"Reckoning-demo uitbesteed, uiteindelijke versie veel beter"

De demo van Kingdoms of Amalur: Reckoning heeft nogal wat kritiek gehad vanwege de nodige bugs die aanwezig zijn. Ian Frazier van Big Huge Games geeft aan dat de uiteindelijke game veel beter zal zijn dan de demo, welke zij niet eens zelf gemaakt hebben.

"There's a lot of tension about the demo, which we didn't build in-house," aldus hoofd designer Ian Frazier in een interview met Eurogamer. "It was branched off our code about three months ago. It got a lot of bug fixing. We sent them what we had, but there are a lot of bug fixes they didn't get. So we're all nervous, like, the demo's really buggy. But all the time the demo was worked on is time we spent de-bugging the main game. It should be clear from the reviews the main game is in way better shape. That's been a source of nervousness."

Frazier zegt verder dat ze bij Big Huge Game niet blij zijn met de negatieve feedback die ze hebben gehad vanwege de bugs in de demo, maar over het algemeen zijn ze blij met de reacties. "The feedback overall has been really positive. Given the bug situation I'm incredibly happy with how positive the reaction has been. I'm not going to say the game's bug free - no game is. But it's pretty darn solid. Final code will show it's way better across all three platforms than the demo build. The demo didn't see the advantages of the last home stretch of bug fixing, which is a little bit painful."

Alhoewel Frazier zich in het interview behoorlijk negatief uitlaat over de makers van de demo, wil hij benadrukken dat ze toch wel goed werk hebben geleverd. "Don't get me wrong - they did a good job with little support from us. I'm not trying to poo-poo those guys by any means. But in order to get it to fit to be a reasonable size download that would actually meet Microsoft and Sony's requirements, they had to cut everything that wasn't needed for the demo, like extra art and audio assets, and they cut a little much. They cut some audio that actually is in the demo. So if you talk to something and that clip's not there, you'll just see the words flicker across the screen."

Wie er verantwoordelijk is voor de demo wil Frazier niet zeggen, maar alle bugs uit de demoversie zullen in de uiteindelijke versie van Kingdoms of Amalur: Reckoning niet te vinden zijn. Kingdoms of Amalur: Reckoning komt 10 februari uit op Xbox 360, PlayStation 3 en pc.