DVD: LOST, het complete tweede seizoen

Werd er al eerder een box besproken met de eerste 12 afleveringen van seizoen 2, nu is er eindelijk een box van Lost uit met daarin alle afleveringen van het tweede seizoen. De box bestaat uit 6 dvd's met afleveringen en 1 dvd vol met specials over de serie.

Subheader

Het plot is bekend. Een vliegtuig is neergestort op een onbekend en vreemd eiland. Vooral in de vorm van flashbacks krijgen we een heleboel informatie over de groep gestrande reizigers. Zo zien we dat vele toevallige gebeurtenissen in de flashbacks uiteindelijk allemaal tesamen komen op het eiland. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je geen enkele aflevering mist, want daar kan net die ene belangrijke aanwijzing in zitten die je verderop weer nodig hebt.

De dvd's zijn allen verpakt in een slimline case, en bevatten elk 4 afleveringen van 45 minuten, wat neer komt op 3 uur film per dvd en totaal 18 uur voor de hele box. Geluid is aanwezig in dolby digital 5.1 met optionele ondertiteling. De afleveringen zijn uiteraard gelijk aan de afleveringen die al eerder zijn uitgebracht in de twee losse sets van seizoen 2. De bonus is gemaakt als een presentatie van de Dharma Initiative, en is opgedeeld in drie fases. Iedere fase heeft dan weer verschillende opties.

Subheader

Fase 1: Observatie
Fire + Water: Anatomie Van Een Aflevering
Lost: Op Locatie
De Wereld Volgens Sawyer

Fase 2: Conditionering
De Flashbacks Van Lost
Deleted Scenes
Bloopers Van Lost
Channel 4 UK Promo Van David LaChapelle

Fase 3: Conclusie
Verbanden Van Lost
Mysteries, Theorieën En Samenzweringen
Geheimen Van De Bunker
Hondse Schipbreukeling

Daarnaast zijn er ook nog meerdere easter-eggs verstopt op de dvd. Afgaande op de beschrijving lijkt het dat deze bonus-dvd dezelfde dvd is als bij de set met het tweede deel van het tweede seizoen van Lost. Helaas had ik geen vergelijkingsmateriaal.

Gelukkig is besloten om Lost nu eindelijk als compleet seizoen uit te brengen. Had je al deel 1 gekocht dan is het natuurlijk beter om nu niet het complete seizoen te kopen, maar de box-set met de laatste afleveringen. Had je er nog geen gekocht, dan is deze box een prima aanrader. Bekijk de bonus-dvd pas als je alle afleveringen hebt gekeken, want de kans is groot dat je anders net iets te veel informatie krijgt.

Label: Buena Vista Releasedatum: 6 december 2006 Kijkwijzer: Waardering: