Gerechtshof verbiedt benoeming Van Gaal

Voetbal • Geschreven door ANP op 07-02-2012 @ 10:36 - gepost door Stefan (sportfreak)
print 

De vier commissarissen van Ajax (Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer) hebben onaanvaardbaar gehandeld in het voorgenomen besluit tot benoeming van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom tot directeur van Ajax. Het gerechtshof in Amsterdam heeft het viertal daarom verboden, op straffe van een dwangsom, de besluiten verder uit te voeren.

Het gerechtshof deed dinsdag uitspraak in het kort geding in hoger beroep van het conflict tussen Johan Cruijff en de andere commissarissen van Ajax. "Door Cruijff bewust bij de besluitvorming over de benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom buiten spel te zetten, hebben de andere commissarissen in de ogen van het hof onaanvaardbaar gehandeld", stelt het gerechtshof.

Volgens het hof is het aannemelijk dat in een eventuele bodemprocedure de voorgenomen besluiten van de raad van commissarissen tot benoeming van Van Gaal en Sturkenboom tot statutair directeur van Ajax, vernietigd worden.

Gerechtshof verbiedt benoeming Van Gaal
Gerechtshof verbiedt benoeming Van Gaal (Foto: ANP)


Bron: ANP


Lees ook:

» 07/02 Uitspraak in beroep zaak Cruijff - Ajax19
» 06/02 Cruijff: "Helaas geen oplossing gekomen"11
» 26/05 Beckenbauer ziet weinig in voorstel Blatter 17
» 25/05 FIFA-baas Blatter wil alternatief voor penalty's89


delen | eKudos nujij

4434 views / 51 reacties
Reacties op dit bericht
45  van 51 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Goei rechtertje
en hoe nu verder?
userIcon
Cruijff is een echte ajacied.. ook al heeft hij Ajax ooit een keer verruild voor Feyenoord
Zeer goed nieuws voor alle Ajax-fans. Gefelicitieerd.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 07-02-2012 @ 10:44 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:40 schreef JamFlava het volgende:
Cruijff is een echte ajacied.. ook al heeft hij Ajax ooit een keer verruild voor Feyenoord
Daarom werd hij ook ooit door een blad níet uitgeroepen tot Grootste Ajacied Allertijden. Die eer moest hij aan Bobby Haarms laten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:41 schreef Inscriviti het volgende:
"Ronaldus" de Boer
En waarom is dit grappig? Dat is gewoon zijn geboortenaam hoor.
Net als dat Frank officieel gewoon Franciscus de Boer heet.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 10:46 fotoboek no homepage
userIcon
Lol, dit gaat natuurlijk resulteren in veel betere prestaties van Ajax 1
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:45 schreef ph4ge het volgende:
Het is een beetje droevig dat nu wel vast is komen te staan dat Cruijff op de inhoud totaal geen punt heeft, er is vast komen te staan dat hij als lid van de RvC alleen maar de boel frustreerde, maar uiteindelijk heeft hij op procedures ten koste van Ajax wel zn eer heeft kunnen redden.
Wat lul je man? Elke Ajax-fan staat achter Cruijff en zelfs juridisch wint hij het van iemand die hoogbegaafd is en 20 jaar de wet heeft bestudeerd.

Cruijf heeft alle kandidaten vor AD zelf voorgesteld. Hiddink, Ling, vBasten etc. Ten Have en co wezen dat allemaal af en kwamen zelf met niemand. Totdat ze ineens stiekem vGaal hadden enkel om Cruijff eruit te werken. Dat was dus de hele tijd al het plan. Maanden frusteren en dan als Cruijff er even niet is snel vGaal aanstellen.
Die foto

Doet me denken aan:
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:46 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Wat lul je man? Elke Ajax-fan staat achter Cruijff en zelfs juridisch wint hij het van iemand die hoogbegaafd is en 20 jaar de wet heeft bestudeerd.
Wat natuurlijk genoeg zegt over het niveau van de gemiddelde Ajax-fan.

Zelf ben ik absoluut geen liefhebber, dus ik kan me er niet druk om maken. Maar die man is het slechtste wat de club de laatste jaren had kunnen overkomen.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:51 schreef Molurus het volgende:
[..]


Wat natuurlijk genoeg zegt over het niveau van de gemiddelde Ajax-fan.
Gast, dat jij toevallig voor een andere club bent en dus hoopt dat het heel slecht met Ajax gaat, en dan Ajax fans hun intellect aanvallen? Ajax fans zijn niet veel anders dan fans van andere clubs. Je kunt oa wel naar opleidingsniveau per stad kijken want van welke club je fan bent heeft vooral te maken met waar je geboren bent.

Domoor.


Ik heb net de 250 reacties op de schorsing van Contador op de Telegraaf bekeken. Niemand snapt het. Iedereen denkt dat wielrenners niet dopen. Nul keer kwamen de woorden 'bloeddoping' 'transfusie' of 'weekmakers' voor. Iemand had het over de waarschijnlijkheid van de biefstuktheorie en iedereen bleef maar hameren op het aantal nullen in het percentage, zonder ook maar te snappen wat dat betekent.

Reacties hier op Cruijff zijn zo te zien voor een deel van eenzelfde laag niveau. Heb je de jeugdteams van Feyenoord wel eens zien spelen? Het plan Cruijff is eigenlijjk gewoon het plan Feyenoord. Maar zo kun je het natuurlijjk niet noemen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:45 schreef ph4ge het volgende:
Het is een beetje droevig dat nu wel vast is komen te staan dat Cruijff op de inhoud totaal geen punt heeft, er is vast komen te staan dat hij als lid van de RvC alleen maar de boel frustreerde, maar uiteindelijk heeft hij op procedures ten koste van Ajax wel zn eer heeft kunnen redden. De rechter zegt eigenlijk dat Ten Have slordig was, maar inhoudelijk heeft hij wel gelijk gehad. Dat moet Ajacieden toch te denken geven.
Wat lul je stom joh. Er zijn er een paar die letterlijk en figuurlijk ten koste van Ajax handelen maar dat is Cruijff niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:51 schreef Molurus het volgende:
[..]


Wat natuurlijk genoeg zegt over het niveau van de gemiddelde Ajax-fan.

Zelf ben ik absoluut geen liefhebber, dus ik kan me er niet druk om maken. Maar die man is het slechtste wat de club de laatste jaren had kunnen overkomen.
zucht.
userIcon
Cruijff aan het roer dus. Mooi. Ik was al bang dat het rustig zou gaan worden bij Ajax.
userIcon
Gelukkig, nu nog een goede vergadering as vrijdag en we kunnen verder.

Er zal idd maar is rust zijn bij Ajax, dat kan bijna niet.

Ik ben iig heel blij met deze uitspraak,
userIcon
laat toch lekker gaan joh. Laat mensne van andere clubs maar haten. Wij ajacieden weten wel dat dit gewoon goed nieuws is
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:54 schreef 75020 het volgende:
[..]
zucht.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:45 schreef ph4ge het volgende:
Het is een beetje droevig dat nu wel vast is komen te staan dat Cruijff op de inhoud totaal geen punt heeft, er is vast komen te staan dat hij als lid van de RvC alleen maar de boel frustreerde, maar uiteindelijk heeft hij op procedures ten koste van Ajax wel zn eer heeft kunnen redden. De rechter zegt eigenlijk dat Ten Have slordig was, maar inhoudelijk heeft hij wel gelijk gehad. Dat moet Ajacieden toch te denken geven.
Heb je het niveau van de jeugdspelers van Ajax afgelopen zondag gezien? Hoezo heeft Cruijff inhoudelijk gene punt dan? Geef toe de jeugdopleiding is prut.
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 07-02-2012 @ 11:04 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:02 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
laat toch lekker gaan joh. Laat mensne van andere clubs maar haten. Wij ajacieden weten wel dat dit gewoon goed nieuws is [..]
Het sneue drama haat ik op, niet op Ajax, en haar fans. Het is verdorie een beursgenoteerd bedrijf. Ajax is een club voor profvoetballers, maar het bestuur gedraagt zich als een stelletje verlepte zaterdagamateurs.

Dat de aandeelhouders de stekker er nog niet uitgetrokken hebben zal ik nooit begrijpen. Stel je voor dat Philips, Shell of Unliver zo amateuristisch was geweest. Dan zat er binnen een week een nieuw bestuur/commissariaat.
userIcon
dit is het mooiste nieuws sinds tijden voor alle andere clubs, dit betekend gewoon dat de 'Salvator Intrigant' wint. Ben benieuwd.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:49 schreef stoftotnadenken het volgende:
Die foto

Doet me denken aan:
[afbeelding]
Haha.. ik dacht al elke keer.. dat poppetje doet me aan iemand denken
userIcon
trieste toestand. Ergerns heeft Cruijf wel gelijk maar het laatste woord ligt helaas toch bij de aandeelhouders en daar dient de RvC naar te luisteren.
man Peterselieman (Eindredactie Sport) 07-02-2012 @ 11:14 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:54 schreef Pandarus het volgende:
Ik heb net de 250 reacties op de schorsing van Contador op de Telegraaf bekeken. Niemand snapt het. Iedereen denkt dat wielrenners niet dopen. Nul keer kwamen de woorden 'bloeddoping' 'transfusie' of 'weekmakers' voor. Iemand had het over de waarschijnlijkheid van de biefstuktheorie en iedereen bleef maar hameren op het aantal nullen in het percentage, zonder ook maar te snappen wat dat betekent.
Die reacties worden vooraf gemodereerd en mogelijk mochten dat soort dingen er niet doorheen

quote:
Heb je de jeugdteams van Feyenoord wel eens zien spelen? Het plan Cruijff is eigenlijjk gewoon het plan Feyenoord. Maar zo kun je het natuurlijjk niet noemen.
Het is wel waar Ajax naar toe moet. Vanuit een goede technische basis opereren. Slechter dan de partij tegen Utrecht kan het bijna niet worden ...
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:43 schreef Pandarus het volgende:
Zeer goed nieuws voor alle Ajax-fans. Gefelicitieerd.
Juist niet! Cruijff =

Seizoenskaart =
Ik ben benieuwd of de Cruijff manier van Ajax opnieuw opbouwen uiteindelijk zn vruchten gaat afwerpen. Nu is het een tering zooi bij Ajax dus iets beter zal het wel worden maar of het zo gaat zijn als Cruijff voor ogen heeft lijkt me sterk.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:46 schreef Pandarus het volgende:
[..]


Wat lul je man? Elke Ajax-fan staat achter Cruijff
Spreek voor je zelf ! Cruiff is het slechtse wat Ajax ooit is overkomen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:40 schreef JamFlava het volgende:
Cruijff is een echte ajacied.. ook al heeft hij Ajax ooit een keer verruild voor Feyenoord
waarop ze prompt kampioen werden.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:17 schreef jdd het volgende:
[..]


Spreek voor je zelf ! Cruiff is het slechtse wat Ajax ooit is overkomen.
Je denkt dat Ten Have Ajax meer te bieden heeft dan Cruijff, Bergkamp, Jonk, broers de Boer, Overmars, etc?

Verder is vGaal niet goed bij z'n hoofd. Hij was Balkenende fan, vindt dat je kinderen voor straf met het hoofd onder de koude kraan moet stoppen, maakt altijd met iedereen ruzie, gedraagd zich als een idioot, heeft geen besef van realiteit, etc. Hij is of was een vakman. Maar in het moderne voetbal heb je echt niets aan hem. Denk je echt dat jonge voetballers die opgroeien in Amsterdam chemie hebben met vGaal? Alleen het feit al dat hij zich door Ten Have laat gebruiken om Cruijff en z'n jeugdtrainers uit de club te fikkeren laat zien dat je hem never nooit meer bij Ajax moet halen.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:46 schreef Pandarus het volgende:
Wat lul je man? Elke Ajax-fan staat achter Cruijff en zelfs juridisch wint hij het van iemand die hoogbegaafd is en 20 jaar de wet heeft bestudeerd.

Cruijf heeft alle kandidaten vor AD zelf voorgesteld. Hiddink, Ling, vBasten etc. Ten Have en co wezen dat allemaal af en kwamen zelf met niemand. Totdat ze ineens stiekem vGaal hadden enkel om Cruijff eruit te werken. Dat was dus de hele tijd al het plan. Maanden frusteren en dan als Cruijff er even niet is snel vGaal aanstellen.
Ik ontken niet dat Cruijff gesteund wordt door de meerderheid, maar dat is voornamelijk op basis van zijn verleden en de media. Ik ontken niet dat hij op voetbalgebied belangrijk kan zijn. Ik ontken ook niet dat hij de rechtszaak gewonnen heeft, maar de uitspraak is niet beperkt tot de laatste regel van de tekst.

De rechter geeft duidelijk aan dat er inhoudelijk niks mis was met de benoeming, niks dat het in strijd was met een of andere visie. Dat is wat Cruijff er van maakt, maar er is geen enkele aanwijzing dat Van Gaal iets op de jeugdopleiding wilde gaan doen. Ook geeft de rechter aan dat hij het handelen van de RvC begrijpt, het zijn niet door en door foute mensen, nee de rechter begrijpt het. De rechter erkent min of meer dat met Cruijff nou eenmaal niet viel samen te werken.

Echter, vervolgens kijkt hij naar de procedurele regeltjes, en alleen daar heeft Cruijff een punt, en dus krijgt hij gelijk. Als je objectief kijkt, je vervangt het symbool Cruijff voor een normaal persoon, dan kan niemand met droge ogen beweren dat een dergelijke procedure fout een goede aanleiding is voor alles wat er de laatste tijd bij Ajax is gebeurd. Deze uitspraak is een goed voorbeeld van gelijk krijgen is geen gelijk hebben.

[ Bericht gewijzigd door ph4ge op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:31 ]
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:22 schreef Pandarus het volgende:
[..]


Je denkt dat Ten Have Ajax meer te bieden heeft dan Cruijff, Bergkamp, Jonk, broers de Boer, Overmars, etc?

Verder is vGaal niet goed bij z'n hoofd. Hij was Balkenende fan, vindt dat je kinderen voor straf met het hoofd onder de koude kraan moet stoppen, maakt altijd met iedereen ruzie, gedraagd zich als een idioot, heeft geen besef van realiteit, etc. Hij is of was een vakman. Maar in het moderne voetbal heb je echt niets aan hem. Denk je echt dat jonge voetballers die opgroeien in Amsterdam chemie hebben met vGaal?
wat een hoop onzin over van Gaal.
Zijn de feiten. Lees z'n boek zou ik zeggen. Daar staat het allemaal in. Hij laat zich ook altijd uitnodigen voor het CDA verkiezingscongress om daar een praatje te doen over 'normen en waarden' enzo. Bah.

En toen hij 'ja' zie tegen Ten Have dacht hij ook niet 'Nu ga ik eindelijk toch maar eens verzoenen met Cruijff'. Integendeel. Hij moet gedacht hebben "Nu heb ik hem, haha." Nou, dat is goed gelukt.

Ik heb Cruijff, F de Boer of Bergkamp nog nooit zo gek zien doen als vGaal toen nadat hij met Bayern won.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:54 schreef Pandarus het volgende:
[..]


Gast, dat jij toevallig voor een andere club bent en dus hoopt dat het heel slecht met Ajax gaat, en dan Ajax fans hun intellect aanvallen?

<knip>
Ehm, ik ben voor geen enkele voetbalclub. Die sport kan me gestolen worden.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:29 schreef Pandarus het volgende:
Zijn de feiten. Lees z'n boek zou ik zeggen. Hij laat zich altijd uitnodigen voor het CDA verkiezingscongress om daar een praatje te doen over 'normen en waarden' enzo. Bah.

Ik heb Cruijff, F de Boer of Bergkamp nog nooit zo gek zien doen als vGaal toen nadat hij met Bayern won.
Zijn politieke voorkeur heeft niks te maken met zijn functioneren. Dat hij af en toe rare momentjes heeft moge duidelijk zijn.
Haha, Molerus, idioot. Je hebt nog nooit een bal zien rollen maar je hebt wel bedacht dat Cruijff te populair is en dat hij het dus altijd fout heeft. Echt typisch een tokkie die gefrustreerd is en vindt dat Cruijff te ver boven het maaiveld uit komt. Daarom dus anti Cruijff zonder verder ook maar iets te weten.

Ben zelf van van De Graafschap. Maar alle voetbalmensen bij alle clubs hebben zich al wel uitgesproken voor Cruijff.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:33 schreef Questular het volgende:
[..]


Zijn politieke voorkeur heeft niks te maken met zijn functioneren. Dat hij af en toe rare momentjes heeft moge duidelijk zijn.
Het laat zien hoe hij over mensen denkt. Van Gaal een een type zwartekousen oerconservatief. Ja met scandinaviers van 15 jaar geleden van het platte land gaat het wel. Maar echt nimmer nooit niet met de twitter generatie uit de multiculturele wijken van Amsterdam

Van Gaal kan niet eens met een Van Bommel overweg. Al te lastig voor van Gaal.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:51 schreef Molurus het volgende:
[..]


Wat natuurlijk genoeg zegt over het niveau van de gemiddelde Ajax-fan.

Zelf ben ik absoluut geen liefhebber, dus ik kan me er niet druk om maken. Maar die man is het slechtste wat de club de laatste jaren had kunnen overkomen.
die staat ook gelijk aan de rechter met 20 jaar ervaring
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:45 schreef ph4ge het volgende:
Het is een beetje droevig dat nu wel vast is komen te staan dat Cruijff op de inhoud totaal geen punt heeft, er is vast komen te staan dat hij als lid van de RvC alleen maar de boel frustreerde, maar uiteindelijk heeft hij op procedures ten koste van Ajax wel zn eer heeft kunnen redden. De rechter zegt eigenlijk dat Ten Have slordig was, maar inhoudelijk heeft hij wel gelijk gehad. Dat moet Ajacieden toch te denken geven.
Wat een onzin weer. Inhoudelijk gelijk gehad?? Wie bepaalt dat dan, jij? De rechter zegt letterlijk dat de 4 RvC-ers door Cruijff te passeren onaanvaardbaar hebben gehandeld, en dat vertaal jij door te zeggen dat ze inhoudelijk gelijk hebben? Ik zie dat nergens gezegd worden.

Het valt sowieso altijd erg op dat niet-ajacied, zoals jij, tegen Cruijff zijn.

Als je met serieuze interesse de zaak gevolgd hebt, dan kun je als Ajacied bijna niet voor het kamp Ten Have zijn. Of je moet gewoon een gruwelijke hekel aan Cruijff hebben (en dat effect heeft hij inderdaad op sommige mensen).

Als niet-ajacied snap ik dat deze soap en de aandacht ervoor irritant is (vind ik ook al trouwens) en dat Cruijff dan door niet kenners als de oorzaak wordt gezien, maar een voetballiefhebber en mensen met een beetje verstand van organisaties weten echt wel welke kennis en type mensen je nodig hebt in een voetbalorganisatie (beursgenoteerd of niet). Voetbal is nummer 1, want dat zorgt voor de inkomsten en de exposure, daarna kun je gaan kijken waar je kunt bezuinigen en hoe je verstandig in kunt kopen e.d. Nu zijn de zaken omgedraaid en zitten daar een stel betweters hun gelijk proberen te halen ten koste van alles. Maar uiteraard allemaal "in het belang van Ajax"... grapjassen. Ze zijn al zo lang ongewenst, beschamed dat ze nog zitten en de boel blijven frustreren daar. Hou dan verdomme de eer aan jezelf, dan kun je als je inderdaad gelijk zou hebben later alsnog je gram halen.
Waar gaat dit over, de wereld zit in diepe crisis en in Nederland houden ze zich bezig met vrouwenhoofdoeken, een oude lul van AJAX en nog een Oude LuL die wer naar AJAX wil....

Daar word je toch depresief van als je daar zou wonen.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:13 schreef Dehnus het volgende:
Waar gaat dit over, de wereld zit in diepe crisis en in Nederland houden ze zich bezig met vrouwenhoofdoeken, een oude lul van AJAX en nog een Oude LuL die wer naar AJAX wil....

Daar word je toch depresief van als je daar zou wonen.
Toch fijn dat jij de tijd hebt gevonden om op zo'n 'onzinbericht' offtopic te kunnen posten.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:12 schreef VitaminWater het volgende:
Wat een onzin weer. Inhoudelijk gelijk gehad?? Wie bepaalt dat dan, jij? De rechter zegt letterlijk dat de 4 RvC-ers door Cruijff te passeren onaanvaardbaar hebben gehandeld, en dat vertaal jij door te zeggen dat ze inhoudelijk gelijk hebben? Ik zie dat nergens gezegd worden.
Ja, dat slaat dus op de procedure. Ik bepaal helemaal niks, ik lees wat er staat. Ze mochten best dat besluit nemen, maar ze mochten niet naar buiten brengen dat het definitief was voordat hij ingelicht was. Dat is alles. Nogmaals, inhoudelijk mochten ze best van Gaal aanstellen, alleen ze mochten het niet naar buiten brengen voordat Cruijff er zn mening over had gegeven. Cruijff heeft het erover dat het in strijd is met beleidsplannen, Ajax visie, weet ik het allemaal, daar geeft de rechter hem geen gelijk in. Het enige waar Cruijff gelijk in heeft, is dat hij eerder op de hoogte had moeten zijn.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:12 schreef VitaminWater het volgende:
Het valt sowieso altijd erg op dat niet-ajacied, zoals jij, tegen Cruijff zijn.

Als je met serieuze interesse de zaak gevolgd hebt, dan kun je als Ajacied bijna niet voor het kamp Ten Have zijn. Of je moet gewoon een gruwelijke hekel aan Cruijff hebben (en dat effect heeft hij inderdaad op sommige mensen).

Als niet-ajacied snap ik dat deze soap en de aandacht ervoor irritant is (vind ik ook al trouwens) en dat Cruijff dan door niet kenners als de oorzaak wordt gezien, maar een voetballiefhebber en mensen met een beetje verstand van organisaties weten echt wel welke kennis en type mensen je nodig hebt in een voetbalorganisatie (beursgenoteerd of niet). Voetbal is nummer 1, want dat zorgt voor de inkomsten en de exposure, daarna kun je gaan kijken waar je kunt bezuinigen en hoe je verstandig in kunt kopen e.d. Nu zijn de zaken omgedraaid en zitten daar een stel betweters hun gelijk proberen te halen ten koste van alles. Maar uiteraard allemaal "in het belang van Ajax"... grapjassen. Ze zijn al zo lang ongewenst, beschamed dat ze nog zitten en de boel blijven frustreren daar. Hou dan verdomme de eer aan jezelf, dan kun je als je inderdaad gelijk zou hebben later alsnog je gram halen.
Het valt mij op dat jij niet eens de moeite nemen om de uitspraak te lezen en vervolgens maar gelijk gaat wijzen naar de clubvoorkeur als iemand niet blind achter Cruijff aanloopt. Als je het nodig vind om gelijk naar de achtergrond van je discussiepartner te wijzen weet je zelf waarschijnlijk al dat het je aan argumenten schort.

Ik begrijp dat je als supporter bij voorbaat een grote voorkeur voor Cruijff hebt. De media staat ook nadrukkelijk aan zn kant. De steun voor hem is per definitie groot.Hij is charismatisch, heeft een sterk marketingteam om hem heen, zeer nauwe contacten met de media en ook veel betekent voor de club. Dat heeft niks met de inhoud te maken. De onzinnige stelling dat er inhoudelijk iets tegen de aanstelling van van Gaal is is nu 2x ontkracht, slechts de procedure was niet helemaal goed.

Natuurlijk handhaaft de rechter de procedure, maar bezien in alles wat er rond Ajax is gebeurd, was dat nou nodig als het enige probleem is dat een persoon te laat is ingelicht?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 12:20 schreef ph4ge het volgende:
[..]
Ja, dat slaat dus op de procedure. Ik bepaal helemaal niks, ik lees wat er staat. Ze mochten best dat besluit nemen, maar ze mochten niet naar buiten brengen dat het definitief was voordat hij ingelicht was. Dat is alles. Nogmaals, inhoudelijk mochten ze best van Gaal aanstellen, alleen ze mochten het niet naar buiten brengen voordat Cruijff er zn mening over had gegeven. Cruijff heeft het erover dat het in strijd is met beleidsplannen, Ajax visie, weet ik het allemaal, daar geeft de rechter hem geen gelijk in. Het enige waar Cruijff gelijk in heeft, is dat hij eerder op de hoogte had moeten zijn.
[..]
Het valt mij op dat jij niet eens de moeite nemen om de uitspraak te lezen en vervolgens maar gelijk gaat wijzen naar de clubvoorkeur als iemand niet blind achter Cruijff aanloopt. Als je het nodig vind om gelijk naar de achtergrond van je discussiepartner te wijzen weet je zelf waarschijnlijk al dat het je aan argumenten schort.

Ik begrijp dat je als supporter bij voorbaat een grote voorkeur voor Cruijff hebt. De media staat ook nadrukkelijk aan zn kant. De steun voor hem is per definitie groot.Hij is charismatisch, heeft een sterk marketingteam om hem heen, zeer nauwe contacten met de media en ook veel betekent voor de club. Dat heeft niks met de inhoud te maken. De onzinnige stelling dat er inhoudelijk iets tegen de aanstelling van van Gaal is is nu 2x ontkracht, slechts de procedure was niet helemaal goed.

Natuurlijk handhaaft de rechter de procedure, maar bezien in alles wat er rond Ajax is gebeurd, was dat nou nodig als het enige probleem is dat een persoon te laat is ingelicht?
Maar jij hebt alleen maar over de rechterlijke waarheid. Dus of het technisch gezien OK was om iemand aan te stellen. Daar los je alleen problemen niet mee op. Ik snap dat jij als niet-ajacied zo naar de zaak kijkt, maar het ligt allemaal veel dieper. Als er zulke spelletjes gespeeld worden, als afsrpaken uit het verleden niet nagekomen worden (wat betreft het te volgen beleid), als er 3 man die geen REET met Ajax te maken hebben of hebben gehad besluiten nemen die de echte organisatiemensen tegen hen opzet dan kun je gerechtelijk een miljoen keer je gelijk krijgen, maar je benadeelt de club nog wel. En die club schiet er dus geen zak mee op (kijk waar we nu staan.....) en dan maar blijven volhouden dat ze het in het belang van Ajax doen. Dat is gewoon om te kotsen.

Een echt bestuurder weet welke macht hij technisch gezien heeft, maar veel belangrijker is dat hij weet welke machten er nog meer in club zijn en hoe je die allemaal met de neuzen ( ) dezelfde kant op krijgt. Dat is niet je macht doen laten gelden en de rest ongelukkig maken, en dat is nu precies wat er al maanden wel gebeurt.

Dus ik snap dat jij je eigen benadering van 'de waarheid' hebt, maar dat doet er niet toe als de club er geen reet mee opschiet. En ik denk dat dat bij de Ajacieden het belangrijkst is, en voor de niet-Ajacieden of anti-Ajacieden niet zo relevant is.
userIcon
Zo. Gerechtigheid.

.. en nu weer goed voetballen graag.

userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 11:26 schreef ph4ge het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat Cruijff gesteund wordt door de meerderheid, maar dat is voornamelijk op basis van zijn verleden en de media. Ik ontken niet dat hij op voetbalgebied belangrijk kan zijn. Ik ontken ook niet dat hij de rechtszaak gewonnen heeft, maar de uitspraak is niet beperkt tot de laatste regel van de tekst.

De rechter geeft duidelijk aan dat er inhoudelijk niks mis was met de benoeming, niks dat het in strijd was met een of andere visie. Dat is wat Cruijff er van maakt, maar er is geen enkele aanwijzing dat Van Gaal iets op de jeugdopleiding wilde gaan doen. Ook geeft de rechter aan dat hij het handelen van de RvC begrijpt, het zijn niet door en door foute mensen, nee de rechter begrijpt het. De rechter erkent min of meer dat met Cruijff nou eenmaal niet viel samen te werken.

Echter, vervolgens kijkt hij naar de procedurele regeltjes, en alleen daar heeft Cruijff een punt, en dus krijgt hij gelijk. Als je objectief kijkt, je vervangt het symbool Cruijff voor een normaal persoon, dan kan niemand met droge ogen beweren dat een dergelijke procedure fout een goede aanleiding is voor alles wat er de laatste tijd bij Ajax is gebeurd. Deze uitspraak is een goed voorbeeld van gelijk krijgen is geen gelijk hebben.
Je vergeet 1 ding, de andere commissarissen waren niet aangesteld om de directeur aan te stellen die over het voetbal ging. Dat zou Cruijff. Die hebben ze gedwarsboomd en daarna zijn ze achter zijn rug om gegaan.
Lijkt mij een goede zaak, mensen met verstand van voetbal die het voor het zeggen krijgen over voetbalzaken.

Zoals inderdaad Feyenoord al langer doet. Daar lopen enorm veel oudvoetballers rond en dat ademt in alle facetten voetbal uit. Voor het Nederlands voetbal is het mooi als het plan eindelijk ten uitvoer komt en er hopelijk weer mooie jaren aankomen voor Ajax.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 februari 2012 @ 10:55 schreef RickT het volgende:
Cruijff aan het roer dus. Mooi. Ik was al bang dat het rustig zou gaan worden bij Ajax.
Dat dus.
45  van 51 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2


Lees ook:

» 07/02 Uitspraak in beroep zaak Cruijff - Ajax19
» 06/02 Cruijff: "Helaas geen oplossing gekomen"11
» 26/05 Beckenbauer ziet weinig in voorstel Blatter 17
» 25/05 FIFA-baas Blatter wil alternatief voor penalty's89


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden