The Moment of Silence

The Moment of Silence speelt zich af in de toekomst. De sfeer is een beetje beklemmend en de graphics passen daar goed bij. Overal zijn camera\\\'s te vinden en de enorme schermen waarop de propaganda uitgezonden wordt beheersen het straatbeeld. De technische snufjes en gadgets, waaronder een Mobile Messenger (soort PDA), de videoschermen en de transportmiddelen komen over alsof ze echt zouden kunnen bestaan in 2044. De achtergronden zijn mooi en gedetailleerd, het is wel jammer dat ze nogal statisch zijn. Er zijn op de meeste lokaties maar heel weing \\\"vulpersonen\\\" (mensen met wie je niet kan praten) te zien, waardoor de wereld tamelijk leeg overkomt. De spelpersonages bewegen soms wat houterig en vertonen soms wat glitches (half in de sneeuw verdwijnen, mensen die door elkaars lichaam heen lopen).

<\/center>

Ook het geluid is prima. De muziek past goed bij het verhaal en de stemmen zijn, op een enkele uitzondering na, uitstekend ingesproken in nagenoeg accentloos Engels. Naar keuze kan je de ondertiteling aan zetten. Tijdens de gesprekken is er vrij weinig animatie, zo staat er één persoon gedurende het hele gesprek uit het raam te kijken. Ze draait zich geen enkele keer om om Peter aan te kijken.

<\/center>

De besturing is het zwakke punt van het spel. Iedere lokatie bestaat uit een aantal schermen. Om Peter te laten voortbewegen moet je in het scherm klikken op de plek waar je wil dat hij heenloopt. Wil je naar een lokatie die buiten het huidige scherm valt, dan moet je op één van de pijlicoontjes klikken die je te zien krijgt als je op de juiste plaats je muis beweegt, of als je op de H-knop drukt. Helaas werkt de H-knop niet feilloos (laat niet altijd alle uitgangen zien) zodat je niet altijd doorhebt waar je naar toe kan lopen. Ook volgt Peter niet altijd de makkelijkste weg, waardoor hij steeds buiten beeld loopt of naar een plek waarvandaan je het voorwerp dat je wilde bekijken helemaal niet kan zien. Vooral in kleine, drukke ruimtes zoals een winkel of het kantoor van Peter is het erg moeilijk om hem op de juiste plek te krijgen, dit is tamelijk frustrerend.

<\/center>