Review/Interview: Tacker & Warchild

TACKER (engl. dictionary: Staple Gun or Nail Gun). De naam verraadt een agressief geluid en dat klopt ook... Ten dele. Want deze band laat zich niet alleen maar los in zwaar gebeuk, dat zou te makkelijk zijn. Melodie en een verrassende sound trekken het rockgeweld naar een hoger plan. En dat kan ook niet anders met een echte "song"-schrijver als Eric Corton in de frontlinie, een meestergitarist als Roland "Bol" Dirkse naast hem en de ongekend strakke en heavy artillerie van Andre Kemp op drums en Peter Kennedy op bas.

Eric Corton (acteur van origine) maakte aan aantal muziekprogramma's op televisie, presenteert bij BNN op radio 1, 2 en 3Fm, schrijft songs voor diverse bands en tourde de afgelopen twee jaar met zijn Trio door het land. Met groot succes en de rock and roll in ons land naar een ander en hoger niveau brengend... Maar het was tijd voor iets nieuws, iets dat al een tijd onder de oppervlakte lag te sluimeren en nu het levenslicht MOEST zien. Hij schreef 12 gloednieuwe songs in een half jaar tijd en ging op zoek naar... TACKER.

Roland "Bol" Dirkse was al een gewaardeerd gitarist voordat hij bij Anouk ging spelen en met haar alle grote successen van "Together alone" en "Urban Solitude" meemaakte. Lowlands, Pinkpop verzin het maar. Hij werkte al samen met Andre en Peter in de Chris Zeegers band en ook bij hem lag iets onder de oppervlakte te wachten... Iets nieuws, iets dat uitdaagt en iets dat voor langere tijd inspireert.

Andre Kemp drumde zich de zalen en festivals in met Billy the Kid. Een typische Haagse lefband met ballen. Toen Billy the Kid stopte vertrok Andre naar Kane om daar een tijd te drummen en daarna met Bol en Peter samen in de Chris Zeegers band te spelen. Voor Andre geldt hetzelfde... Na zoveel gedaan te hebben op zoek naar iets dat het het waard maakt om altijd maar die drumzooi van hot naar her te slepen. En dat heeft ie gevonden.

Peter Kennedy is een bekende naam in Den Haag. Allround bassist als ie is speelde hij in funk, jazz, fusion, Nederlandstalige, Engelstalige, rock en hip hop bands en nu doet ie waar ie echt heel goed in is. Fundamenteel rocken en samen met Andre de stuwende kracht achter de songs van Corton zijn. Ook voor Peter geldt dat TACKER precies op het juiste moment ontstond. Zin om de zalen en festivals op volle kracht aan te vallen.

De combinatie van deze vier doorgewinterde muzikanten maakt dat TACKER al op voorhand een bijzondere en heftig strakke rockband is, die met recht "de nieuwe live sensatie" van Nederland genoemd mag worden.

Meer informatie op de website van Tacker