Game review: Jedi Outcast

Graphics
LucasArts heeft voor Jedi Outcast gebruik gemaakt van een zwaar gemodificeerde versie van de engine van Quake 3: Team Arena.
Hoewel het gebruik van een gekochte engine er voor zorgt dat Jedi Outcast er niet extreem uitspringt in de grafische eenheidsworst van shooter games is er wel duidelijk veel aandacht geschonken aan de grafische stijl van de karakters en omgevingen.

Je zal in de huid van Kyle veel herkenbare omgevingen tegen komen op vele verschillende planeten. Soms zul je op duizelingwekkende hoogte de diepte in kijken om een sprong goed in te kunnen schatten, dan weer zul je midden in een moeras de vliegen met je lightsabre van je af moeten slaan.

Het hele spel zit vol met erg mooie grafische details en effecten, vooral het gebruik van je Lightsabre ziet er erg indrukwekkend uit.

Om te genieten van al dat grafische snoep moet je wel over behoorlijk pittige hardware beschikken, bij de wat minder bedeelden onder ons zal het al snel wat traag worden.

Geluid
Het geluid en de muziek is misschien wel dat onderdeel van LucasArts spellen wat het strakst gehouden wordt door de marketing afdeling.
Elk geluidje klinkt zoals gewoonlijk precies zoals het in de film zou klinken en ook de muziek bestaat helemaal uit de bekende theatrale Star Wars muziek.

Eigenlijk valt er dus weinig aan- of op te merken over de muziek en de geluidseffecten van Jedi Outcast.
Het is precies wat je zou verwachten, persoonlijk zou ik het wel leuk vinden als LucasArts ons eens zou verrassen met een onverwacht rockmuziekje of iets dergelijks.... maar goed, je kan niet alles hebben.