Lips: I love the 80's

Exclusief voor de Xbox 360

Krap twee maanden nadat we foute nummers konden zingen in Lips: Party Classics, komt ontwikkelaar iNis alweer met een nieuw deel in de Lips-serie. I love the 80's is de naam van de nieuwe game en niet geheel verrassend bestaat het overgrote deel van de tracklist uit liedjes die tussen 1980 en 1990 zijn uitgebracht. Zal dit deel je weer swingend voor de TV laten zingen?

De meeste nummers komen dus uit de jaren '80, op enkele vreemde eenden in de bijt na, zoals "Roxanne" van The Police, die in 1978 was uitgebracht. Voor de mensen die in de jaren '80 zijn opgegroeid is dit natuurlijk ideaal en zij zullen het meest genieten van dit uitbreidingspakket. Mensen zoals ik, die de jaren '80 niet hebben meegemaakt zullen zeker wel ongeveer de helft van de nummers kennen, al is het maar omdat je het ooit eens op de radio hebt gehoord. Klassiekers zoals "Celebration", "I'm Walking on Sunshine" en "Gold" behoren hiertoe. Maar hierdoor zit de jongere generatie wel met zo'n 20 nummers die ze helemaal niet kennen. En dit geldt niet alleen voor jongeren, er zitten sommige nummers tussen die iemand uit de jaren tachtig niet eens zou herkennen. Hierdoor is Lips: I love the 80's helaas niet voor iedereen zo toegankelijk. De tracklist kan je op de volgende pagina vinden.

Als er twee maanden tussen de releases van games in dezelfde serie zitten kan er moeilijk iets veranderd zijn hoor ik je denken. En dit klopt ook, iNiS heeft helemaal niets veranderd. In twee maanden tijd moet het toch niet te veel gevraagd zijn om misschien het menu een jaren tachtig tintje te geven, maar alles is exact hetzelfde. Nog steeds geen oplossing voor het disc-swappen, wat heel erg jammer is en als je meerdere Lips-games bezit dus nog steeds de flow uit je feestje kan halen. Lips: I love the 80's is een trackpack geworden voor mensen die hun collectie liedjes willen uitbreiden. Ik hoop van harte dat iNiS en Microsoft hier eens over gaan nadenken, het zou heel jammer zijn als de Lips-serie zich gaat verlagen tot uitmelkerij.

Het zingen in Lips werkt nog steeds uitstekend en daar gaat het uiteindelijk om. De nummers moeten je liggen, maar als je van de 80's houdt is Lips: I Love the 80's echt de game om te spelen. Het is jammer dat er totaal niets is verbeterd en de irritaties die er waren niet weg zijn gehaald. Hierdoor geef ik deze game en punt lager dan Lips: Party Classics. Ben je echter niet zo'n zeurkous als ik en ben je blij met een trackpack dan kan je gerust een punt bij het cijfer optellen.

Pluspunten Minpunten Cijfer
+ Zingen werkt goed
- Disc-swappen