CD: Jennifer Lopez - Brave

Met Brave brengt Jennifer Lopez alweer haar zevende album op de markt. Na een (niet bijster succesvol) Spaans avontuur kiest ze er nu toch weer voor Engelstalige nummers op de cd te zetten; succesvoller dan de Spaanstalige in ieder geval. De cover roept meteen een hoog bling-bling gehalte op. Zo kennen we JLo wel een beetje. Op zich is het een mooie hoes, maar het gaat natuurlijk om de inhoud van het album. De cd is een mix van pop, dance en R&B. Dit maakt het weer tot een geschikt dansalbum; vergelijkbaar met de eerdere cd's die de Latino uitbracht.

Afwisseling
De sterke opening op het album is voor Stay Together, een echte binnenkomer waarop je meteen de heupen los kunt gooien. In het nummer vertelt ze over hoe/waarom mensen binnen een relatie bij elkaar blijven. Leuke keuze voor iemand die zelf al menig mislukte relatie achter de rug heeft. Dit nummer is ongetwijfeld het gevolg van het geluk dat ze nu heeft gevonden bij echtgenoot Marc Anthony. Met nummers als Forever en Wrong When You're Gone staan er toch ook wat ballads op het album. Mooie, ingetogenere nummers. Ze maken van de cd een prettige mix tussen rustig en up-tempo. Haar huidige single ontbreekt natuurlijk ook niet: Do It Well. Dit nummer staat twee keer op de cd: één keer als originele uitvoering en nog een keer als krachtige Ashanti Boyz Remix. Welke van de twee het beste is, moet je zelf maar beoordelen.

JLo

Aardig, maar niet uniek
Het afsluitende nummer is meteen ook de titelgever: Brave. Even denk je dat je te maken hebt met een ballad, maar dan... Het nummer neemt een vlucht en knalt je speakers uit. Een goede afronding van een over het geheel genomen aardige cd. Dat er meer nummers op staan die hitpotentie hebben, mag wel aangenomen worden. Echter, subliem en uitzonderlijk is het album ook weer niet. Het is gewoon een goede, doorsnee cd. En dat is ook prima als je bekijkt wat JLo allemaal voor haar rekening neemt: een nieuw album op de markt brengen, een film in aantocht en dan ook nog zwanger zijn. Dan moet je je aandacht verdelen.

Label: RCA Releasedatum: 5 oktober 2007