Modnation Racers

De game ziet er erg stijlvol en komisch uit. De cartooneske look werkt erg goed en geeft de game zijn eigen stijl. De banen zien er interessant en vol detail uit en ook de karts en karakters zijn erg stijlvol en leuk. De cartooneske look werkt extra goed bij het zelf samenstellen van je karakters, karts en tracks. Het customizen van je eigen karakter en track is verslavend en de mogelijkheden zijn eindeloos. Dit werd ook al gezegd bij LittleBigPlanet maar daar was je altijd afhankelijke van de toch wel gelimiteerde tools die de game je eigenlijk gaf. Bij Modnation Racers begin je met een karakter die helemaal blanco is en waar je eigenlijk alles mee kan. Er zijn letterlijk duizenden verschillende combinaties van ogen, monden, neuzen en oren mogelijk, Er zijn enorm veel verschillende kleren beschikbaar (van schoenen tot helmen), er zijn tig verschillende objecten die je overal op het lichaam van je karakter kunt plakken en van alles kun je apart de kleurensamenstelling bepalen. Mocht je dit allemaal te veel werk vinden dan kun je altijd aan de slag gaan met een rondomized karakter en de game geeft de optie om bijvoorbeeld kleuren automatisch bij te laten werken.
Modnation RacersModnation Racers
Ook de track editor werkt erg gemakkelijk, snel en goed. Net als bij LittleBigPlanet kun je in no-time een level in elkaar knutselen maar krijg je ook de mogelijkheid om er ontzettend veel tijd in de steken om meesterwerken van tracks te kunnen maken. Bij het maken van een track begin je met het maken van de baan zelf. Door over het terrein te rijden vormt de baan zich vanzelf en kun je deze in breedte en hoogte instellen. Als dit is gebeurt kun je met één druk op de knop alle wapen-bubbels, turbopads maar ook de esthetische zaken zoals bomen en huizen automatisch laten plaatsen waardoor je binnen 5 minuten een level in elkaar kunt zetten. Toch wordt het pas leuk als je alles natuurlijk zelf bepaald en hier kan erg veel tijd in gaan zitten. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden dat het snel erg ingewikkeld zou kunnen worden maar de makers hebben hun best gedaan alles overzichtelijk te houden. Toch zal het even duren voordat je de interface goed onder de knie hebt. Als je dit punt hebt bereikt dan kun je binnen de kortste keren prachtige en strategisch interessante tracks bouwen en die natuurlijk delen met anderen op het wereld wijde web.

Modnation RacersModnation Racers