Geen Snake in MGS: Rising

Iedereen die het nieuws over Metal Gear Solid: Rising niet heeft gevolgd sinds de aankondiging op de E3 2009, weet waarschijnlijk niet dat het spel een compleet andere wending gaat nemen ten opzichte van de eerdere delen.

"Rising-spelers moeten hun liefde voor Snake en sluipen aan de kant zetten", aldus bedenker Hideo Kojima.

Ondanks dat er al twee jaar een muur van geheimhouding om het spel heen staat weten we wel al dat in Metal Gear Solid: Rising de sluipende Snake wordt ingeruild voor de zwaardzwaaiende cyborg Raiden. Dit alleen al belooft een spel vol met actie te geven.

In een interview met PlayStation Magazine UK zegt geestelijk vader van de serie Hideo Kojima dat hij nog onzeker is over hoe spelers zullen gaan reageren op de verandering van richting van het aanstaande spel. "Als iemand echt van Snake houdt en graag stealthgameplay wil, dan zal het voor hem of haar moeilijk worden om in het spel te komen. Voor mensen die openstaan om nieuwe dingen te proberen zal het een stuk makkelijker zijn", zegt hij.

"Raiden werd in Metal Gear Solid 4 heel goed ontvangen en ik wilde verder gaan in die richting met Rising. Mensen die Raiden konden waarderen in MGS 4 kunnen hem ook in deze game waarderen", zegt Kojima. "Als we Snake hadden teruggehaald was hij een oude veteraan geweest. Dat zou geen aantrekkingskracht meer hebben gehad op de spelers. Daarom hebben we Raiden geïntroduceerd".

Metal Gear Solid: Rising wordt in 2012 verwacht op Xbox 360, PlayStation 3 en pc.