'Jezus redt' moet van het dak

Opmerkelijk • Geschreven door Bart (BartUlft) op 27-01-2009 @ 18:12
print 

Een gelovige bewoner in de Zuid-Hollandse gemeente Giessenlanden moet binnen acht weken de tekst 'Jezus redt' van zijn dak verwijderen. Hij heeft de tekst, die bijna het hele dak beslaat, erop geschilderd onder de vrijheid van godsdienst, levensovertuiging en meningsuiting.

Indien hij na acht weken de tekst niet heeft verwijderd, krijgt hij een boete van 500 euro per week. De bewoner van de woning aan de Langeraadweg meldde al dat hij niet van plan was om iets aan zijn woning te veranderen, hij ligt al langer overhoop met de gemeente over de tekst.

"In de voorschriften in de Woningwet en de welstandsnota zijn regels democratisch vastgelegd en die gelden voor iedere inwoner"
, aldus de gemeente. "De tekst op het dak voldoet aan geen enkel criterium en moet dus worden verwijderd."

Ondanks brievenwisselingen tussen de bewoner en de gemeente blijft de gemeente bij dit besluit. De familie heeft al veel reacties gehad op het besluit van de gemeente. "Wij hebben zoveel reacties gehad, óók van allerlei mensen met titels voor hun naam, die zeggen dat de gemeente geen enkele bevoegdheid heeft om die tekst te verbieden. Sommigen van die mensen zijn het niet eens met de tekst, maar het gaat ze om het principe. Onze advocaat wil voor een maximumbedrag van 2500 euro desnoods jarenlang procederen. Wat mij betreft gaan de letters er nooit af."

Met dank aan Andiamo voor de submit .


Bron: Telegraaf


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

16184 views / 150 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Er valt immers niets meer te redden..
userIcon
Acht weken Nou, dan is het echt heel belangrijk dat ie die tekst verwijdert .
Hoe kun je een verhaal onwaarschijnlijk vervolgen
Ze kunnen het beter op daken van Kerken in DU schilderen...
userIcon
Mijnzus redt helemaal niet
Hij had beter kennen schrijven

ALLAH REDT niet
userIcon
Ze zouden van mij deze ook wel weg mogen halen, maar dat zal jammer genoeg vast niet gebeuren...



ik maak zelf gvd wel uit wat een boek voor mij is..
Er zijn mmer dan genoeg van dit soort onzinnige sprookjesboeken
Aha... maar toch denk ik dat de gemeente hem niets kan maken. Dit valt idd onder vrijheid van meningsuiting, Godsdienst, levensovertuiging en drukpers!

En als er niets staat in de wet over een tekst op het dak schilderen mag het gewoon.

Dus lekker laten staan!
Wederom een bewijs dat Jezus helemaal niet redt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:15 schreef ChuckTaylor het volgende:
Mijnzus redt helemaal niet
Pijpt jezus wel een beetje oké?
userIcon
Gewoon over 8 weken sloopkogel door het dak. Zijn we ook weer van die onzin verlost.
userIcon
quote:
De tekst op het dak voldoet aan geen enkel criterium en moet dus worden verwijderd.
Aan geen énkel criterium? Dus het dak staat onder andere op instorten, begrijp ik hieruit.
userIcon
Hmmm.... ik heb zo een vermoeden dat mijn plannen om de tekst 'Satan is mijn Redder' op mijn dak te schilderen hiermee om zeep geholpen zijn.
userIcon
"De tekst op het dak voldoet aan geen enkel criterium en moet dus worden verwijderd."

Ik ben benieuwd aan welke criteria niet voldaan is: verschillende kleurtjes dakpannen ben ik wel vaker tegen gekomen, en lijkt me niet echt strafbaar. Zitten de tegels misschien los? Zijn ze van asbest gemaakt? Iets anders?

-edit: laat maar. In de bron staat dat de tekst geverfd is, en: "De tekst, die bijna het hele dak beslaat, is te groot en te wit."
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:17 schreef DW777 het volgende:
vrijheid van meningsuiting
Alweer? Op 4 November 2008 liep het ultimatum al af.


quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:17 schreef DW777 het volgende:
En als er niets staat in de wet over een tekst op het dak schilderen mag het gewoon.
Er staat dus wel iets in de wet over tekst op het dak schilderen.... Dat valt onder de Welstands wetgeving en daarop beroept de gemeente zich dan ook.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:17 schreef DW777 het volgende:
Aha... maar toch denk ik dat de gemeente hem niets kan maken. Dit valt idd onder vrijheid van meningsuiting, Godsdienst, levensovertuiging en drukpers!

En als er niets staat in de wet over een tekst op het dak schilderen mag het gewoon.

Dus lekker laten staan!
Het huis staat waarschijnlijk niet als religieus propaganda-pand in het bestemmingsplan....
Is er nu hoop dat alle tekenen van godsdienst uit het staatbeeld verdwijnen. Overal? Yippie! Wordt onze maatschappij eindelijk gered van skyline vervuilende kerken, moskeeën en synagogen? En religieuze boekhandels die puien afzichtelijk maken. Ik word nog eens een gelukkig mens.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:16 schreef Andiamo het volgende:
Ze zouden van mij deze ook wel weg mogen halen, maar dat zal jammer genoeg vast niet gebeuren...

[afbeelding]

ik maak zelf gvd wel uit wat een boek voor mij is..
Er zijn mmer dan genoeg van dit soort onzinnige sprookjesboeken
Durf je dat ook over de koran te zeggen
userIcon
Mooi dat godslastering wél mag
en religie opdringen niet

userIcon
van mij mag hij dat lekker op zijn dak laten staan.
Is er nu hoop dat alle tekenen van godsdienst uit het staatbeeld verdwijnen. Overal? Yippie! Wordt onze maatschappij eindelijk gered van skyline vervuilende kerken, moskeeën en synagogen? En religieuze boekhandels die puien afzichtelijk maken? Ik word nog eens een gelukkig mens.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:17 schreef DW777 het volgende:
Aha... maar toch denk ik dat de gemeente hem niets kan maken. Dit valt idd onder vrijheid van meningsuiting, Godsdienst, levensovertuiging en drukpers!

En als er niets staat in de wet over een tekst op het dak schilderen mag het gewoon.

Dus lekker laten staan!
Niet helemaal waar. Je mag ook niet zomaar een billboard in je tuin zetten, ongeacht wat er op dat billboard staat. Als je dat toch doet, dan mag je per maand een flinke belasting betalen, gerelateerd aan het oppervlakte van de boodschap en afhankelijk van de lokatie. Dit dak is nogal groot, dus ik denk niet dat deze man zo'n belastingaanslag zou willen betalen.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:19 schreef heracles het volgende:

[..]

Durf je dat ook over de koran te zeggen
jah, de koran staat ook vol zat gezwets van een of andere klap josti
userIcon
Dat kun je WAARHEID toch niet aandoen? Als iemand dat nou op z'n dak wil halen, dan doet 'ie dat toch vooral. Ik begrijp ook niet op grond waarvan nou precies de boete zal worden uitgeschreven? Omdat dit niet in het straatbeeld past? Het is pottedriedikkies een boerderie in the middle of weetikfeelwaar. Stel dan ook meteen een verbod in op de kerstboomverlichting bij de Gerbrandytoren in IJsselstein.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 27-01-2009 @ 18:23 fotoboek homepage
userIcon
Artikel 6 van de Grondwet kan dus bij het grof vuil omdat een stel ambtenaren in Giessenlanden zich verveelden? Way to go!
Waarom Waarom waarom

Is Links Anti CHRISTUS
En Pro ALLAH

Stelletje huichelachtige zakkenvullende hypocrieten
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 27-01-2009 @ 18:25 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:23 schreef heracles het volgende:
Waarom Waarom waarom

Is Links Anti CHRISTUS
En Pro ALLAH

Stelletje huichelachtige zakkenvullende hypocrieten
Ik denk niet dat een gemeente als Giessenlanden veel linkse politici in de raad heeft zitten. Hooguit de CU.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:23 schreef heracles het volgende:
Waarom Waarom waarom

Is Links Anti CHRISTUS
En Pro ALLAH

Stelletje huichelachtige zakkenvullende hypocrieten
Ik denk zelf omdat ze het christendom als een religie van de blanke man zien en de islam eentje van de niet-blanke buitenlander, slaat natuurlijk nergens op maar het valt wel op.
userIcon
Wat een godslastelijke praktijken van het gemeente bestuur te Giessenlanden, hoe zij besluit denken te kunnen doen over de vrijheid van godsdienstuiting van reine hardwerkende middenstanders.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:23 schreef heracles het volgende:
Waarom Waarom waarom

Is Links Anti CHRISTUS
En Pro ALLAH

Stelletje huichelachtige zakkenvullende hypocrieten
ff kijken... ah hier is ie

userIcon
En op het dak van de overburen: "JE BROER TREKT"
userIcon
ooit had een boer '' de koffie is klaar '' op een bord op 't land staan
dat moest verwijderd worden : te commercieel ...
userIcon
En als iemand op een bus laat zetten dat god waarschijnlijk niet bestaat staan ze op hun achterste poten. Waar is ineens de "vrijheid van meningsuiting" gebleven?
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:21 schreef onemangang het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Je mag ook niet zomaar een billboard in je tuin zetten, ongeacht wat er op dat billboard staat. Als je dat toch doet, dan mag je per maand een flinke belasting betalen, gerelateerd aan het oppervlakte van de boodschap en afhankelijk van de lokatie. Dit dak is nogal groot, dus ik denk niet dat deze man zo'n belastingaanslag zou willen betalen.
]

Het klopt dat je niet zomaar een billboard in je tuin mag zetten. Maar dat komt omdat je daarmee een element toevoegt aan je tuin wat niet in het bestemmingsplan staat. Maar over het verven van je dak staat niets bindends in de wet. Het schilderen van je dak is hetzelfde als het plaatsen van een naambordje bij de deur: het mag!
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:23 schreef heracles het volgende:
Waarom Waarom waarom

Is Links Anti CHRISTUS
En Pro ALLAH

Stelletje huichelachtige zakkenvullende hypocrieten
Uhm, right...
Wapenbezit toestaan en de overheid durft meteen een stuk minder. Wat een softies zijn we hier toch.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:23 schreef heracles het volgende:
Waarom Waarom waarom

Is Links Anti CHRISTUS
En Pro ALLAH

Stelletje huichelachtige zakkenvullende hypocrieten
De gemeenteraad van Giessenlanden is meer rechts-christelijk dan links...

Dus, wat lul je nou eigenlijk? Ik denk dat als iemand 'Allah' op het dak zou schilderen dat ie aanzienlijk meer commentaar zal krijgen in Nederland.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:28 schreef DW777 het volgende:

[..]

]

Het klopt dat je niet zomaar een billboard in je tuin mag zetten. Maar dat komt omdat je daarmee een element toevoegt aan je tuin wat niet in het bestemmingsplan staat. Maar over het verven van je dak staat niets bindends in de wet. Het schilderen van je dak is hetzelfde als het plaatsen van een naambordje bij de deur: het mag!
In dit geval is die tekst net zo leesbaar als een billboard in de tuin...
De man heeft gelijk, zeker als je het hele verhaal hebt gelezen, toen het begon... en bedrijven in die gemeente vaak hun bedrijfsnaam op het dak hebben. En ongeacht of je in Jezus doet geloven, t'is zijn huis. T'is zijn dak en het is zijn boodschap. De gemeente heeft er wat mij betreft geen klote mee te maken.
userIcon
Misschien was het wel een fan Robert Long
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:19 schreef discomagic het volgende:
Alweer? Op 4 November 2008 liep het ultimatum al af.


[afbeelding]
Ik kan hier echt niet mee zitten hoor al heb ik een ander geloof
het steekt niet uit , het is niet gevaarlijk .. gaan laten die handel .. we leven in een vrij land

Iemand mag van mij met zijn / haar huis doen wat ie wil zolang een ander er geen last van heeft.

al verft ie de hele handel gifgroen
Moet hij zich maar aan de voorschriften houden... Als ik 'Boerenkool' op mn dak zet en me niet aan de voorschriften van de gemeente houdt dan kan ik erop rekenen dat ik die tekst ook moet verwijderen.

Hou ik me daarintegen netjes aan de regels mag de tekst blijven staan. Logisch en normaal.

Daarnaast vind ik ook dat Jezus redt. Vooral mij =) ik vind het uitdragen van je godsdienst een HÉÉL erg belangrijk goed! Zo kan ik weten met wie ik niet teveel te maken wil hebben.

Aanvulling voor de simpelste: Als je het verbied kun je de ongelovige niet meer van de gelovige onderscheiden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:28 schreef zxs het volgende:
ooit had een boer '' de koffie is klaar '' op een bord op 't land staan
dat moest verwijderd worden : te commercieel ...
Was het niet gewoon te schokkend en het laatste deel 'klaargekomen' van het bord half weggeregend was? Dit woordgrapje met als doel te duiden op het overheerlijke scheutje melk uit eigen productie die door de koffie wordt gedaan. Tóch.
userIcon
En zodra de buren "jezus bestaat niet" op hun dak schilderen is het uiteraard geen vrijheid van meningsuiting.

Het staat er trouwens als een feit op dat dak, dus het valt niet onder de vrijheid van meningsuiting, hoop dat de gemeente ze gewoon kan laten uitzetten ofzo.
Moet er niet aan denken bij zo'n propaganda huis in de buurt te wonen en er telkens tegenaan te kijken.
userIcon
sowieso een wat misleidende reclameleus waar geen garanties voor te geven zijn...
userIcon
Moet me denken aan de lyrics van slayer
Jesus saved

quote:
You go to the church, you kiss the cross
You will be saved at any cost
You have your own reality
Christianity
You spend your life just kissing ass
A trait thats grown as time has passed
You think the world will end today
You praise the lord, its all you say

Jesus saves, listen to you pray
You think youll see the pearly gates
When death takes you away

For all respect you cannot lust
In an invisible man you place your trust
Indirect dependency
Eternal attempt at amnesty
He will decide who lives and dies
Depopulate satanas rise
You will be an accessory
Irreverence and blasphemy

(lead: king)

Jesus saves, no need to pray
The gates of pearl have turned to gold
It seems youve lost your way


Jesus saves, no words of praise
No promised land to take you to
There is no other way
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:17 schreef Andiamo het volgende:

[..]

Pijpt jezus wel een beetje oké?
nee
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:41 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Was het niet gewoon te schokkend en het laatste deel 'klaargekomen' van het bord half weggeregend was? Dit woordgrapje met als doel te duiden op het overheerlijke scheutje melk uit eigen productie die door de koffie wordt gedaan. Tóch.


je wil niet weten wat '' met suiker '' betekende (of platjes ..eh zoetjes)
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:38 schreef Boringfart het volgende:
De man heeft gelijk, zeker als je het hele verhaal hebt gelezen, toen het begon... en bedrijven in die gemeente vaak hun bedrijfsnaam op het dak hebben. En ongeacht of je in Jezus doet geloven, t'is zijn huis. T'is zijn dak en het is zijn boodschap. De gemeente heeft er wat mij betreft geen klote mee te maken.
Dus jij ziet liever overal reclamenborden op de daken van huizen? Want dat is het gevolg als hier geen regels over zijn, reclamejongens die de deuren langs gaan om billboards op daken te plaatsen...
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:19 schreef discomagic het volgende:
Alweer? Op 4 November 2008 liep het ultimatum al af.


[afbeelding]
Als die buren rechtsnu gewoon
NIET
of
NIEMAND
op hun dak schilderen. Zouden ze dan ruzie krijgen
userIcon
wat een onzin zeg. wordt een leuke zaak. die gemeente heeft geen poot om op te staan
[upd] Duitser rijdt dwars door kerkdak

De man voor de job.
Bij het Centraal in de buurt staat ook zo'n ding met Jesus loves you

Dus elke keer dat ik erlangs kom is mijn hele dag weer goed
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:46 schreef zxs het volgende:

[..]



je wil niet weten wat '' met suiker '' betekende (of platjes ..eh zoetjes)
En voor het zoet is komt het zuur... ik wil niet weten wat dat inhoudt.
Verder zag ik iemand met lyrics van een liedje erbij? Zelf moest ik aan de GTA game denken. Ook dat liedje over de radio "Jesus my saviour... my favourite flavour!", nou ja, zoiets dan.
@ SuspendedAnimation's scherpe opmerking:
"JESUS SAVES! BUT GRETZKY GETS THE REBOUND! HE SHOOTS! HE SCORES!"

Dat was eigenlijk het eerste waar ik aan moet denken als ik "Jezus redt" hoor...




Overigens: voor leuke katholieke hebbedingetjes....
http://www.catholicshoppe(...)l_sport_statues.html
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:42 schreef RoW_0 het volgende:
Moet me denken aan de lyrics van slayer
Jesus saved
Slayer is lang zo gek nog niet
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:17 schreef Andiamo het volgende:

[..]

Pijpt jezus wel een beetje oké?
Dat dan weer wel
Heb ik wel eens gehoord
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:19 schreef discomagic het volgende:
Alweer? Op 4 November 2008 liep het ultimatum al af.


[afbeelding]
Als de welstandscommissie hier problemen mee heeft, adviseer ik ze om nog maar eens goed te kijken naar andere reclame-uitingen in den lande.
Die hebben er ook allemaal gewoon een vergunning voor gekregen.
Het kan natuurlijk goed zijn dat dit reddingsbedrijf nog niet geheel volgens de criteria van de Kamer Van Koophandel opereert, maar dat is slechts een formaliteit.
Ik ken ook een bakkerij met de tekst 'Geef ons heden ons dagelijks brood' op de gevel.
Of op het dak van die schoenmaker 'Ali's Hakkenbar'.
Onzinnig om dit onesthetisch te verklaren... als de mensen over de juiste bedrijfspapieren beschikken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:58 schreef gluurbuurX het volgende:

[..]

Slayer is lang zo gek nog niet
God hates us all
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:42 schreef RoW_0 het volgende:
Moet me denken aan de lyrics van slayer
Jesus saved


[..]
Sorry, maar de songtekst van Robert Long met "jezus redt' is dan niet alleen toepasselijker, maar ook veel beter:

Toen het Christendom op aarde kwam
En ieder mens het recht ontnam
Om zo te leven als hij dacht dat het goed was
En heel de aardkorst dik bevlekt met bloed was
Werd het meteen de hoogste tijd
Dat heidenen na zware strijd
Door legers door de kerk geleidt
Van hun cultuur werden bevrijdt

Dat hield men eeuwenlang in stand
Vol liefde werd de rechterhand
Van dieven, slaven, kinderen en vrouwen
Als zij een misstap deden, afgehouwen
Men zorgde voor een schuldcomplex
Wanneer je rondliep in iets geks
Of je ten buiten ging aan sex
Je stond al snel bekend als heks

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Soms wordt een land vol hongersnood
Bezocht door weer zo'n vrome kloot
Die steeds dezelfde oude kool komt stoven
En roept, vanuit zijn draagstoel blijft geloven
Die zegenend naar mensen zwaait
Voor ieder lijk zijn hoofd omdraait
Elk argument van tafel maait
En steeds opnieuw de mensen paait
Al jaren gaan er stemmen op
Voor pil en voor geboortestop
Maar Rome weigert steeds om te beperken
Dat zou de zedeloosheid maar versterken
Elk recht wordt u nog steeds betwist
En sex blijft steeds de anti-christ
Hij die door zijn orgaan slechts pist
Heeft steeds voor duizenden beslist

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Maar kijk, men is veranderd want
Rooms-katholiek en protestant
Begonnen toch hun grip wat te verliezen
Men moest toch wel een andere koers gaan kiezen
Men was geweldig in zijn sas
Want wat ontdekte men alras
Toen men nog eens de bijbel las
Dat Jezus ook een hippie was
De wereld kraakt aan alle kant
En grote delen staan in brand
Je zou dus zeggen, helpt het onheil weren
Het gehuichel moeten wij de rug toe keren
Maar niets daarvan, vergeet het maar
Het is Boedha hier, Jahova daar
Men draaft getuigend door elkaar
En heeft de oplossing al klaar

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Het is maar al te waar helaas
De paus, de kerstman, sinterklaas
Ze zijn al eeuwen lang de baas
En eeuwen lang al even dwaas

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen uit de nood
Jezus redt Jezus redt Jezus uit de goot
userIcon
Jezus kan niemand redden want Jezus is dood.
userIcon
JESUS SAVES! And passes the ball to Mozes who sends down a beautifull cross to God who shoots... AND SCORES!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:02 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Jezus kan niemand redden want Jezus is dood.
Bij het laatste avondmaal hebben ze gist door z'n eten gegooid. Ze verwachten dat die gast elk moment kan herrijzen.
userIcon
Goede zaak dit, ik zou mij ook dood ergeren als ik steeds tegen mijn wil zo'n stomme tekst zou moeten zien. Pure propaganda.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:18 schreef Cristan het volgende:
"De tekst op het dak voldoet aan geen enkel criterium en moet dus worden verwijderd."

Ik ben benieuwd aan welke criteria niet voldaan is: verschillende kleurtjes dakpannen ben ik wel vaker tegen gekomen, en lijkt me niet echt strafbaar. Zitten de tegels misschien los? Zijn ze van asbest gemaakt? Iets anders?

-edit: laat maar. In de bron staat dat de tekst geverfd is, en: "De tekst, die bijna het hele dak beslaat, is te groot en te wit."
Ja, de ambtenaren van de Woningwet en de welstandsnota moeten wel iets te doen hebben natuurlijk. Laat iemand deze mensen aub werkeloos maken door hun nutteloze baantjes op te heffen.
Te zot voor woorden dat je niet met je eigen dak zou mogen doen wat je wil!
userIcon
quote:
De tekst op het dak voldoet aan geen enkel criterium en moet dus worden verwijderd.
Vaag. Het gaat er niet om om of de tekst voldoet aan criteria, maar of het in strijd is met regels, wetten en/of criteria.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:18 schreef frut666 het volgende:
Gewoon over 8 weken sloopkogel door het dak. Zijn we ook weer van die onzin verlost.
of een dronken duitser met 170 /u er doorheen
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:02 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Jezus kan niemand redden want Jezus is dood.
...en ten derde dage opgestaan uit den dode, opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods....
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:38 schreef onemangang het volgende:

[..]

In dit geval is die tekst net zo leesbaar als een billboard in de tuin...
Ja, maar het zonder toestemming plaatsen van een nieuw element kan strafbaar zijn, niet op zo'n manier je dak verven. Wit is een passende kleur, die niet verboden is.

Ik ben zelf ambtenaar een krijg wel vaker me dit soort zaken te maken.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:02 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Jezus kan niemand redden want Jezus is dood.
Jij hebt duidelijk nog niet het heugdelijke nieuws gehoord van de opstanding van zombie Jezus. Hij eet hersenen op afstand.

http://www.youtube.com/watch?v=1Q1LF0itMvE
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:17 schreef Hi_flyer het volgende:

...en ten derde dage opgestaan uit den dode, opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods....
ben je zo hoog gevlogen?
man mouthman (Redactie Frontpage) 27-01-2009 @ 19:24 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:42 schreef RoW_0 het volgende:
Moet me denken aan de lyrics van slayer
Jesus saved


[..]
Toen het Christendom op aarde kwam
En ieder mens het recht ontnam
Om zo te leven als hij dacht dat het goed was
En heel de aardkorst dik bevlekt met bloed was
Werd het meteen de hoogste tijd
Dat heidenen na zware strijd
Door legers door de kerk geleidt
Van hun cultuur werden bevrijdt

Dat hield men eeuwenlang in stand
Vol liefde werd de rechterhand
Van dieven, slaven, kinderen en vrouwen
Als zij een misstap deden, afgehouwen
Men zorgde voor een schuldcomplex
Wanneer je rondliep in iets geks
Of je ten buiten ging aan sex
Je stond al snel bekend als heks

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Soms wordt een land vol hongersnood
Bezocht door weer zo'n vrome kloot
Die steeds dezelfde oude kool komt stoven
En roept, vanuit zijn draagstoel blijft geloven
Die zegenend naar mensen zwaait
Voor ieder lijk zijn hoofd omdraait
Elk argument van tafel maait
En steeds opnieuw de mensen paait
Al jaren gaan er stemmen op
Voor pil en voor geboortestop
Maar Rome weigert steeds om te beperken
Dat zou de zedeloosheid maar versterken
Elk recht wordt u nog steeds betwist
En sex blijft steeds de anti-christ
Hij die door zijn orgaan slechts pist
Heeft steeds voor duizenden beslist

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Maar kijk, men is veranderd want
Rooms-katholiek en protestant
Begonnen toch hun grip wat te verliezen
Men moest toch wel een andere koers gaan kiezen
Men was geweldig in zijn sas
Want wat ontdekte men alras
Toen men nog eens de bijbel las
Dat Jezus ook een hippie was
De wereld kraakt aan alle kant
En grote delen staan in brand
Je zou dus zeggen, helpt het onheil weren
Het gehuichel moeten wij de rug toe keren
Maar niets daarvan, vergeet het maar
Het is Boedha hier, Jahova daar
Men draaft getuigend door elkaar
En heeft de oplossing al klaar

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

Het is maar al te waar helaas
De paus, de kerstman, sinterklaas
Ze zijn al eeuwen lang de baas
En eeuwen lang al even dwaas

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen uit de nood
Jezus redt Jezus redt Jezus uit de goot

userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:16 schreef Andiamo het volgende:
Ze zouden van mij deze ook wel weg mogen halen, maar dat zal jammer genoeg vast niet gebeuren...

[afbeelding]

ik maak zelf gvd wel uit wat een boek voor mij is..
Er zijn mmer dan genoeg van dit soort onzinnige sprookjesboeken
Heey hier woon ik praktisch naast..
man mouthman (Redactie Frontpage) 27-01-2009 @ 19:26 fotoboek homepage
userIcon
Wat waren de reacties trouwens anders toen het tegenovergestelde op zijkant van een bus stond.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:26 schreef mouthman het volgende:
Wat waren de reacties trouwens anders toen het tegenovergestelde op zijkant van een bus stond.
Je bedoelt ''er is waarschijnlijk geen god''? Dat is heel wat minder star gesteld dan ''Jezus redt''.
Ik noem je dan vrij kansloos, Jezus is al een tijdje dood, die doet geen ruk meer.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:17 schreef INCY het volgende:

[..]

of een dronken duitser met 170 /u er doorheen
Ook goed, effect is hetzelfde. Doe ik niet moeilijk om.
man mouthman (Redactie Frontpage) 27-01-2009 @ 19:39 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:29 schreef Vader_Aardvarken het volgende:

[..]

Je bedoelt ''er is waarschijnlijk geen god''? Dat is heel wat minder star gesteld dan ''Jezus redt''.
Dat is wel heel subjectief.
Stelletje aheisten hier.....goddeloos volk.
userIcon
"In de voorschriften in de Woningwet en de welstandsnota zijn regels democratisch vastgelegd en die gelden voor iedere inwoner", aldus de gemeente. "De tekst op het dak voldoet aan geen enkel criterium en moet dus worden verwijderd."

Dit betekent in principe dus dat er geen regeltjes zijn, DUS dat de tekst moet verdwijnen. Klinkt logisch
userIcon
keet in de fik steken, en dan aan de man vragen 'Ik dacht dat jezus redding gaf'.
userIcon
En dit mag wel?
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:43 schreef shiznuts het volgende:
En dit mag wel?
[afbeelding]
Sinds wanneer ligt Veendam in Z-H / gemeente Giessenlanden?
Wat een slap gelul weer. Heeft niets te maken met vrijheid van wat dan ook. Heeft te maken met schoonheid, en koeieletters op je dak zijn lelijk (vind de democratische "schoonheidscommisie")
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:43 schreef shiznuts het volgende:
En dit mag wel?
[afbeelding]
het lijkt me idd geen best voetbalveld
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:47 schreef Woffel het volgende:

[..]

Sinds wanneer ligt Veendam in Z-H / gemeente Giessenlanden?
In de ene gemeente mag je moorden en in de andere wordt dat bestraft?
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:27 schreef plum het volgende:

[..]

En juist dát zal hij niet?
Waarschijnlijk niet.
Het was ook als hint bedoeld.

Zoals de zaken er nu voor staan wordt dit incident zelfs bij de aivd behandeld omdat het hier in deze vorm wettelijk om pure propaganda gaat; die gasten komen al bij je op visite als je eigengemaakte flyers verspreidt, waarin je de buurt op de hoogte brengt van je komende verjaardagsfeestje... valt ook onder propaganda, en dat is in dit land een monopolie van de monarchisten, dus wordt dit te vuur en te zwaard bestreden en bewaakt.

Als bijvoorbeeld kerkgenootschappen geen rechtspersonen zouden zijn, in de vorm van een stichting of iets dergelijks, dan waren ze ook verplicht om alle symbolieken van hun gebouwen te verwijderen.
userIcon
Wat een flikker. Opkkeren met dat geschilder
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:39 schreef mouthman het volgende:

[..]


Dat is wel heel subjectief.
Stelletje aheisten hier.....goddeloos volk.
Je hoeft niet in herhaling te vallen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:02 schreef plum het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we goddeloos.
We maken ons dan ook niet boos,
om mensen die roepen jezus redt.
Wij gooien daarnaar met onze pet,
En zingen vrolijk vrij en blij,
Gelukkig zijn we op zondag vrij.
We genieten dan mooi van deze aard,
Dat is ons allen heel wat waard.
Pakken de fiets of doen een loopje.
Harken wat bladeren op een hoopje,
of doen in de tuin wat ander werk,
we hoeven lekker niet naar de kerk.
Wij zien die anderen wel gaan kerken,
Maar sommigen van ons gaan lekker werken.
Of doen hun hobby's groot of klein
Zo moet het kunnen, hoort het te zijn.
Ik zeg "de Natuur is super machtig"
En deze aarde die is prachtig.
En daarbij laat ieder mens nu vrij,
Dat maakt dan veel meer mensen blij!
Heej...das een mooi stukkie tekst
userIcon
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:54 schreef shiznuts het volgende:

[..]

In de ene gemeente mag je moorden en in de andere wordt dat bestraft?
Nooit gehoord van de APV?
Ik denk dat ik maar 666 op mijn dak gaat schilderen
100  van 150 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden