Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 220:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 116:07León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 015:46Yamakoshi domineert F3-sprintrace in Monaco en schenkt Van Amersfoort zege
  • 2312:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 4712:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 3612:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 5412:00Random Pics van de Dag #1924
  • 207:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 005/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 4705/06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4605/06AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1105/06Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 3205/06NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2705/06Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 5305/06D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 6305/06Random Pics van de Dag #1923
  • 004/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: DR Congo
  • 4504/06Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 6304/06Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 8204/06Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
  • 6104/06Politie Zuid-Wales gaat islamkritiek van burgers registreren
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 220:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 918:51F1: Antonelli grijpt pole in Monaco, voor Verstappen
  • 218:49WK-Hit: Gorrie - Oranje Jacht
  • 1517:54D-Day herdacht: 82 jaar na geallieerde landing in Normandië
  • 017:02Beleef een groot robot avontuur met gen ATLAS
  • 216:40Studio MDHR werkt aan twee nieuwe Cuphead titels
  • 116:07León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 015:46Yamakoshi domineert F3-sprintrace in Monaco en schenkt Van Amersfoort zege
  • 2312:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 4712:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 3612:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 5412:00Random Pics van de Dag #1924
  • 3611:53Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 511:53Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 211:22The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 3811:21Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 608:07Guild Wars 3 in de maak
  • 208:05Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 108:02Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 108:00Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 307:56Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 207:02Trailers kijken: de bioscoopreleases van week 23
  • 207:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 2203:06Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 2702:59Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 202:23Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
  • 102:04Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 1201:48Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 001:45Monster Hunter Wilds krijgt volgend jaar een grote uitbreiding
  • 001:32Shift Up kondigt volgende Stellar Blade-avontuur aan
  • 001:18Ontmoet Tupac in Stranger than Heaven
  • 001:14Zverev houdt Mensík van stunt af en plaatst zich voor finale Roland Garros
  • 705/06Tong's TV-recensie # 1
  • 005/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oezbekistan
  • 205/06WK-Hit: IShowSpeed- World Cup
  • 305/06Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
  • 205/06F1 Monaco: Uitslag tweede vrije training
  • 1205/06Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 3105/06Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 5405/06Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 405/06F1 Monaco: Uitslag eerste vrije training
  • 9105/06Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 405/06FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 6705/06Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 4705/06Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 4605/06AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 1105/06Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 3205/06NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2705/06Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 5305/06D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
Actieve items
Actieve items


  • 5400:48Random Pics van de Dag #1924
  • 3600:42Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 4700:10Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 1223:20Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 223:11Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Colombia
  • 3623:08Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 222:45WK-Hit: Gorrie - Oranje Jacht
  • 922:33F1: Antonelli grijpt pole in Monaco, voor Verstappen
  • 1522:28D-Day herdacht: 82 jaar na geallieerde landing in Normandië
  • 10122:03Verkopen elektrische auto's in de lift, rij jij al elektrisch?
  • 621:24Guild Wars 3 in de maak
  • 421:14FOK's weerbericht met Stephan5: Weekendweer: Overdag prima
  • 721:13Tong's TV-recensie # 1
  • 2320:37Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 4720:32Beroemde vloghond Chutou opgegeten na diefstal en verkoop aan restaurant
  • 3820:05Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 2719:49Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 118:46León rijdt naar winst in gezapige F2-sprintrace Monaco
  • 3118:35Israël stationeerde geheime troepen in Azerbeidzjan na start oorlog met Iran
  • 518:26Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 9118:01Analisten verwachten een benzineprijs van 3 euro p/l, denk jij dat ze gelijk krijgen?
  • 5417:53Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 2717:17Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 6717:09Duits hotel weigert Israëlische gast: "Geen Joden toegestaan"
  • 217:03Studio MDHR werkt aan twee nieuwe Cuphead titels
  • 3216:55NOS vindt 23 afbeeldingen personen jonger dan 18 op motherless.com
  • 2215:11Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 215:00Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
  • 313:10Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 213:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 4612:09AI-ontworpen vaccin traint afweer tegen alle coronavirussen
  • 5512:03Geheime deal D66 en VVD: 380 miljoen ontwikkelingshulp in ruil voor terrorismewet
  • 211:54The Wolf Among Us 2 release trailer
  • 3211:35Utrecht voert op 270 straten 30 km/u in vanaf 10 juli
  • 211:24Speel met Billy in SAW: Genesis
  • 1111:19Italië neemt vanaf 12 juni weer asielzoekers uit Nederland terug
  • 110:39Schiet zoals in de film met Crossfire
  • 5310:25D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 110:25Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 6310:07Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 109:15Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 8306:42Rusland zet hypersonische Oreshnik-raket in bij massale aanval op Kiev
  • 1206:40Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 4506/06Trump dreigt met tien procent extra importheffingen op EU en China
  • 3305/06Esther Ouwehand stopt als partijleider van Partij voor de Dieren
  • 1105/06In Heerhugowaard doodgestoken Brit (52) werd gezocht voor dubbele moord in Amsterdam
  • 3705/06Expert verklaart verdwijningen in Bermudadriehoek
  • 5805/06PvdD in Amsterdam schuimbekt over Burger King reclame
  • 305/06Las Vegas verlengt Formule 1-contract tot 2037
  • 4405/06Congres zet rem op Trumps Iran-oorlog: Huis van Afgevaardigden stemt voor terugtrekking
Forum
Forum


  • 10601:07[SBS6] De Bondgenoten #284 Kletsmajoor Salar lult kletskoek
  • 8701:07De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 9301:07Oekraïense leger heeft nazi-probleem, wordt gedoogd door de politiek
  • 28201:06Spaanstalige nummers #33 Del Otoño al invierno
  • 2500:57Lyhanna (11) sinds vrijdag 29/5 vermist, vader van vriendin zit vast
  • 2500:53Is schoonheid objectief te bepalen?
  • 2600:52Zeikhoek #12 Het moet niet gekker worden # echt !!
  • 5200:52Change Station bij de Pride
  • 14400:47[Retro] Samenkijken oude editie #202 - 20-douze
  • 4600:47Oorlog in Oekraïne #1294 - Vredesakkoord met concessies enige uitweg
  • 9500:46De Nijmeegse Vierdaagse 2026 #3 Wandelmotivatie door Wrapster
  • 2100:44Wout Weghorst
  • 7700:41Het Curaçao - The Blue Wave topic
  • 15100:36Nederlandse Politiek #720 700 miljard te vinden
  • 3000:30Australië wil 250 miljoen konijnen uitroeien door virus te verspreiden
  • 200:23Critérium du Dauphiné libéré #1 PAUL
  • 2000:22[INFLUENCERS #247] FUCKING.SCHONE.RAMEN.
  • 13400:13Tesla-schaamte voorbij: ze zijn niet aan te slepen
  • 15600:13Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst Ye tegen te houden
  • 26300:10De woningmarkt #95
  • 1700:09Wat koken jullie vooruit voor de diepvries?
  • 3300:09Zou je een vrouw reanimeren?
  • 5800:08Laat zien hoe jij jouw AI behandeld.
  • 2000:08ChristenUnie zal barmhartig blijven op asiel, leden steunen partijtop
  • 26600:06Politieke meme's en spotprenten #8
  • 000:04Nederland voorloper op het gebied van Thorium reactoren
  • 24223:57[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 24
  • 2623:56Schrijf hier prompt voor afbeelding en maak het.
  • 8623:56[Net5]Nieuw realityprogramma: Anti survival show met kaviaar, kreeft
  • 13323:54Verander één letter. Expert # 74 (8 letters)
  • 25823:52[Endurance] 24 Heures du Mans 2026
  • 4823:51[Golf] Centraal #18: Moving day, meestal naar beneden
  • 13423:50Via Pecunia - Het geld ligt op straat! #2
  • 15523:47[IndyCar] #114 The Greatest Spectacle in Racing
  • 7123:43Eva Vlaardingerbroek lanceert Save Europe Act tegen migratie #2
  • 20023:42Zaken waar je je echt dood aan ergert #15 - cup a soup
  • 12523:33[AMAZON PRIME] Clarkson's Farm
  • 8923:30[Amazon Prime Video #8] Algemeen topic met aanraders
  • 9923:11World Series of Darts 2026 - Op naar de zandbak
  • 22923:09Wielerprono 2026 #1 We mogen weer
  • 8923:08Oefenûh
  • 1323:07Russia vs Ukraine #89 waar oekr al gewonnen is
  • 26723:06FOK! Premier Cycling League 2026 #9 Is Pino gehacked?
  • 5223:06Gezochte Nederlander opgepakt Deense politie om fatale mishandeling
  • 2523:0348 landen.
  • 3322:55Garage naaien je erbij
  • 24622:55Oorlog Iran #123 Iran Deal Groundhog Day
  • 20522:52[Live] Formula 1 Monaco Grand Prix 2026 #3
  • 6922:51[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 2722:44Versier jij je huis?
  • 13622:44[Live Eredivisie #1784] Dying seconds van het seizoen!
  • 9422:41Ieder die 40+ is zal deze producten herkennen #35 Nooit weg doen meuk
  • 3622:39[Voorspel] Nostradamus 2026
  • 6322:38Sociale contacten in het openbaar vervoer
  • 21522:23[Dagboek] Mijn struggles in het dagelijks leven
  • 25222:22[DAGBOEK] De weg naar balans #11
  • 1122:20Vraag over index
  • 3122:19Roland Garros 2026 #3 ach Arnaldi
  • 1222:18Weekmenu's #15
  • 1122:17Internationale ballonexpeditie gestart voor Atlantische oversteek
  • 3522:17[sparen] WK-items bij AH/Jumbo/enz
  • 12622:15[Pokémon GO] #289 - Grinden naar level 80
  • 7222:11Heb ik een stoornis of ben ik een uitzondering?
  • 7122:08K3 #59 K3 loves you
  • 8222:06[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 4022:022010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 18921:43Het NAVO-topic #4 Op naar 2026
  • 3421:30Nagel er bijna af. Wat te doen?
  • 921:28Aanbidders staan bij Femke Kok voor de deur: 'Dat gaat te ver'
  • 24221:19Dump hier elke 40+ TOEP die je graag kwijt wil, zonder restricties 15
  • 16721:11[AKQ] #3382 Openen valt niet mee!
  • 17121:10Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 3921:08Tour de France 2026 #2
  • 021:07Final Fantasy 7 origineel vs remake?
  • 10821:05Haiku ketting #27 - strooi wat liefde
  • 6021:01Er worden teveel woningen voor gezinnen gebouwd
  • 120:58the bricks and minifigs how to steal 200.000,-$
  • 1620:49Het grote 'Fok! Formule 1-manager 40+ subleague' topic #46
  • 24820:44[NPO1] Hunted #44 VIPS
  • 29620:39Giro d'Italia women 2026 #1
  • 17020:37Too good to go ervaringen #21 maximaal 1 pakket
  • 29320:26Asielzoekers #21 : We didn't know
  • 17320:09Ik heb behoefte aan een relatie
  • 120:00[MLN Kopieertruc #152] Vernedertopic #2
  • 6819:50Hip Hop Central #114 Hip Hop Don´t Stop!
  • 2619:45Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 18919:45[Netflix #209] TUDUM
  • 17319:39[3x3 Basketbal] #1 EK
  • 8919:35Teltopic #1296 tel door en door en door....
  • 14519:25[Crowdfunding] #439 KOM bezig met tweede jeugd??
  • 5219:24Het grote Baktopic (voor bakfoto's, -vragen en -tips) #42
  • 3619:21is een tablet het waard?
  • 7719:17Influencer Anna Dobber over pestgedrag op gesponsorde reis
  • 3319:14HELP mij aan een vakantie!
  • 4819:11Franky en Coen bakken friet in Oekraïne - Volg ze hier! #3
  • 5118:47Europa kraakt de huurwet van de Jonge
  • 5518:33Een tactische/militaire analyse van het front in Oekraïne #31
  • 9818:29[2026] Nieuwtjes en geruchten voor het ESF in Wenen #13 Déjà vu
  • 27318:25[AMV] VS #1304 Thiel vlucht alvast naar Argentinië
  • 10118:22[Belastingaangifte 2025] Bericht- en meldtopic
  • Weblog
  • Algemeen

Neemt de computer ons leven over?

Jippie 09-06-2023 13:42 print

Is AI, Kunstmatige Intelligentie, een bedreiging of een zegen? Net als in de beginjaren van de Personal Computer stellen we onszelf die vraag. Gaat de computer ons helpen, of neemt die ons werk over? Hieronder de korte docu 'De PC-revolutie'uit 2003, over de beginjaren van de computer in huis.


ai andere tijden computer kunstmatige intelligentie pc
Submitter: 
54
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Jippie
thumbnail

Elke dag maak ik even tijd  voor de FP om het internet af te struinen op zoek naar nieuws. 

Part-time werkzaam als adviseur Kwaliteit Arbo en Milieu, dus tijd om bijdragen aan FOK! te leveren.

Meest gelezen
  • 7442207:01VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 136212:31Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 121212:29Omroepen eisen hard ingrijpen tegen Ongehoord Nederland
  • 108702:59Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 102701:48Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
  • 102011:53Nederlander gearresteerd in Kopenhagen voor dodelijke mishandeling in 2022
  • 100012:58Maar 35 miljoen minder kijkers Eurovisie Songfestival ondanks boycot
  • 98303:06Opnieuw verdachten rellen tijdens Els-rechts op het Malieveld voor de rechter
  • 74011:21Vijf doden door Russische aanvallen, Oekraïne treft Sint-Petersburg opnieuw
  • 56017:54D-Day herdacht: 82 jaar na geallieerde landing in Normandië
  • 55007:56Schijt in je broek met Alien: Isolation 2
  • 54707:02Trailers kijken: de bioscoopreleases van week 23
  • 50711:53Beleef Amsterdam tijdens de renaissance met 1666 Amsterdam
  • 46508:07Guild Wars 3 in de maak
  • 46418:51F1: Antonelli grijpt pole in Monaco, voor Verstappen
  • 39808:02Speel Ninja in TMNT: The Last Ronin
  • 37401:18Ontmoet Tupac in Stranger than Heaven
  • 37102:04Final Fantasy VII Remake-trilogie wordt begin volgend jaar afgemaakt
  • 35417:02Beleef een groot robot avontuur met gen ATLAS
  • 35202:23Capcom gaat dit keer Resident Evil – Code: Veronica van een remake voorzien
Font-grootte:

regelhoogte :

54 reacties

Reactiepagina:
1 2
vrijdag 9 juni 2023, 13:46 uur #1
5
suijkerbuijk
suijkerbuijk
Nee dat doet de telefoons al.
Bijna 24/7 zitten de mensen er op.
Zelf denken kunnen ze al niet meer .
Telefoon hoeft alleen nog maar te zeggen.

Kom van de dak af .
En ze springen zo van een flat gebouw af
Wil je mijn boot zien PTA / Mijn boot en de aanpassing die worden gedaan.
vrijdag 9 juni 2023, 13:48 uur #2
3
De-Steen
Alleen als we dat zelf willen.
vrijdag 9 juni 2023, 13:55 uur #3
1
Speeder
42
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
Nee dat doet de telefoons al.
Bijna 24/7 zitten de mensen er op.
Zelf denken kunnen ze al niet meer .
Telefoon hoeft alleen nog maar te zeggen.

Kom van de dak af .
En ze springen zo van een flat gebouw af
Je telefoon is in theorie ook gewoon een computer, alleen in een andere vorm ;)
Can I play with Madness?
vrijdag 9 juni 2023, 14:12 uur #4
3
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
Konden we maar terug naar Windows 98 SE, wat een geweldige tijden waren dat!
Of Windows 2000 O+ wat een OS.
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 14:13 uur #5
0
TjerkdeVries
Waarom een keuze, het is beide.

Voor taken/ werk waarbij het kunnen reproduceren van omvangrijke hoeveelheid data belangrijk is, zal llm ai dit beter kunnen. Uitgaande dat deze voldoende geheugen krijgt om mee te werken.

Het trekken van een conclusie is nu nog iets te veel van het goede. Echter is dit wel in opkomst denk aan (tree of thought) als aanvulling op llm ai.

Verbanden doorzien buiten context is nu nog best lastig voor llm ai. Maar over een jaar kan dit opgelost zijn, of het duurt nog heel lang niet. Geen idee. Wellicht icm kwantum computers?
For each contact, there is a solution!
The person most likely stopping you, is you.
vrijdag 9 juni 2023, 14:21 uur #6
1
Bushmaster
Microschoft
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:12 schreef Professionele-Idioot het volgende:
Konden we maar terug naar Windows 98 SE, wat een geweldige tijden waren dat!
Of Windows 2000 O+ wat een OS.
Allesbehalve Windows ME
Windows2000(NT 4.0) ^O^
Raak ik hier een gevoelige sneer?
vrijdag 9 juni 2023, 14:29 uur #7
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:21 schreef Bushmaster het volgende:

[..]
Allesbehalve Windows ME
Windows2000(NT 4.0) ^O^
Windows 2000 was NT 5.0, Windows NT 4.0 was Windows NT 4 Workstation/server.
Ook die waren gaaf! vooral de taskmgr van destijds.
(Windows Me was voornamelijk zo slecht omdat de hardware fabrikanten gewoon Windows 98 driver mee leverde ipv er een Me driver voor te schrijven.)
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 14:30 uur #8
1
AlfredJKwak5
Ja, de computer gaat ons leven overnemen. Ik ben ook al bezig om personeel eruit te gooien en te vervangen voor een computer. Natuurlijk kan een computer niet alle taken overnemen, maar wel een heel groot deel. En computers zeuren niet, willen niet steeds meer geld en zijn nooit ziek. Het zijn dus echt de ideale werknemers.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
vrijdag 9 juni 2023, 14:33 uur #9
1
Tegenwerk
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:29 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]


Windows 2000 was NT 5.0, Windows NT 4 was Windows NT 4 Workstation/server.
Ook die waren gaaf! vooral de taskmgr van destijds.
(Windows Me was voornamelijk zo slecht omdat de hardware fabrikanten gewoon Windows 98 driver mee leverde ipv er een Me driver voor te schrijven.)
Jullie moeten eens naar Daves Garage kijken. Een voormalig programeur bij Microsoft. Daar kom je leuke dingen te weten over die tijd. Hij werkte ook aan NT.

Daves Garage
vrijdag 9 juni 2023, 14:36 uur #10
0
Deepcage
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:12 schreef Professionele-Idioot het volgende:
Konden we maar terug naar Windows 98 SE, wat een geweldige tijden waren dat!
Of Windows 2000 O+ wat een OS.
Je doet je nickname eer aan met dit statement ;)
vrijdag 9 juni 2023, 14:38 uur #11
0
Bushmaster
Microschoft
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:29 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]


Windows 2000 was NT 5.0, Windows NT 4.0 was Windows NT 4 Workstation/server.
Ook die waren gaaf! vooral de taskmgr van destijds.
(Windows Me was voornamelijk zo slecht omdat de hardware fabrikanten gewoon Windows 98 driver mee leverde ipv er een Me driver voor te schrijven.)
NT 5.0 ja klopt. Ik word oud. Maar ik ben die blijven gebruiken tot diep in de XP tijd.
Me was een reboot/bsod drama.
Raak ik hier een gevoelige sneer?
vrijdag 9 juni 2023, 14:39 uur #12
1
#ANONIEM
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:29 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]


Windows 2000 was NT 5.0, Windows NT 4.0 was Windows NT 4 Workstation/server.
Ook die waren gaaf! vooral de taskmgr van destijds.

Het leverde ook leuke plaatjes op op interpret

foto

foto
vrijdag 9 juni 2023, 14:42 uur #13
0
remat
dat doet me denken aan skynet
vrijdag 9 juni 2023, 14:42 uur #14
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:36 schreef Deepcage het volgende:

[..]


Je doet je nickname eer aan met dit statement ;)
Achjah ik probeer mijn best te doen he *) Windows 98 functioneerde in iedergeval beter dan Android.
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 14:48 uur #15
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:38 schreef Bushmaster het volgende:

[..]
NT 5.0 ja klopt. Ik word oud. Maar ik ben die blijven gebruiken tot diep in de XP tijd.
Me was een reboot/bsod drama.
LOL! ja vooral als je in Me iets met je netwerk adapter deed was het bidden naar god met de vraag of hij nog opstarte.
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 14:48 uur #16
2
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:39 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Het leverde ook leuke plaatjes op op interpret

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb lichtelijk het vermoeden dat jij een Mac gebruiker bent *)
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 14:53 uur #17
1
#ANONIEM
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:48 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]

Ik heb lichtelijk het vermoeden dat jij een Mac gebruiker bent *)
Maar goed dan dat vermoedens geen pijn doen :')

Ik gebruik eigenlijk van alles behalve Apple.
vrijdag 9 juni 2023, 14:54 uur #18
3
#ANONIEM
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:48 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]

LOL! ja vooral als je in Me iets met je netwerk adapter deed was het bidden naar god met de vraag of hij nog opstarte.
Plug&Pray
vrijdag 9 juni 2023, 14:57 uur #19
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:53 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Maar goed dan dat vermoedens geen pijn doen :')

Ik gebruik eigenlijk van alles behalve Apple.
Lichtelijk vermoeden had ik ;) had het ook wat minder pijn gedaan :s)
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 14:58 uur #20
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:54 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Plug&Pray
foto
Microsoft gebed..
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
Redactie Frontpage
vrijdag 9 juni 2023, 15:12 uur #21
0
TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:39 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


Het leverde ook leuke plaatjes op op interpret

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die onderste heb ik wel eens op pc's in het praktijklokaal gezien toen ik nog op school zat :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
vrijdag 9 juni 2023, 15:14 uur #22
0
RetepV
Ik zou het totaal niet erg vinden als de computer mijn werk over zou nemen. Serieus.

Natuurlijk moet ik dan niet meteen buiten de maatschappij vallen en alles kwijt raken. Ik moet dan nog steeds de dingen kunnen doen die ik leuk vindt.

Dus als de computer mijn werk overneemt, en mijn leven blijft even goed of wordt zelfs beter, waarom de f*ck zou ik dan klagen?

Het grootste gevaar van meer vrije tijd zou kunnen zijn dat ik me zou kunnen gaan vervelen en rare dingen zou kunnen gaan doen. Of dat ik mijn leven zinloos zou gaan vinden omdat ik meer tijd heb om over de zin van mijn leven na te denken.

Ik weet niet. Het is iets dat ik wel wil ervaren. :P
vrijdag 9 juni 2023, 15:20 uur #23
0
RetepV
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:38 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

NT 5.0 ja klopt. Ik word oud. Maar ik ben die blijven gebruiken tot diep in de XP tijd.
Me was een reboot/bsod drama.
Windows ME was echt een substandaard product. Het zal vol met ernstige memory leaks. Slecht getest, niet goed ontworpen, één groot drama. Daarom had Microsoft besloten om het niet eens meer te gaan patchen, maar zo snel mogelijk naar Windows XP over te gaan.

Windows ME is al na een jaar obsolete gemaakt en vervangen door Windows XP! Daar heeft Microsoft flink wat op moeten afschrijven. :)

Voorbeeldje:

https://www.extremetech.c(...)-found-in-windows-me

Maar alla, Windows ME ging eigenlijk al fout bij Windows 95. Weer was het, net als Windows 3, een grote schil om ms-dos heen, in plaats van een serieus op zichzelf staand operating system.
vrijdag 9 juni 2023, 15:30 uur #24
0
Keerzijde
heeft altijd gelijk
Dat hebben ze al. :N
An open mind is a joy forever!
vrijdag 9 juni 2023, 15:31 uur #25
0
Deepcage
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:42 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]

Achjah ik probeer mijn best te doen he *) Windows 98 functioneerde in iedergeval beter dan Android.
Daar kan ik niks tegen in brengen.
vrijdag 9 juni 2023, 15:31 uur #26
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:20 schreef RetepV het volgende:

[..]
Windows ME was echt een substandaard product. Het zal vol met ernstige memory leaks. Slecht getest, niet goed ontworpen, één groot drama. Daarom had Microsoft besloten om het niet eens meer te gaan patchen, maar zo snel mogelijk naar Windows XP over te gaan.

Windows ME is al na een jaar obsolete gemaakt en vervangen door Windows XP! Daar heeft Microsoft flink wat op moeten afschrijven. :)

Voorbeeldje:

https://www.extremetech.c(...)-found-in-windows-me

Maar alla, Windows ME ging eigenlijk al fout bij Windows 95. Weer was het, net als Windows 3, een grote schil om ms-dos heen, in plaats van een serieus op zichzelf staand operating system.
En vergeet ook niet systeem herstel die meer sloopte dan het goed was :Y
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 15:40 uur #27
2
maali
als je echt oldskool bent, herinner je je nog OS/2 :D
vrijdag 9 juni 2023, 15:42 uur #28
0
OnhandigeThomas
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:12 schreef Professionele-Idioot het volgende:
Konden we maar terug naar Windows 98 SE, wat een geweldige tijden waren dat!
Of Windows 2000 O+ wat een OS.
Waarom niet DOS? Programmeren in TurboPascal :7
vrijdag 9 juni 2023, 15:44 uur #29
1
TjerkdeVries
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:12 schreef Professionele-Idioot het volgende:
Konden we maar terug naar Windows 98 SE, wat een geweldige tijden waren dat!
Of Windows 2000 O+ wat een OS.
Niet in combinatie met roaming users, zelfs met kixstart was dat best een drama. We hadden toen nog geen active directory. Met af en toe een crash in het netwerk, nee niet tof.
For each contact, there is a solution!
The person most likely stopping you, is you.
vrijdag 9 juni 2023, 15:44 uur #30
0
OnhandigeThomas
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:40 schreef maali het volgende:
als je echt oldskool bent, herinner je je nog OS/2 :D
Ik heb nog in 6502 machinetaal geprogrammeerd... Toen al waren er kopieerbeveiligingen (waardoor je een spel niet van cassette naar diskette kon overzetten).
vrijdag 9 juni 2023, 15:45 uur #31
1
RetepV
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:40 schreef maali het volgende:
als je echt oldskool bent, herinner je je nog OS/2 :D
Dat was overigens best een goed stuk software. Maar Microsoft had veel slimmere campagnes om Windows aan de man te brengen. Onder andere door hardwarefabrikanten af te persen door te dreigen om Windows incompatible met hun hardware te maken als ze iets anders dan Windows met hun systemen zouden leveren. En IBM had geen zin om dat gevecht aan te gaan, want het verdiende toch al niet zo veel met hun PC business door al dat gekloon van de Chinezen.
vrijdag 9 juni 2023, 15:49 uur #32
2
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:44 schreef TjerkdeVries het volgende:

[..]


Niet in combinatie met roaming users, zelfs met kixstart was dat best een drama. We hadden toen nog geen active directory. Met af en toe een crash in het netwerk, nee niet tof.
God gloeiende kixtart _O_ , helemaal vergeten. daar kon je de prachtigste login/logoff/logon script mee schrijven.

Als je dat roaming profile goed aan de gang had werkte het wel echt goed.
Op iedere pc waar je inlogde alle files en programs. boh moet nu ook denken aan Norton Ghost cast server en dan nog even lekker Windows syspreppen ^O^ .
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 15:54 uur #33
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:42 schreef OnhandigeThomas het volgende:

[..]


Waarom niet DOS? Programmeren in TurboPascal :7
Ik ben begonnen op een XT welke dos versie daar op draaide weet ik niet.
Volgens mij ben ik zelf actiever geworden met MS DOS 6.22.
Grooste fout van mijn leven btw.
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 15:54 uur #34
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:40 schreef maali het volgende:
als je echt oldskool bent, herinner je je nog OS/2 :D
Helaas, heb ik dat nooit meegemaakt, alhoewel ik OS/2 nog wel eens wil proberen.
Ik heb lang geleden ook nog een gekloot met Novel maar dat was toen al bijna niet meer.
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 16:04 uur #35
1
Newsworld
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:40 schreef maali het volgende:
als je echt oldskool bent, herinner je je nog OS/2 :D
CP/M is old :)
vrijdag 9 juni 2023, 16:10 uur #36
0
Keerzijde
heeft altijd gelijk
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:14 schreef RetepV het volgende:
Ik zou het totaal niet erg vinden als de computer mijn werk over zou nemen. Serieus.
Natuurlijk moet ik dan niet meteen buiten de maatschappij vallen en alles kwijt raken. Ik moet dan nog steeds de dingen kunnen doen die ik leuk vindt.
Dus als de computer mijn werk overneemt, en mijn leven blijft even goed of wordt zelfs beter, waarom de f*ck zou ik dan klagen?
Ik weet niet. Het is iets dat ik wel wil ervaren. :P
Het hele ding is, dat ALS de computer je werk kan overnemen, dat jouw werkgever
jou niet meer betaalt voor het werk dat je niet meer doet.

Dus JA, je valt buiten de maatschappij en je raakt alles kwijt.
Je leven wordt slechter (met een uitkering) dus je hebt alle reden om te klagen.
Niet iets wat IK zou willen ervaren :N
An open mind is a joy forever!
vrijdag 9 juni 2023, 16:11 uur #37
0
Keerzijde
heeft altijd gelijk
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:40 schreef maali het volgende:
als je echt oldskool bent, herinner je je nog OS/2 :D
OS/2 is toch overgegaan in/de basis van Windows NT? :?
An open mind is a joy forever!
vrijdag 9 juni 2023, 16:12 uur #38
0
Keerzijde
heeft altijd gelijk
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:04 schreef Newsworld het volgende:
CP/M is old :)
Ponskaarten, DAT is oud! :Y;)
An open mind is a joy forever!
vrijdag 9 juni 2023, 16:13 uur #39
0
OnhandigeThomas
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:04 schreef Newsworld het volgende:

[..]


CP/M is old :)
Destijds hadden we een "Exidy Sorcerer" en die draaide onder cp/m
vrijdag 9 juni 2023, 16:31 uur #40
1
maali
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:54 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]

Ik ben begonnen op een XT welke dos versie daar op draaide weet ik niet.
Volgens mij ben ik zelf actiever geworden met MS DOS 6.22.
Grooste fout van mijn leven btw.
PC-DOS waarschijnlijk (gemaakt door MS voor IBM want toen was de big blue nog oppermachtig :P)
vrijdag 9 juni 2023, 16:59 uur #41
0
peperazzi2
Net zoals verregaande mechanizering veel taken heeft overgenomen van niet-geschoolde arbeiders, zal AI ook veel taken gaan overnemen van de onderste laag kantoormedewerkers.

Dit is trouwens niet iets nieuws - denk maar aan de ouderwetse typisten die memo's moesten uittikken naar het hele bedrijf. Dat is compleet overgenomen door e-mail. De productiviteit van kantoormedewerkers ligt tegenwoordig veel hoger vanwege computers/netwerk/etc.

"Computers" waren oorspronkelijk mensen (veelal vrouwen) die berekeningen op papier deden. Zij konden ook niet concurreren met GFLOPS (elektronische) computers.
vrijdag 9 juni 2023, 17:57 uur #42
0
Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:40 schreef maali het volgende:
als je echt oldskool bent, herinner je je nog OS/2 :D
Yep, OS/2 Warp! ^O^
Was retestabiel en zat beter in elkaar dan het latere windows NT4. :Y
vrijdag 9 juni 2023, 18:26 uur #43
0
bArAbAts
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
Nee dat doet de telefoons al.
Bijna 24/7 zitten de mensen er op.
Zelf denken kunnen ze al niet meer .
Telefoon hoeft alleen nog maar te zeggen.

Kom van de dak af .
En ze springen zo van een flat gebouw af
je telefoon is een computer met belmogelijkheden zo ingewikkeld is dat toch niet?
vrijdag 9 juni 2023, 18:28 uur #44
0
bArAbAts
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:11 schreef Keerzijde het volgende:

[..]

OS/2 is toch overgegaan in/de basis van Windows NT? :?
Nee compleet andere ontwikkelaars! ;)
vrijdag 9 juni 2023, 18:44 uur #45
0
suijkerbuijk
suijkerbuijk
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:26 schreef bArAbAts het volgende:

[..]


je telefoon is een computer met belmogelijkheden zo ingewikkeld is dat toch niet?
Nee zo dom ben jij.

Ik heb er over dat de mensen zo dom zijn.
Dat als er ooit A.I er op je telefoon zit en die zegt spring.
Dat dik een grote bevolking zo achterlijk is geworden dat ze springen.
Wil je mijn boot zien PTA / Mijn boot en de aanpassing die worden gedaan.
Redactie Frontpage
vrijdag 9 juni 2023, 19:27 uur #46
0
foton
__--*--__
Mijn computer zegt nee.
Hij zegt dat ik me nergens zorgen over hoef te maken.
O-)
vrijdag 9 juni 2023, 19:41 uur #47
1
ElPollo
Gaarne verwijderen.
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:29 schreef Professionele-Idioot het volgende:

[..]


Windows 2000 was NT 5.0, Windows NT 4.0 was Windows NT 4 Workstation/server.
Ook die waren gaaf! vooral de taskmgr van destijds.
(Windows Me was voornamelijk zo slecht omdat de hardware fabrikanten gewoon Windows 98 driver mee leverde ipv er een Me driver voor te schrijven.)
Niet zo modern doen... DOS. Lekker autoexecs.bats en configs.syss tweaken totdat je spelletje een keer blij was met de vrije hoeveelheid geheugen :P
Gaarne verwijderen.
vrijdag 9 juni 2023, 19:47 uur #48
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:41 schreef ElPollo het volgende:

[..]


Niet zo modern doen... DOS. Lekker autoexecs.bats en configs.syss tweaken totdat je spelletje een keer blij was met de vrije hoeveelheid geheugen :P
Oja copy con config.sys
Device=c:\dos\himem.sys
Control z

Had je daar ook niet memmaker voor ?
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
vrijdag 9 juni 2023, 19:56 uur #49
1
erikal
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:55 schreef Speeder het volgende:

[..]


Je telefoon is in theorie ook gewoon een computer, alleen in een andere vorm ;)
In de praktijk ook hoor. Iedereen is nu een gruwelijke computer nerd. Nog erger dan ik in mijn jeugd was.
vrijdag 9 juni 2023, 23:11 uur #50
0
Kornolio
the great
quote:
Op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:12 schreef Professionele-Idioot het volgende:
Konden we maar terug naar Windows 98 SE, wat een geweldige tijden waren dat!
Of Windows 2000 O+ wat een OS.
AmigaOS zul je bedoelen :Y
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
Reactiepagina:
1 2
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Random Pics van de Dag #1924
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
special
Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
review
Philips Evnia 27M2N5201P
special
Random Pics van de Dag #1923
special
Random Pics van de Dag #1922
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.