bent veel bezig met rondrennen vanwege verschillende missies en ook gaat er veel van je tijd zitten in ieder item te onderzoeken dat je tegen komt. Dit alles om erachter te komen wat je volgende missie zal zijn, want er worden vaak maar vage aanwijzingen gegeven waar je precies moet zijn om verder te komen met het spel. Er is geen map voorhanden en dus ben je toch het meest van de tijd bezig met doelloos rondrennen en op de X-knop rammen. Mocht je dan uiteindelijk wel een item gevonden hebben waar bijvoorbeeld een clue in verstopt zit, dan mag je gaan uitvogelen hoe je achter het antwoord komt.

<\/center>

The Da Vinci Code staat bekend om cryptische omschrijvingen en mysteries en daar horen dan natuurlijk ook de nodige puzzels bij. In het spel zijn verscheidene puzzels verwerkt die een hele tijd de aandacht van de speler erbij kunnen houden. Denk aan cryptische omschrijvingen, symbolen, door elkaar gehusselde woorden of gewoon logisch nadenken. Leuke puzzels als chemicaliën bij elkaar voegen om op die manier een schilderij schoon te maken waardoor er weer een cryptisch woord tevoorschijn komt, brengen een leuke aanvulling aan het verhaal. Sommige puzzels zijn nog best wel lastig en vereisen wel enig denkwerk en experimenteren. Het is jammer dat deze wat moeilijkere puzzels niet zo vaak je pad kruisen maar het is een welkome afwisseling.

<\/center>

Gelukkig blijft het in deze action/adventure-game niet alleen bij rondrennen. Af en toe kom je ook iets of iemand op je pad tegen die je moet uitschakelen. Het vechtsysteem zit met een soort van \\\'combo’s\\\' in elkaar. Zie je een tegenstander, dan druk je op X om het gevecht te beginnen. Je krijgt dan de volgende drie opties te zien: 1. Aanvallen 2. Duwen 3. Wegrennen. Mocht je kiezen voor \\\'aanvallen\\\' dan krijg je op je scherm een buttonvolgorde te zien. Voer je deze volgorde op het juiste moment en op de goede manier in dan zal er een succesvolle aanval uitkomen. Mocht het mislukken... dan krijg je fijn wat pak slaag van je tegenstander.
Hetzelfde werkt voor verdedigen. Als een tegenstander een aanval voorbereidt, dan zie jij als gamer op je scherm een buttonvolgorde die je na moet doen om je vervolgens optimaal te beschermen tegen de tegenstander.
Het is een beter vechtsysteem dan alleen wat buttonbasen, maar nog steeds erg makkelijk en dus niet uitdagend. Gevechten duren ook allemaal iets te lang, waardoor je kans hebt op herhaling en dat gaat snel vervelen.