CD: OST Alles Is Liefde

De film die op dit moment helemaal hot is en die je volgens velen gezien moet hebben, is Alles is Liefde. Een keur aan bekende Nederlanders komt erin opdraven: van Wendy van Dijk tot Daan Schuurmans, van Paul de Leeuw tot Chantal Janzen. En zoals het hoort bij een hippe film, is er nu ook een cd uitgekomen: Alles is Liefde - de originele soundtrack van de film. Een mond vol, maar je mag ook gewoon alleen het eerste deel noemen hoor, Alles is Liefde. Het is een verzamel-cd zoals dat bij soundtracks altijd het geval is. Diverse artiesten komen voorbij, net als dat met de BN'ers in de film gebeurt. Het zijn nu alleen niet puur Nederlandse artiesten, ook buitenlandse laten hun stem horen. Een leuke verzameling voor de verliefden onder ons of voor hen die gewoon een lekker stukje muziek willen horen.

Alles is Liefde
Het is een mooie titel voor zowel cd als film. Je kunt met het thema alle kanten op en het maakt een keur aan songs mogelijk om op te nemen. De cd is natuurlijk afgeleid van de muziek die in de film is gebruikt en begint met de titelsong Alles is Liefde van BLØF. Het nummer staat al weken in de hitparades en doet het erg goed bij het grote publiek. Een lekker nummer dat meteen de toon zet. Na deze opener gaan we verder naar een nummer dat wel tot één van de beste op het albums mag worden genoemd: Other Side Of The World van KT Tunstall. Het gaat hier op de cd om de radio-versie. Om wat nostalgie in de verzameling te brengen zingt Trijntje Oosterhuis het nummer Do You Know The Way To San Jose?; een gouwe ouwe. Om maar even door te gaan met bekende, succesvolle Nederlandse zangeressen heeft ook Stevie Ann een bijdrage geleverd. Het nummer One Year Of Love is echt een juweeltje. Wat heeft die vrouw toch een heerlijk stemgeluid. De track
She van DI-Rect is een mooie ballad. Het is niet echt het standaard werk van de heren, maar wel een zeer geslaagd uitstapje.

BLØF verzorgde de titeltrack

Puur
Over opmerkelijke uitstapjes gesproken: Krezip, vertegenwoordigd door het stemgeluid van Jacqueline Govaert, maakt ook een tripje buiten de normale performance. Everybody's Gotta Learn Sometime wordt op een hele mooie manier door haar ten gehore gebracht. Die meid heeft meer in haar mars en dat bewijst ze keer op keer. Dit nummer is gewoon 'puur'. En als we dan toch het woord 'puur' van stal halen, kan het niet onvermeld blijven dat topper van dit album toch wel de akoestische versie van het nummer Alles is Liefde van BLØF is. De puurheid straalt ervan af en daalt op je neer. Puur, zoals de liefde. Puur, zoals het leven. Gewoon puur. Vreemde eend in de bijt op dit album is wellicht Hot Chocolate met You Sexy Thing. Als je de film niet hebt gezien, en uw reviewer heeft dat dus nog niet, is het even moeilijk voor te stellen in welk deel van de film dit nummer wordt gebruikt. Het nummer doet je meteen, onwillekeurig, denken aan Tom Jones. Een vreemde eend, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Soms moet die er ook gewoon zijn. De cd sluit af met het instrumentale Liefde Is Als Sinterklaas, echte filmmuziek. Je vraagt je alleen af hoe een instrumentaal nummer als dit een titel heeft gekregen als 'Liefde Is Als Sinterklaas.

Stevie Ann tekende voor One Year Of Love

Gewoon lekker
Alles is Liefde - de originele soundtrack van de film is gewoon een lekkere cd, zonder pretenties, zonder hoogmoed. Een leuke verzameling songs met als gemene deler het thema 'Liefde'. En wie heeft er nu niet iets met dat thema? Tip voor deze cd: Kruip met je geliefde op de bank, op de donkere avonden die er nu zijn. Buiten waait de wind en slaat de regen tegen het raam. Binnen is het warm, warm van liefde. De muziek vloeit uit je speakers en samen droom je weg, weg naar verre oorden, samen met die ene, die ware. Mmm, liefde is mooi!!

Wil je meer achtergronden hebben bij de muziek op deze cd: www.allesisliefde.nl/

Label: EMI Releasedatum: 10 oktober 2007