Boek: Jeff Jarvis - Wat Zou Google Doen?

In deze digitale tijd is de term 'Google' niet meer weg te denken. Nagenoeg elke internetgebruiker voert dagelijks wel een Google-actie uit, zo niet tientallen. Daarmee is Google een wereldbedrijf geworden, dat zeer succesvol opereert. Hoe kan een bedrijf het zo goed doen in zoveel landen? En is dit ook voor andere bedrijven weggelegd? Wat Zou Google Doen? probeert hier antwoord op te geven.


Arrogant
Het klinkt misschien arrogant, maar Jeff Jarvis stelt in zijn boek Wat Zou Google Doen? dat veel bedrijven zich deze vraag eens wat vaker zouden moeten stellen. Wanneer ze dat doen en vervolgens ook kijken naar het antwoord, zou menig bedrijf meer kunnen bloeien en groeien dan ze nu doen. Arrogant? Dat zou je zo kunnen stellen, maar het gelijk is wel aan de kant van het bedrijf, want Google is het snelst groeiende bedrijf op dit moment. Het kent succes in elk continent en in elke bedrijfstak, dus ze móeten haast wel iets goed doen daar.

In zijn boek geeft Jarvis uitleg over het stappenplan dat Google als bedrijf aanhoudt en waarmee ze zo succesvol zijn geworden (en nog altijd zijn). Hij stelt in zijn boek duidelijk dat de internetwereld totaal anders in elkaar steekt dan het gewone bedrijfsleven en dat je dus ook een hele andere set tools moet gebruiken om er alles uit te halen wat er in zit. De schrijfstijl die hij hanteert is duidelijk en begrijpelijk, soms lijkt de 'formule' die Google gebruikt gewoon te simpel voor woorden. Waarom niet méér bedrijven op deze manier opereren is op zo'n moment een raadsel.


Jeff Jarvis

Waarom heeft Google gelijk?
Drie keiharde feiten waarom je als (internet)ondernemer naar Jarvis zou moeten luisteren:

1. Google is inmiddels het bekendste merk ter wereld - en dus bekender dan Coca-Cola.
2. In 2007 maakte Google een winst van 6,4 miljard dollar. De waarde van het aandeel steeg met 53 procent.
3. Google is marktleider op de online advertentiemarkt.


En om naar Jarvis te 'luisteren' is het een hele goede eerste stap om het boek aan te schaffen. Sterker nog: het zou binnen elk bedrijf aanwezig moeten zijn en door elk managementteam gebruikt moeten worden... als je tenminste succesvol ondernemer wilt worden.

Uitgever: Mouria ISBN: 978 90 4580 069 1 Pagina's: 336
Waardering:

Kijk voor meer boeken in Boeken.