
In de krant stond vandaag dat Nederland gelukkiger is dan vorig jaar. Ik kan daar inkomen. De laatste tijd ben ik om de stomste dingen extreem gelukkig. Haast euforisch. Zoals vandaag.
Ik had voor het gemak mijn mp3-speler op reis meegenomen. Ik zat in de bus, keek wat uit het raam en luisterde naar de Band of Brothers-themamuziek, prachtige modern-klassieke cd. Ik liet me er lekker in meeslepen. Ik zag uit het raam de bomen, straten en visvijvertjes. Ik zag spelende kinderen, ik zag zwangere vrouwen, ik zag oude mannen. "Gut", dacht ik, "wat is de wereld toch mooi. Wat hebben we het mooi voor elkaar op deze planeet. We hebben het hele ding ingericht naar hoe het ons goedschikt. Er liggen brede asfaltwegen, steden, zelfs de natuur is totaal gecultiveerd. Dit is ónze planeet."
Ik mijmerde mezelf geluk aan. Ik kon het niet helpen. De opzwepende, dan weer rustige muziek in mijn oor, de harmonische wereld buiten de bus en het zachte gezoem en geratel van de bus zelve. Ik zat daar, mijn Eastpak als grootste vriend naast me op het bankje, waarschijnlijk nog met een vaag glimlachje op mijn smoelwerk ook. Een beetje zoals Tim Robbins in de Shawshank Redemption. Ik waardeerde de wereld als Forrest Gump. Ik genoot ervan als Amélie.
We are the saviors of our life. So be it, until there is no enemy, but peace. Amen.De deuren van de bus slisten open. Een lichtgetinte vrouw, met hoofddoek en vruchtbaarheid getooid, kwam met een jongetje van een jaar of drie, vier, een buggy en een blanke SP-stemster de bus in. Hoogstwaarschijnlijk een vriendin, gezien het feit dat het mokkel gedurende de hele verdere busreis stompzinnig zat te glimlachen naar het peutertje. Ik waardeerde, in mijn gelukzalige staat van welzijn, ook hun binnenkomst. Ik begreep ineens het multiculturaliteitsprobleem niet meer, kon alleen goedkeurend glimlachen en observeerde de moslima met waarderende goedkeuring. "Gut", dacht ik opnieuw, "Wat is de wereld toch mooi."
"Zie hoe ook deze immigrant haar plaats gevonden heeft in onze jachtige maatschappij, hoe zij een man van haar eigen soort gevonden heeft, een schat van een kind gebaard, zich zo heeft aangepast dat ze met de bus gaat met de hulp van slechts één blanke vriendin..." Inmiddels was het glimlachje op mijn gelaat uitgegroeid tot een brede grijns, waar mijn instemming met de wereld zoals ze is uitmuntend in uitkwam.
En toen begon het kind te jengelen. Eerst zeurend, toen steeds jankeriger, harder. Het liep door het gangpad heen en weer. Trok aan stoelen en medepassagiers. Trok aan mijn grote vriend Eastpak. "Doe dat maar niet!" zei ik tegen het kind, het glimlachje op mijn gezicht verwaterend. Een grimlach verscheen. Het kind had blijkbaar Piet Paaltjens ook gelezen, want het begon te snikken. Ik neem aan dat het zich beledigd voelde. Het begon te krijsen. Barbamoslima hield het kind op zijn plek. Het krijste nog harder. Mijn irritatie groeide. Ik zette het volume van mijn mp3 op zijn luidst.
Ondertussen zat Mevrouw SP nog steeds stompzinnig te lachen en gekke bekken te trekken naar het verzuurde moslimkindje. Het hielp geenszins. Ik werd het na een minuut of tien toch echt een beetje zat; mijn gelukzalige stemming was inmiddels wel om zeep geholpen. Ik deed mijn oordopjes uit mijn oren, keerde me naar de goedgelovige medeburger schuin achter me en vroeg beleefd: "Mijn mp3-speler kan helaas niet harder. Kan uw kind wellicht wat zachter?"
Ze was, natuurlijk, beledigd; mijn gelukzalige gelaatsuitdrukking hernam haar éénmaal verloren positie weer. "Moslims", dacht ik met een smalend glimlachje op mijn gezicht. "Hahaha."
Lees ook:
»
06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
»
21/05 Wie zaait, zal oogsten0
»
21/05 Een beetje in de war0
»
21/05 Alwetend zijn de onwetenden2
|
quote:"Mijn mp3-speler kan helaas niet harder. Kan uw kind wellicht wat zachter?"
Dat vroeg je dan nog netjes zeg, wel apart dat zo iemand daar boos om kan worden.
Of ik snap de link niet, of ik zie de speciale link naar Moslims niet.
Had je er b.v ook zo over gedacht als dit een blanke vrouw met een kindje was?
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 08:05 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Dat vroeg je dan nog netjes zeg, wel apart dat zo iemand daar boos om kan worden.
Of ik snap de link niet, of ik zie de speciale link naar Moslims niet.
Had je er b.v ook zo over gedacht als dit een blanke vrouw met een kindje was?
Die zijn niet zo aso.
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 08:26 schreef bartmk3 het volgende:
[..]
Die zijn niet zo aso.
nee, natuurlijk niet
Natuurlijk, het is een overtuiging van moslims om hun kind te doen en laten wat hij/zij wilt. Het staat ook in de Koran "Mohammed's kinderen liepen vrij rond, omdat God dat wilde."
Wake up man, dit heeft niks met moslims te maken. Dit heeft gewoon te maken met slechte opvoeding, niet met geloof. Als een Rooms-Katholieke aso zijn kind ook niet in de hand heeft in de trein, dan ga ik toch ook niet zeggen: "hahaha, die Katholieken."
En met de gevoeligheid van beledigingen heeft het niks te maken. Als je menig burgerlijke Nederlander aanspreekt op zijn gedrag in deze tijd, dan krijg je ook een grote mond terug. Heeft dat te maken met een Gereformeerde of Katholieke overtuiging?
Nee, daarom is dit een column van niks.
Het enige wat ik aan deze column mis was een PUNT.
Los lopende jengelende kinderen zijn idd allemaal islamitisch.....
Deze column valt in de categorie: "als je niets te melden hebt meldt het dan ook niet"
Ik zie de link met het moslim-zijn van het kind en de moeder niet... Wat als dit een blanke vrouw met haar kind was geweest? En waarom zijn alle lichtgetinte kinderen/ouders moslim? Kan toch ook een Christen zijn geweest?
...
quote:Op Monday 28 January 2008 @ 08:26 schreef bartmk3 het volgende:
[..]
Die zijn niet zo aso.
Nee, die zijn erger.
Een kind dat vervelend is in de bus, en een ouder die boos wordt als ze erop aangesproken wordt. Dat is volgens mij de standaard reactie van elke Nederlander.
Misschien is dat ook je punt wel.
Huilende kleuters zijn natuurlijk iets die er voor de mutlicultuur nog niet waren.
Een belangrijk verschil tussen de moslimcultuur en de onze, is dat wij hier in nederland de exclusieve verantwoordelijkheid hebben voor de opvoeding van onze kinderen. In moslimlanden wordt de zich misdragende jeugd door iedereen daarop aangesproken. Hier in Nederland houdt iedereen gewoon z'n mond om maar - bij wijze van spreken - geen mes tussen de ribben te krijgen. Wij spreken er dan hooguit de ouders op aan, die dat natuurlijk in het geheel niet verwachten.
Wat je dan krijgt wanneer je moslimouders in deze maatschappij zet is dat die jeugd geen enkele sturing meer krijgt. Niet van de ouders, en niet van de mensen op straat.
what the fuck man..
als het een blank jochie was geweest had je zeker ook zo'n column geschreven..
rascist
Tegenwoordig kan een kind uit iedere bevolkingsgroep zich zo asociaal gedragen. Ikzelf kom er bij uit dat de opvoeding bagger is, en verschillende ongeschreven wetten voor sociale omgang omgekeerd zijn. De bevolkingsgroep in kwestie weet geeneens dat er ooit die ongeschreven wetten waren, dus kan ik: "Moslims, hahaha." in die context wel begrijpen. Zoals ik al vermelde is dit inmiddels ook het geval bij de nieuwe generatie jongeren. Dezelfde reactie zou ik zelf ook richting hen geven. Omgangsnormen zouden als wereldwonder opgenomen moeten worden.
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 09:38 schreef blackphoenix het volgende:
Ik zie de link met het moslim-zijn van het kind en de moeder niet... Wat als dit een blanke vrouw met haar kind was geweest? En waarom zijn alle lichtgetinte kinderen/ouders moslim? Kan toch ook een Christen zijn geweest?
Die hebben geen SP-hippie nodig om het kind in bedwang te houden, die doen dat zelf.
Onzinnig om bij een jankend kind de link met moslims te leggen. Ik zie zovaak jankende blanke kinderen in de trein/metro.
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 10:33 schreef Molurus het volgende:[..]
Die hebben geen SP-hippie nodig om het kind in bedwang te houden, die doen dat zelf.
Bullshit.
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 10:40 schreef nyny83 het volgende:
Onzinnig om bij een jankend kind de link met moslims te leggen. Ik zie zovaak jankende blanke kinderen in de trein/metro.
Zijn ze dan ook aan het rondrennen en klieren zonder dat de ouders er iets van zeggen?
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 10:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Bullshit.
Nou ja, over het algemeen letten ouders zelf op hun kinderen.
Zo denk ik ook altijd over negers!
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 09:49 schreef Hasjmir het volgende:what the fuck man..
als het een blank jochie was geweest had je zeker ook zo'n column geschreven..
rascist

De moslims zijn geen ras

leer dat nu eens . Voor de rest is het natuurlijk een column die kant nog wal raakt. kut kids moet je opvoeden welk geloof je ook mag aanhangen. punt.
Het is niet tegen moslims in het specifiek, hoor

It just so happened to be a muslim, en ik vertelde het verhaal gewoon; dat iedereen er dan enorm over heen valt, is wel weer grappig om te zien.
meesterlijke column
denk dat iedereen zich kan inleven in de hoop op een harmonieuze multi culti.
en dat velen onder ons deze hoop ( lees WIL) keer op keer als sneeuw voor de zon zien verdwijnen door verkeerde reacties op een "persoonlijke mening".
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 13:22 schreef DutchGlory het volgende:meesterlijke column
denk dat iedereen zich kan inleven in de hoop op een harmonieuze multi culti.
en dat velen onder ons deze hoop ( lees WIL) keer op keer als sneeuw voor de zon zien verdwijnen door verkeerde reacties op een "persoonlijke mening".
Exact. Het schetst een beeld van een harmonieuze maatschappij waar ik me één mee voel, maar dan komt er zo'n jengelend kutkind met een SP-bijstandsvrouwtje en een moslima. Wellicht heb ik niet genoeg benadrukt hoe ontzettend op d'r pik getrapt ze was toen ik zo netjes verwoordde dat het zo'n kutherrie was dat ik mezelf niet eens kon horen denken.
nogmaals chapeau!
heerlijke column
Respect moet je verdienen, niet bewerkstelligen met geweld. Het zogenaamde respect van mensen die moslims de hemel in prijzen is geboren uit angst. Een echte nuchtere hollander weet dat te relativeren, en in een discussie de gemiddelde slecht ABN sprekende allochtoon dr uit te lullen om tot een oplossing te komen die ze achteraf nog geeneens zo slecht vinden. Ik denk hierbij aan een enkeltje Omgangsnormencursus ofzo.
In de gevallen dat dit niet werkt, zal er gedacht moeten worden aan uitzetting. Mensen die niet willen luisteren, moeten maar ervaren/voelen.
Om mijn eigen bevolkingsgroep af te kraken: Christenen van de uiterst rechtse flank zijn even wereldvreemd als bovengenoemde bevolkingsgroep. Kinderen zitten in een keurslijf, en ontsporen pas op latere leeftijd. Voordeel hier van is dat ze, als ze de ontsporingsfase achter de rug hebben, een stukkie omgangsnormen weten te herinneren en het niet zo bond maken dat ze zelfmoordterroristen worden.
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 13:38 schreef Rule-R het volgende:
Respect moet je verdienen, niet bewerkstelligen met geweld. Het zogenaamde respect van mensen die moslims de hemel in prijzen is geboren uit angst. Een echte nuchtere hollander weet dat te relativeren, en in een discussie de gemiddelde slecht ABN sprekende allochtoon dr uit te lullen om tot een oplossing te komen die ze achteraf nog geeneens zo slecht vinden. Ik denk hierbij aan een enkeltje Omgangsnormencursus ofzo.
In de gevallen dat dit niet werkt, zal er gedacht moeten worden aan uitzetting. Mensen die niet willen luisteren, moeten maar ervaren/voelen.
Om mijn eigen bevolkingsgroep af te kraken: Christenen van de uiterst rechtse flank zijn even wereldvreemd als bovengenoemde bevolkingsgroep. Kinderen zitten in een keurslijf, en ontsporen pas op latere leeftijd. Voordeel hier van is dat ze, als ze de ontsporingsfase achter de rug hebben, een stukkie omgangsnormen weten te herinneren en het niet zo bond maken dat ze zelfmoordterroristen worden.
Van de 1,2 miljoen moslims in Nederland is er tot nu toe geen één zelfmoordterrorist geworden, dat is een ratio van 0 op 1.200.000, en daarmee doen ze het zelfs beter dan de gereformeerden, die met 1 op 300.000 (hoe heette die knakker die zijn boot opblies in de negentiende eeuw omdat-ie 'm niet aan de belgen wilde geven? die was gereformeerd) het laagst scoren
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 09:49 schreef Hasjmir het volgende:what the fuck man..
als het een blank jochie was geweest had je zeker ook zo'n column geschreven..
rascist

Yup. Deze was toevallig moslim, maar als-ie blank was geweest had het een Achterhoeker, een brillenjood, een wrattenzwijn of zelfs een smerige katholiek kunnen zijn. Da's het voordeel van geen onderscheid maken, dat je niet meteen pissig wordt als het een moslim is. Ik kon er wel om grinniken, that's all.
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 13:42 schreef superworm het volgende:[..]
Van de 1,2 miljoen moslims in Nederland is er tot nu toe geen één zelfmoordterrorist geworden, dat is een ratio van 0 op 1.200.000, en daarmee doen ze het zelfs beter dan de gereformeerden, die met 1 op 300.000 (hoe heette die knakker die zijn boot opblies in de negentiende eeuw omdat-ie 'm niet aan de belgen wilde geven? die was gereformeerd) het laagst scoren

Van Speijk, met z'n "Dan liever de lucht in".
Kun je nauwelijks een terrorist noemen, trouwens, Er waren Belgen op het schip die aan de winnende hand waren
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 13:42 schreef superworm het volgende:[..]
Van de 1,2 miljoen moslims in Nederland is er tot nu toe geen één zelfmoordterrorist geworden, dat is een ratio van 0 op 1.200.000, en daarmee doen ze het zelfs beter dan de gereformeerden, die met 1 op 300.000 (hoe heette die knakker die zijn boot opblies in de negentiende eeuw omdat-ie 'm niet aan de belgen wilde geven? die was gereformeerd) het laagst scoren
Dit kan je natuurlijk niet helemaal achterhalen. In Nederland heeft er nog niemand zichzelf opgeblazen, maar kan me voorstellen dat er een aantal Afghanistan een eenmalig bezoekje hebben gebracht.
Verder doel ik niet op cijfertjes, maar op omgangsnormen en potentieel. Elke nuchtere Nederlander denk niet aan zelfmoord als middel om een statement te maken. De minder nuchtere willen blijkbaar gewoon dood, en niemand menemen omdat dat de kans op aandacht vergroot. Aandacht krijgen doe je door je polsen een beetje door te snijden en dan de ambulance te bellen.
Je kan veel zeggen over christenen, maar zelfmoordterroristen zijn het niet. Als dit wel gebeurt zijn ze in mijn ogen de betiteling "christen" niet waard. een christen doet zoals Christus dee
Ps. Ik behoor niet tot de uiterst rechtse flank, en gereformeerd is over het algemeen niet uiterst rechts. Ze zijn hard op weg, maar GerGemInNed (binnen of buiten verband) en oudGereformeerd zijn toch wel de uitersten.
haha geweldig geschreven
Komt overigens uit ervaring helaas bekend voor
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 09:49 schreef Hasjmir het volgende:what the fuck man..
als het een blank jochie was geweest had je zeker ook zo'n column geschreven..
rascist

Het is RACIST!
Heeft niet echt met moslims te maken. Dit kan volgens mij elke willekeurige moeder/vader met kind wezen. Beetje jammer, want een beetje idioot denk dat er nu weer moslim problemen bijgekomen zijn.
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 08:41 schreef poldergeist het volgende:
Wake up man, dit heeft niks met moslims te maken. Dit heeft gewoon te maken met slechte opvoeding, niet met geloof. Als een Rooms-Katholieke aso zijn kind ook niet in de hand heeft in de trein, dan ga ik toch ook niet zeggen: "hahaha, die Katholieken."
Ik denk niet eens dat het te maken heeft met een slechte opvoeding maar gewoon met de leeftijd en het karakter van het kind.
Desalniettemin is het altijd lekker om de bron van je ergenis een naam te kunnen geven.
ja en dat was dus 2 keer
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 08:41 schreef poldergeist het volgende:
Natuurlijk, het is een overtuiging van moslims om hun kind te doen en laten wat hij/zij wilt. Het staat ook in de Koran "Mohammed's kinderen liepen vrij rond, omdat God dat wilde."
Wake up man, dit heeft niks met moslims te maken. Dit heeft gewoon te maken met slechte opvoeding, niet met geloof. Als een Rooms-Katholieke aso zijn kind ook niet in de hand heeft in de trein, dan ga ik toch ook niet zeggen: "hahaha, die Katholieken."
Hier maak je dus een fout.
Het heeft dus wel met geloof te maken omdat de koran zegt dat kinderen vrij rond moeten lopen. Dat doen de ouders dus blijkbaar ook. Dat is tenminste wat ik hieruit op maak.
Het verdere punt van de column is me niet helemaal duidelijk....
Moslims hebben over het algemeen (figuurlijk) erg lange tenen.
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 16:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hier maak je dus een fout.
Het heeft dus wel met geloof te maken omdat de koran zegt dat kinderen vrij rond moeten lopen. Dat doen de ouders dus blijkbaar ook. Dat is tenminste wat ik hieruit op maak.
Het verdere punt van de column is me niet helemaal duidelijk....
Hier maak jij juist een fout!!!
Waar staat dat in de koran dan?
Heb je het zelf gelezen dan?
Of praat je zomaar iemand na?
quote:Op Monday 28 January 2008 @ 08:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:Het enige wat ik aan deze column mis was een PUNT.
Had er christenen ipv moslims gestaan of was het stuk bv door Driekoplopers geschreven dan had je staan te juichen om de column.
Veels te voorspelbaar...
quote:Op maandag 28 januari 2008 @ 16:23 schreef Komakie het volgende:
Hier maak je dus een fout.
Het heeft dus wel met geloof te maken omdat de koran zegt dat kinderen vrij rond moeten lopen. Dat doen de ouders dus blijkbaar ook. Dat is tenminste wat ik hieruit op maak.
Het verdere punt van de column is me niet helemaal duidelijk....
Het is meer een cultuurding denk ik... maar dat veel allochtonen, met name marokkanen, hun kroost niet of nauwelijks opvoeden is wel een feit denk ik.
een verademing,
dank je voor je verfijnde humor en deze bijdrage aan de broodnodige normalisering van de verkrampte omgangsvormen. Ik zou graag die fantastische volumeknop-opmerking zo nu en dan van je lenen.
Je hebt pas echt volwaardig deel in de samenleving als er de draak met je gestoken kan worden. We zijn veel te serieus bang voor elkaar aan het worden, waarom toch.
prachtige colum, ik heb me goe vermaakt
Kinderen horen in de buggy achter de bus aan een sleeptouw.
Goede column!

Lachen om moslims is altijd leuk. Leuker dan huilen.
Wat een garpig garpje!
Tof dat de column íédereen aanspreekt; racisten, geloofsfanatici, rationalisten, zij het negatief of positief. Zoals chairman net zei:
quote:Goede bijdrage aan de broodnodige normalisering van de verkrampte omgangsvormen. Ik zou graag die fantastische volumeknop-opmerking zo nu en dan van je lenen.
Je hebt pas echt volwaardig deel in de samenleving als er de draak met je gestoken kan worden. We zijn veel te serieus bang voor elkaar aan het worden, waarom toch.
Dat spijt me dan want zulk dom gezwam spreekt me niet aan! Wat zou je hebben gezegd als het hier een blank kindje had geweest, met een blanke vrouw die een vent van haar eigen soort had gevonden? Toe maar kerel, vertel het maar!
Slechte column. Eerder een klaagbaak topicje.
Wat je nu bedoelt, wil of wat het met moslims verder te maken heeft is mij een raadsel. Leuke schrijfstijl, maar iets met dit is meer iets voor je dagboekje.