Age of Gladiators

Soms komen er van die games voorbij waarvan je nooit verwacht had dat je die ooit zou spelen. Age of Gladiators is zo een game. Een game die voor de tv-serie Spartacus-fans een aanrader is. Een spel waarin jij je eigen House of Batiatus kunt opbouwen vanaf de grond af aan.

Age of Gladiators

Je begint met het maken van een karakter dat aan het hoofd staat van een gladiatorschool. Je krijgt de keuze uit meerdere soorten die allemaal andere eigenschappen hebben. Zo geeft een ex-gladiator boost bij trainingen en een merchant je extra goud om mee te beginnen. Nadat je dit gekozen hebt is het tijd om te beginnen. Je volgende zet is een scout in dienst nemen. Deze zorgt ervoor dat je keuze krijgt uit een x aantal gladiatoren. Nadat je er eentje uitgekozen hebt moet je wachten tot hij afgeleverd is en begint de pret. Belangrijk is dat het een management-game is. Je vecht dus niet zelf, maar je kijkt toe hoe jouw gladiator het ervan afbrengt.

Age of Gladiators

Voor het gevecht begint moet jij ervoor zorgen dat hij/zij in goede staat verkeert. Zo kun je trainers in dienst nemen die ervoor zorgen dat je gladiatoren XP krijgen en dus lvl up kunnen. Daardoor krijgen ze skillpoints die jij kunt spenderen over verschillende abilities. Ook kunnen ze ziek of geblesseerd raken en moet je dus zorgen dat je een dokter in dienst hebt. Daarnaast kun je ook nog een blacksmith inhuren. Deze zorgt voor betere armour en wapens.

Age of Gladiators

Op de kalender wordt aangegeven wanneer er wat voor gevechten zijn. Deze bestaan uit verschillende gradaties, waarbij de lagere gevechten je tegenstanders niet hun sterkste gladiatoren in zullen zetten. Nadeel is wel dat de beloningen na afloop ook minder zullen zijn. Naast een gewone beloning bij gevechten kun je ook een weddenschap afsluiten op zowel je eigen vechter of de tegenstander. Hier kun je geld inzetten en hierdoor meer geld winnen. Het nadeel van wedden op tegenstanders is dat het moraal van je vechters omlaag gaat.

Age of Gladiators

Het doel is om alle gladiatoren van andere kampen te killen en zo de Ludus van tegenstanders op te heffen. Als dit gelukt is zul je verder trekken met als hoofddoel Rome. Iedere stap naar een andere map geeft een stad waar financieel meer mogelijk is. Hierdoor kun je uiteindelijk je Ludus uitbreiden met meer vechters en betere omstandigheden. Ook kun je de beveiliging opschroeven. Dit zorgt er voor dat je Gladiatoren niet zomaar weglopen of overgekocht worden door een andere Ludus.

Age of Gladiators is een uniek spel met een aparte insteek. Een soort football-manager voor Spartacus-fans. Het is ook een moeilijk spel. Je zult merken dat je in het begin vrij snel door je geld heen bent en je niks meer over hebt en het einde spel is. In het begin wordt veel geduld gevraagd en zul je merken dat je daarmee langzaam maar zeker steeds beter en rijker wordt. Age of Gladiators wordt gemaakt door een kleine studio, maar de support is erg groot. Wekelijks komen er updates uit en er wordt goed geluisterd naar wat users willen. Een leuke indie game die een kans verdient.

• Origineel concept
  • Moeilijk
  • Veel invloed op soort Gladiator je wilt trainen