Nieuws
Energienota's hoog door fraudeurs

Alleen al door illegale stroomaftap betalen de eerlijke huishoudens jaarlijks 25 euro meer aan stroomkosten. "De fraude stijgt schrikbarend snel. We hebben écht te maken met een maatschappelijk probleem", aldus Ronald Blom, bestuursvoorzitter van Eneco.
Met name hennepkwekerijen, die vaak illegaal stroom aftappen, jagen de kosten flink op. "We zien dat wietplantages verschuiven van een amateuristische bijverdienste naar harde en professionele criminaliteit", zegt Blom. Ludo van Halderen, de baas van Nuon, herkent de problematiek. "We rollen twintig plantages per week op."
Daarnaast betalen steeds meer klanten niet of nauwelijks. Ook agressieve klanten komen vaker voor. Blom: "Ze worden kwaad, onbeschoft of agressief aan de balie. We krijgen scheldbrieven en bedreigingen. En dan heb ik het niet over mensen waarbij iets fout is gegaan en die terecht klagen. Het gaat dan echt om onredelijk, a-sociaal gedrag."
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Misschien moeten ze is wat minder de voetbalclubs gaan sponseren en minder adverteren.
NUON is alleen al 8 miljoen kwijtgeraakt aan het Vitesse debacle.
Een proffesionele kweker zorgt wel dat ie een aggregraat heeft draaien.
Ze kunnen mij niet wijsmaken dat fraudeurs en aggressieve klanten voor een administratieve puinhoop zorgen.
Misschien wekken ze ook wel aggressie op met hun zeikreklames.
Maar, aan de andere kant, aan personeel geven ze het niet meer uit. Er werken er een stuk minder dan 20 jaar geleden
25 euro per jaar, dat is +/_ 2 euries in de maand, wat een bull alsof dat het verschil zou maken. Reken ff uit wat je kwijt bent aan belasting ect ect waar de staat aan verdiend!!!!
Dat staat niet in verhouding met wat de energie daadwerkelijk kost. Heb de prijs alleen nog maar omhoog zien gaan de laatste jaren. Wanneer gaan ze weer eens naar beneden.
foto
PSN ID: Cheironnl
Niet-betalers? Incassoburo.
Als ik moet betalen voor dit soort ellende, dan is dat voor mij voldoende reden om te gaan zoeken naar een andere energie leverancier.
OT: ik vind het ronduit belachelijk dat ik als betalende burger moet opdraaien voor de kosten van al die fraudeurs, je zou bijna zelf gaan frauderen.
Omdat de energiebedrijven de zaakjes niet op orde hebben de afgelopen jaren worden de klanten steeds agressiever. zelfde zag je een aantal jaren terug met sommige internet providers. persoonlijk denk ik dat dat probleem over 1 a 2 jaar tot de verleden tijd behoort.
leuk hè dat privatiseren.. mag ik een hoer aatje voor de VVD stemmers
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
20 wietplantages per week opgerold is erg veel en al deze stroom blijft onbetaald. Ja dan moeten ze het ergens op terughalen.
Daarnaast is dit natuurlijk allang bekend. De prijzen in supermarkten zijn ook hoger dan ze kunnen zijn, door winkeldiefstal. Natuurlijk worden de gejatte dingen doorberekend, dat zit namelijk in het ondernemersrisico wat ze vergoed willen zien. foto
Maar ja dat mag natuurlijk niet...
Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
Kweek je wiet, betaal dan gewoon, maarja dat gaat een beetje moeilijk he om 500 lampen legaal te laten branden.
Ze wouden mij laatst afsluiten omdat er op mijn vorige adres nog een rekening openstond over een periode dat ik er al bijna een jaar weg was. De monteur die mij af wou sluiten kon ik niet overtuigen met de bevestigingsbrief dat ik niet meer op het oude adres woonde en de eindafrekening, met geweld dreigen was gelukkig wel succesvol. Verder ook nooit meer wat van Eneco gehoord over mijn oude adres
Inmiddels over gestapt naar een andere leverancier wat me ook nog aardig wat geld scheelt en die alles goed doorgegeven heeft aan Eneco, wat wel blijkt uit de brieven die ik heb gekregen van netbeheer. Alleen denkt Eneco nog steeds dat ik gas van ze af neem, zelfs kopieeen sturen van de brief van Netbeheer waarin staat dat ik gas van een andere afneem heeft nog niet geholpen en begint Eneco weer vrolijkt te dreigen met afsluiten omdat ik natuurlijk niet dubbel ga betalen voor gas en zit ik na 5 maanden nog steeds te wachten op de eindafrekening van Eneco voor mijn huidige adres foto
Dat de nota's door fraudeurs hoger is geloof ik dus ook maar ten dele, het probleem kom volgens mij voornamelijk door de zeer slechte administratie bij de "traditionele" leveranciers zoals Eneco en Nuon.
Ben helemaal voor de liberalisering, anders had ik ook niet over kunnen stappen, maar de traditionele leveranciers maken er een potje van maar dat was voor de liberalisering ook al zo.
De energiemarkt is geprivatiseerd dus de burger betaalt de prijs. Het interesseert mij niets hoe die lui hun bedrijf inrichten en wat voor problemen ze hebben. Wij gaan per jaar veel meer moeten betalen, terwijl de VVD ons altijd voor heeft gehouden dat privatisering ZOGENAAMD leidt tot meer concurrentie en dus lagere prijzen bij een betere kwaliteit. We zijn dus wederom belazerd.
Simpel toch.
Zelfs als je daar de wanbetalers bij op telt (die overigens in de meeste gevallen alsnog op een of andere manier betalen inclusief extra kosten) kan is het nog een belachelijk hoog bedrag wat hier voorgespiegeld wordt.
Het is nogal stom om alleen de VVD de schuld te geven hoewel ze terecht voorstander zijn, de eis tot privatiseren komt uit Brussel namelijk. Bron en onderbouwing? Bij telefonie is dit dus absoluut niet het geval. Je kan best gelijk krijgen want de energieleveranciers zijn grotendeels afhankelijk van de oprakende fosiele brandstoffen, ik zou dan ook graag zien dat kernenergie bijvoorbeeld meer gebruikt zou worden.
Kijk daarnaast eens naar de verschillende marketingcampagnes. Op dit moment worden er vele tientallen miljoenen per jaar uitgegeven aan marketing die allemaal terugverdiend moeten worden. De mensen wordt wijs gemaakt dat de ene stroom groener is dan de andere, dat de ene stroom toch echt beter bij jouw lifestyle past dan de andere, whatever. Okee er zijn ook bedrijven die werken met piek- en daltarieven - eigenlijk de enige correcte manier om prijsverschillen te bewerkstelligen. Uiteindelijk gaat het gewoon om die twee gaatjes in je stopcontact waar bij iedereen gewoon dezelfde 220 uit moet komen.
Vorige zomer hebben verschillende steden electriciteitsproblemen gehad door de aanhoudende hitte. De huidige commerciële energiebedrijven hebben de energievoorraden namelijk geminimaliseerd; voorraad levert immers geen winst op. Het is dus in het belang van deze bedrijven om die voorraden tot een absoluut minimum te beperken - wat betekent dat er in extremere perioden (hittegolven) problemen op gaan treden. Dus hoe zit het met die 'verbeterde kwaliteit'? De electriciteit blijft hetzelfde, hij ligt alleen vaker 'plat'.
Aangezien het produkt zo homogeen is zie ik het zo: er IS geen feitelijk kwaliteitsverschil dus de verschillen op basis waarvan geconcurreerd moet worden, moeten VERZONNEN worden. Verzinnen kost geld, wat wij er bovenop moeten betalen. Naar mijn mening kan die liberalisering dus per definitie zowiezo alleen maar leiden tot prijsverhoging. Wat hebben wij daaraan?
Geen bron en onderbouwing, het was een vraag aan jou, ik vraag het me juist af. Jij geeft namelijk aan dat je het uitgezocht hebt en nu de goedkoopste oplossing hebt gevonden voor jouw situatie.
Bij telefonie lijken we aan het langste eind te trekken, maar dat klopt niet helemaal. De eerste vijf jaar zijn we met z'n allen enorm uitgekleed door de verschillende aanbieders; slechts sinds een paar jaar wordt er ECHT op prijs geconcurreerd. Maar ook nu nog betalen wij in Nederland belachelijk hoge tarieven vergeleken met de meeste andere EU-landen. Hoe kan dat? Zijn verbindingen in het miniscule, bergloze en uiterst geurbaniseerde Nederland duurder dan bijvoorbeeld het uitgestrekte Italië? Onzin. Ik denk dat er onderling afspraken zijn gemaakt: we concurreren wel, maar er zijn grenzen. Uiteindelijk willen ze allemaal samen rijk worden, toch?
Daarnaast zijn deze bedrijven nu allemaal op de zogenaamde 'Amerikaanse' leest geschoeid - grote logge bedrijven waar de bedrijfsleiding zich ingegraven heeft in diepe loopgraven in de vorm van gigantische callcenters: heb je een probleem met een dienst dan bel je de klantenservice waar ze je na 30 minuten wachten en 10 euro belkosten uiteindelijk vertellen dat ze er verder niets aan kunnen doen. Verantwoordelijken zijn totaal onbereikbaar want nee, de callcenter medewerkers kunnen echt niet doorverbinden.
Telfort biedt enorm veel techniek online; mensen kunnen inloggen op hun account en allerlei zaken regelen via de website, handig! Maar kijken of je je beltegoed al opgebruikt hebt zodat je niet buiten je bundel gaat bellen is natuurlijk onmogelijk. Andere telecombedrijven sturen verkeerde rekeningen of maken je het niet duidelijk dat je voor hun superhandige SMS weerberichten e.d. uiteindelijk vele euri per maand af mag rekenen. En natuurlijk is het eigenlijk zowiezo heel erg raar dat je, als je een vaste relatie met een bedrijf hebt waaraan je fikse bedragen per maand betaalt en je wilt ze even bellen omdat je met een vraagje of met een probleem zit, een flink bedrag per minuut moet betalen om uberhaupt maar contact te krijgen!
Ik zie met de liberalisering dus ook een nieuwe 'filosofie' van dienstverlening de kop opsteken, en ik ben daar niet blij mee. Jij wel?
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
Of energie-bedrijven werkelijk zulke grote schadeposten hebben valt als buitenstaander moeilijk te bepalen. Het feit dat men overweegt om alle meters van feedback systemen te voorzien om zo illegaal aftappen te kunnen detecteren doet echter wel suggereren dat de schade substantieel is. Dat men de wet moet aanpassen zodat veel eerder tot afsluiten kan worden overgegaan lijkt mij echter wel wenselijk. Bij aggressie of wanbetalen gelijk afsluiten, lijkt mij zo. Bij fraude voorgoed afsluiten. Dat vergt natuurlijk wel een nagenoeg foutloze administratie, en zo te lezen hebben ze daar nog wel even werk aan.
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
Daarnaast: ook al zou de productie voor legale telers een stuk duurder zijn, dan NOG gaat het om exorbitante winstpercentages waar menig ondernemer zo zijn rechterbeen voor zou willen geven.
Omdat Geertruidenberg dicht is krijgen we voor onze stadsverwarming energie uit Groningen. Deze heeft een lagere calorische waarde. Daardoor heb je er méér van nodig om het warm te stoken. Ze zitten nog nét binnen de grens dus klagen mag niet...
Gevolg: Flugel betaald € 170,00 per maand voor een klein flatje waar ze zichzelf armstookt en alsnog 's avonds met een dekentje op de bank zit omdat het niet warm te krijgen is....
En steken ze de hand in eigen boezem, nee hoor, het is allemaal weer de schuld van de consument. En van de hoge olieprijzen. (die naar mijn mening voor een gedeelte gecompenseerd worden door de lage dollar, maar goed)
Ach, het is zoals met zoveel dingen op het moment, slikken of stikken... Een andere optie is er nu eenmaal niet...
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken