DVD: Sex Drive

Soms vraag je je wel eens af of je een bepaalde film al niet eens eerder in de winkelschappen hebt zien liggen: "Had ik die nou al gezien?". De titel komt je bekend voor, de layout van de hoes lijk je eerder gezien te hebben en ook de castleden zien er niet onbekend voor je uit. Als tot slot ook het verhaal je bekend in de oren klinkt, zou je denken dat je de film al eerder hebt gezien. Niets blijkt echter minder waar als je de film daadwerkelijk gaat bekijken. Welkom in de wereld van Hollywood, waar originaliteit een zeldzaamheid lijkt te zijn. Sommige producenten proberen mee te liften op bestaande successen en pakken -althans zo lijkt het- een soort generator erbij die plot, karakters en flauwe grappen uitspugen en de regisseur kan aan de slag. Zo lijkt de nieuwe film Sex Drive op het eerste gezicht wel heel erg op de bekende films als Road Trip, American Pie, Not Another Teen Movie en ga zo maar door. Maar aangezien Sex Drive toch echt los staat van al die andere titels binnen het genre en sinds kort verkrijgbaar is, besluiten we er toch maar eens naar te kijken.

De 18-jarige Ian (Josh Zuckerman) is een beetje een wanhopige tiener. Hij heeft nog nooit een serieus vriendinnetje gehad en is tot zijn grote spijt nog maagd. Hij heeft sinds enige tijd echter wel een chatvriendinnetje, die volgens Ian een echte seksbom moet zijn. Ze nodigt de makkelijk te verleiden Ian uit om eens bij haar op bezoek te komen. Hij ziet zo'n niet te missen kans wel zitten en besluit af te reizen naar Knoxville. Dat ligt echter niet bepaald om de hoek en hij neemt stiekem de auto van zijn broer mee. Samen met zijn vrienden Lance en Felicia begint hij aan een roadtrip, waarbij het einddoel duidelijk voor ogen staat, maar op de reis ernaartoe genoeg gebeurt om de reis een memorabele te maken.

Tsja, de aanname dat Sex Drive een generiek product is van het soms fantasieloze Hollywood, blijkt niet geheel onwaar te zijn. Het verhaal is namelijk alles behalve origineel, de karakters zijn vrij vlak en de film zal je ook geen tranen van het lachen bezorgen. Toch zijn er positieve punten te benoemen. Sex Drive is een vlotte film en je hoeft je dan zeker ook niet te vervelen. De flauwe grappen, hoe belegen ze ook zijn, bezorgen je nog altijd een glimlach.

Qua extra's bevat de release op dvd geen bijzonderheden. De toegevoegde filmpjes zijn waarschijnlijk afkomstig van overgebleven fragmenten en leveren weinig vertier op. Ook de making-of is eigenlijk niet noemenswaardig.

Sex Drive is een echte direct-to-dvd release. Uitstekend geschikt om met een stel melige vrienden te bekijken, maar de film zal niet lang in je gedachten blijven. De volgende keer dat je in de winkel staat zul je je misschien wel weer afvragen: "Had ik die nou al gezien?"

Label: Sony H.E. Releasedatum: 2 augustus 2009 Kijkwijzer:
Waardering film: - Waardering extra's:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.