CD Review: K3 - Verliefd

08 Noodkreet
09 Beautiful Boy
10 Je Doet Maar Wat
11 Letter V
12 Happy Birthday
13 Eeuwig en Altijd

'Verliefd', zo heet de nieuwste CD van de Belgische meidengroep K3. Met veel bombarie werd deze CD gelanceerd in Nederland en België. Dit gebeurde in Nederland o.a. door een uizending op 3FM en een treintournee langs vier steden. K3 had met het vorige album 'Tele-Romeo' al bewezen hitpotentie te hebben, dus de verwachtingen voor 'Verliefd' waren dan ook hoogespannen.

Gelukkig is 'Verliefd' niet een CD geworden die voortborduurt op het succes van de vorige drie albums, al doet de cover dat wel vermoeden. De inhoud is creatief en afwisselend, zonder dat de herkenbaarheid van K3 in het gedrang komt. Enkele tracks springen er duidelijk uit op deze CD. Het aanstekelijke 'Papapa' is daar een voorbeeld van. Snelle vrolijke klanken begeleiden de drie meiden die een loflied op de vader zingen. Ook het titelnummer 'Verliefd' is het vermelden waard. De kinderen-voor-kinderen gevoelens komen weer boven bij het horen van dit nummer, maar ze zijn gelukkig niet bepalend voor de sfeer. Op Tele Romeo was het 'Ali Baba' dat voor Oosterse sferen zorgde, Verliefd komt met 'Je doet maar wat'; een nummer dat Grieks aandoet en waarop nog zeker door menigeen gedanst zal worden. Verder zijn ook 'Letter V' en 'Als het regent' een vermelding waard.

Over het algemeen gesproken valt deze K3 CD helemaal niet tegen. Eigenlijk zijn alle nummers wel leuk. Het gebruik van voice-box is hier en daar iets teveel toegepast, en ik vind het jammer dat er geen ballad opstaat, zoals bij 'Tele-Romeo' het geval was. Laten we het erop houden dat er geen geschikt materiaal beschikbaar was om tot een kwaliteitsproduct te komen.

Met 'Verliefd' schotelt K3 ons iets meer dan drie kwartier voor met vrolijke deuntjes; niet alleen voor de kleinsten, maar voor iedereen die van vrolijke muziek houdt. Het album bewijst dat de inspiratie bij K3 nog lang niet is opgedroogd. De groep mag verweten worden 'slechts' kindermuziek te maken, toch kan gezegd worden dat de muziek goed in elkaar zit, al was het alleen maar omdat de Top-40 noteringen in Nederland en vooral België dat bewezen hebben. Ik was bij het horen van deze CD direct verliefd op deze liedjes en vind ze het beste van het K3 repertoire tot nu toe (al blijf ik een goede ballad missen). Ook als je geen ouder bent, vind ik dat je je niet hoeft te schamen om deze CD in je collectie te hebben!