CD: Promo - Quality Control

Sommige mensen behoeven geen nadere introductie. Een dj/producer als Promo bijvoorbeeld. Al sinds jaar en dag aan de top van de hardcorescene met zijn producties, draaikunsten en label. Bijna drie jaar na zijn album The Revolutionist ligt de opvolger in de winkels: Quality Control.

Met 'My Future Destiny' opent de eerste cd op onheilspellende wijze. Duister gezang en rauwe kicks luiden het album in. Het daarop volgende 'Rising Out Of The Dark' is weer heel anders, deze melodieuze plaat is weer zo'n typische Promo-floorfiller. Zo is ook de rest van het album opgebouwd. Aan de ene kant meesterwerkjes met veel melodie ('Silence Surrounds Me', 'Follow My Movement') die op menig feest voorbij gaan komen, maar aan de andere kant ook het wat betere beukwerk dat neigt naar de hardtechno die we kennen van zijn alias Rude Awakening. 'Refuse To Recognize', een productie die Promo samen met The DJ Producer maakte, is daar een voorbeeld van. Snelle percussie en rauwe rollende kicks zorgen voor een energiek geheel.

Op het tweede schijfje krijgen we een korte les in het maken van een track in 'Asian Drum Lesson'. Een grappig begin van wederom een sterke cd. Neem nou een track als 'Always Futile'. Alle elementen zijn perfect op elkaar afgestemd, over elke kick, clap of crash is nagedacht. Een waar meesterwerk! Zelfde geldt overigens voor de Meccano Twins remix van 'Different Breed Of Men'. Het origineel is al te gek, maar de versie van dit Italiaanse duo doet er zeker niet voor onder. Wat een heerlijke kicks! Ook deze cd wordt afgesloten met een heerlijk ruige co-productie van Promo en The DJ Producer. Zet overigens de cd's niet te snel af na de laatste tracks, want op beide schijfjes is nog een hidden track op het einde verstopt!

Met de kwaliteit zit het wel goed op Quality Control. Geen track is hetzelfde, en toch hoor je overal de hand van Promo duidelijk terug. Hoe vaker je het luistert, hoe meer nieuwe dingen je hoort. Kortom: geniaal, dit moet je gehoord hebben!

Label: The Third Movement Releasedatum: 21 maart 2009