CD: Innercity 2005

Zoals elk jaar brengt ID&T na het feest Innercity een cd uit met de naam Innercity. Dit jaar is geen uitzondering en de dubbel cd ligt dan ook al in de winkel. ID&T kwam met een gewaagde line-up voor het feest. Namen die in de dance en trance-scene niet zo bekend waren en meer richting hiphop neigde. De dubbel cd is een stuk minder gewaagd.

Na het lezen van de nummers op de dubbel cd miste ik meteen iets. Er stonden alleen maar namen op die je ook zou verwachten op de vorige cd's. Waar waren het nieuwe thema en de gewaagde opstelling gebleven? Op de cd's hoef je in ieder geval niet te zoeken naar De Jeugd van Tegenwoordig of DJ Chuckie. Een beetje onorigineel dus, maar de cd maakt het redelijk goed met grote namen als Tiga, Moby, Marco V, Mauro Picotto, Deep Dish, Depeche Mode en nog veel meer.

Helaas is dit meteen één van de weinige pluspunten. De tracks klinken wel lekker en beide cd's luisteren redelijk weg. Alleen lopen beide cd's niet helemaal zoals we gewend zijn. Waar je normaal een cd opbouwt, zijn deze cd's een rommeltje; rustige en harde nummer kriskras door elkaar, zonder enige opbouw of afbouw. Ondanks dat de cd's kunstig in elkaar gemixed zijn en je geen overgangen hoort, kloppen de nummers niet met elkaar. Ook verschillen de cd's onderling heel erg weinig van elkaar qua style, waar dat normaal wel zo is.

De tracks zijn over het algemeen goed, alhoewel sommige nummers wel een beetje uitgekauwd zijn, maar dat maakt ze niet minder natuurlijk.
Het grootste minpunt voor mij is het feit je niets van de gewaagde line-up op het feest terug vindt op de cd's. Dit terwijl de cd's toch een weerspiegeling zouden moeten zijn van het feest zelf.
In mijn ogen is de dubbele Innercity cd een gemiste kans, maar geen hele slechte gemiste kans. De cd zelf is namelijk best aardig.