God of War 3

God of War zou God of War niet zijn als al dit geweld niet gepaard zou gaan met veel bloed, ingewanden en rondvliegende ledematen. De brute finishing moves worden uitgevoerd door middel van de beruchte quick-time-events die tegenwoordig te pas en te onpas in games worden gebruikt. Het is nog steeds de bedoeling om op het goede moment een bepaalde knop in te drukken, mocht je dit niet op tijd doen of een verkeerde knop indrukken dan faal je en moet je het op nieuw proberen. Toch hebben de makers het makkelijker gemaakt dan in de vorige games. Je hoeft je niet de hele tijd te concentreren op het scherm voor het geval er een icoon verschijnt waardoor je ogen van de actie af gaan. De iconen verschijnen namelijk aan de randen van het scherm met de corresponderende positie op de controller. Op deze manier kun je jezelf dus concentreren op de actie terwijl je ooghoeken de iconen makkelijk waarnemen, waardoor je deze intuïtief indrukt. In het begin is dit even wennen maar later in de game gaat dit als vanzelf en is het een hele verbetering.

GoW3GoW3

Naast de actie, die wederom van erg hoge kwaliteit is, zitten er ook gedeeltes in de game waar je moet klimmen en springen. Dit platformen werkt erg goed en het is erg vermakelijk. Nog vermakelijker zijn de puzzels die in de game zitten. De puzzel van de voorgaande games waren al erg goed uitgewerkt maar in dit derde deel zitten een aantal briljante puzzels. Er is inspiratie opgedaan van andere games als Portal, Echochrome en Guitar Hero en zijn op een zeer originele en goede manier verwerkt in de game.

"Bigger, Better and more Bad Ass" de beroemde quote van Cliffy B. past perfect bij God of War 3. De makers hebben niet geprobeerd het wiel opnieuw uit te vinden maar hebben de verschillende elementen van de game nog groter, beter en nog bruter gemaakt. Waar de eerste twee delen lieten zien wat de Playstation 2 allemaal in zijn mars had, zo laat deze game een kleine glimp van de toekomst van Playstation 3-games zien.

Met deze game hebben de mannen van Sony Santa Monica de lat weer eens stuk hoger gelegd voor de concurrentie en geven ze de trilogy over ‘the Ghost of Sparta' een groots en toepasselijk einde.

GoW3

Pluspunten Minpunten Cijfer