Duitse BB trekt veel jeugdige kijkers

De Duitse versie van Big Brother trekt vooral jong publiek. De eerste uitzending op woensdagavond werd door één op de drie kijkers in de categorie 14 tot 29 jaar gevolgd. Gemiddeld keken zo'n 3,3 miljoen personen in Duitsland naar de start van de zogeheten Real-Life-Soap. De piek was vier miljoen. (Dit is toch minder dan in Nederland, als je bedenkt dat Duitsland 5x zoveel inwoners heeft!) Het commerciële station dat het programma uitzendt, RTL2, spreekt over belangstelling die de verwachtingen overtreft. "Duitsland is in Big Brother-koorts. Een gapende leegte in discotheken en lege rijen in de bioscopen", aldus een woordvoerster gisteren. Ruim 10 procent van de Duitse tv-kijkers onder de vijftig jaar volgde woensdagavond tussen 20:00 en 22:00 uur de presentatie van de kandidaten.
Submitter:  Bron: <a href=http://www.medianed.com target=_new>MediaNed</a>