Capcom Fighting Jam

Een 2D beat \\\'em up, kan dat nog wel als 3D al een standaard geworden is in dit soort spellen? Ik denk dat het kan, mits je wat kan toevoegen om het spel speciaal te maken. En Capcom heeft daar, naast het gebrek aan characters en modes, grandioos in gefaald.

Allereerst de levelopbouw. Je beweegt je voort in een klein level waarin je alleen naar voren en naar achteren kan bewegen. Op de achtergrond zie je characters als Ken, E.Honda, DeeJay, Fei Long en noem maar op. Allemaal vechters die ik dolgraag in de game had gezien. Capcom had er beter aan gedaan deze mensen uit de achtergrond weg te laten, want nu je er de hele tijd naar moet kijken besef je pas wat een schrale game dit wel niet is. Zo hier en daar steekt een persoon op de achtergrond een handje op, maar dat is het ook wel.
Er is geen enkele vorm van interactiviteit te bespeuren. Geen kisten die kapot kunnen, geen muren waar je tegenstanders tegenaan kunt meppen, helemaal niets. Capcom had op z\\\'n minst toch wel een paar toevoegingen kunnen doen om in ieder geval een klein beetje vernieuwing te brengen.



<\/center>

Verder zien alle characters, levels en zelfs het menu er extreem pixelachtig uit. Groffe vierkantjes die pijn aan je ogen doen, waardeloze effecten bij special moves, ik moest bijna naar de opticien. Alle characters zijn gewoon in de game geplakt en dat zie je wanneer ze tegenover elkaar staan. Een tien jaar oude Ryu ziet er niet uit tegenover een vijf jaar oude Chun-Li.

Tenslotte krijg je niet alleen last van je ogen, maar ook van je oren. De muziek is vréselijk. Irritante bliepjes en deuntjes, dat kan echt niet meer. Gelukkig kun je de muziek uitzetten in het optie-menu. Verder zijn de bekende leuzen als \\\'Hadoken\\\' en \\\'Sonic Boom\\\' nog steeds aanwezig, maar meer dan dat zul je niet horen.