Boek Review: Wraakzucht

Aan een boek van David Morrell moet je niet beginnen als je eigenlijk nog wat moet doen. Het risico bestaat namelijk altijd dat je het niet meer kunt neerleggen en dat je daardoor de aardappelen laat aanbranden, de afwas niet gaat doen of zelfs het internet totaal vergeet. Een boek van David Morrell is eigenlijk altijd verschrikkelijk spannend en Wraakzucht is hierop geen uitzondering.

Er zijn tientallen boeken met het thema uit Wraakzucht. Zoon, broer, zus, vader en/of moeder verdwijnt en jaren later komt dat familielid weer terug en blijkt toch wel een aantal nare karaktertrekjes te vertonen. David Morrell is het gelukt om aan dit uitgekauwde thema een heel nieuwe wending te geven. Nu is dat iets wat je aan Morrell wel kunt toevertrouwen. Niets is wat het lijkt en niets loopt zoals je, als lezer, zult verwachten.

Vanaf de eerste bladzijde zit je met een zg. page turner in je handen, je ruikt de aardappelen wel die in de keuken aan het aanbranden zijn maar even het hoofdstuk uitlezen is toch echt belangrijker. Er zit veel aktie in het boek maar niet van het storende soort waarbij je een aantal bladzijdes later het verhaal bent kwijtgeraakt en ook niet meer weet waar het nou ook alweer over ging. Geen laagvliegende bommen en granaten dus maar wel passend in het verhaal. Bijna zinvol geweld Het verhaal zelf heeft een aantal wendingen die je als lezer niet verwacht, origineel tot echt de laatste bladzijde want een happy ending is bij Morrell niet standaard.

Wraakzucht is de perfecte aktie-thriller, waard om verfilmd te worden maar vooral waard om gelezen te worden. Eet je gewoon een paar dagen bij de snackbar want met die aardappelen komt het echt niet goed zodra je Wraakzucht open slaat.

Wraakzucht
Auteur: David Morrell
Genre: Aktie/Thriller