Waarom DoubleFine geen PC games maakt

Ontwikkelaar DoubleFine, bekend van onder andere: Brütal Legend en Costume Quest, is bezig met een nieuwe game genaamd 'Stacking'. De game wordt gemaakt voor de PlayStation 3 en de Xbox 360, er waren veel teleurgestelde reacties dat de game niet voor PC gemaakt wordt, een woordvoerder van het bedrijf vertelt waarom.

De woordvoerder geeft aan, dat het niet de keuze is van de ontwikkelaar voor welke platformen een game gemaakt wordt, maar dat dat de keuze is van de degene die het betaalt, in veel gevallen de uitgever. Verder geeft hij aan dat de technologie bij DoubleFine aanwezig is om PC-games te maken, maar dat de uitgever daar tot op heden niet om gevraagd heeft, niet omdat de uitgever PC-gamers haat, maar omdat ze er te weinig winst in zien. DoubleFine geeft wel om de PC-gamers en zodra het financieel mogelijk is willen zij zelf een PC-game maken.

Hij zei "As a developer we do not have final say in the sku plan for our games. That is the decision of the person investing the money, i.e. the publisher. We have much of the technology in place to produce PC versions of all these games, but there is still some more work required to make them shippable and that costs money. So far, our publishers have not elected to fund that work. Not because they hate PC Gamers, but because they don't see enough financial reward. Double Fine does care about PC Gamers, and we always push for a PC version, and will continue to do so in the future. If we ever get super stinking rich here, with enough money to fund PC versions of our games, then we will go back and make them ourselves! Oh man, wouldn't that be cool?"

DF