Boek Review: Preston&Child - De Gruwelkamer

Lincoln Child
Lincoln Child is geboren in Westport, Connecticut (VS) waar hij al op jonge leeftijd een interesse ontwikkelde in het schrijven van verhalen. Na zijn studie Engels afgerond te hebben vertrok hij naar New York waar hij als redacteur bij St. Martin's Press ging werken. In 1987 maakte hij een vrij bizarre overstap naar een totaal andere wereld en werd hij adviseur bij een high tech bedrijf, hij bleef echter schrijven en in 1988 schreef hij samen met Douglas Preston, The Relic (de vloek van het oerwoud) een boek dat in 1996 verfilmd werd. In datzelfde jaar werd Lincoln Child professioneel schrijver.

Douglas Preston
Douglas Preston is geboren in Cambridge, Massachusetts. Zijn jeugd bracht hij door als de plaatselijke deugniet met als "hoogtepunt" het lanceren van zijn eigen gebouwde raket. De raket doodde bijna een man die zijn gras aan het maaien was en vanaf dat moment was Douglas Preston de lokale beroemdheid. Voordat hij uiteindelijk koos voor een studie Engelse Literatuur heeft Douglas Preston een poging gedaan om biologie, wiskunde, geologie, antropologie, natuurkunde en astronomie te studeren. Na het afstuderen in de Engelse Literatuur werkte hij als schrijver en redacteur in het American Museum of Natural History in New York, hij gaf ook schrijfonderwijs aan Princeton University. Hij schreef, in de acht jaar dat hij voor het museum werkte zijn eerste non-fictie boek, Dinosaurs in the Attic, dat was geredigeerd door een redacteur bij St. Martin's Press, Lincoln Child. Tijdens deze periode gaf Preston een middernachtelijke bezichtiging van het museum en in de donkere hal van de dinosauriers, onder een T.Rex, zei Child tegen Preston "dit is de perfecte plek om een thriller te schrijven" en die thriller werd Relic.

Preston en Child wonen 3000 kilometer van elkaar vandaan en schrijven hun boeken via telefoon, fax and email.