Game: SOCOM: U.S. Navy Seals II

Online Action
Zoals eerder vermeld draait het bij Socom vooral om het online gamen. Vooral dit aspect hebben de makers nog verder verbeterd bij dit tweede deel. Zo kun je nu je vrienden en clanleden online terug vinden zonder dat je alle rooms moet openen.

Ook als je een clan wilt maken of aan deel wilt nemen is dit heel eenvoudig. Er verschijnt een "invitation" en je zit in de clan. Om cheaten te voorkomen kun je nu alleen nog maar inloggen met je Central Station account. Dit account kun je openen als je in het bezit bent van een officiële Network Access disk met de adapter. Ook dit heeft veel pluspunten, omdat je met dit account ook andere games kunt spelen.

Ranking & Maps
De grootste verandering in het tweede deel is het aantal maps en ranks. Hoe hoger je ranking, hoe hoger de rank is. Zo begin je als Ensign en kan je Admiral worden als je in de top 10 van beste online Socom gamers belandt. Deze ranks krijg je door het aantal punten dat je verdient. Als je begint aan je eerste game, dan begin je met 1000 punten. Als je wint, dan krijg je er punten bij, als je verliest verlies je ook.

Als je veel kills maakt, dan kan je nog extra punten verdienen en helemaal als je nog speciale taken voltooit. Naast de bestaande maps uit het eerste deel, kun je in het 2de deel ook andere maps spelen. Zo zijn er maps in de stad of in rivieren. Doordat er zo op details is gelet, maakt dit het soms wat onoverzichtelijk, maar niet minder spannend. De bestaande maps uit het eerste deel zijn wat gewijzigd, zodat deze ook een nieuwe uitdaging bieden.

Het bekende level Rat’s nest word nu in de nacht uitgespeeld met blokkades die je in het eerste deel niet vond. Daarnaast zijn er ook nieuwe opdrachten die je online kan uitvechten. Zo zijn er levels waarin de Seals hostages naar een punt moet brengen zonder dat zij worden neergeschoten. De terroristen moeten dit natuurlijk voorkomen. Ook de levels met de bom planten op de basis van de vijand zul je in dit deel terug vinden.