Game Review: Samurai Warriors

Oosterse vechtmachines
De makers van dit spel zijn onder meer bekend van de Dynasty Warriors games. Van deze serie zijn er in totaal acht uitgebracht waarvan sommigen alleen via import voor europa verkrijgbaar zijn. De oosterse vechtspellen zullen hier alleen aanslaan bij de fans van dit genre. Met Samurai Warriors heeft KOEI een opvolger op de markt gebracht van Dynasty Warriors waar wat gameplay en andere veranderingen aanwezig zijn waar ik later op in zal gaan.

Speelde Dynasty Warriors zich nog af in het oude China met Samurai Warriors verhuizen we naar het oude Japan. In een tijd die Sengoku genoemd wordt. Deze tijd bestond voornamelijk uit oorlog tussen zo een beetje iedere clan die er aanwezig was in Japan. In Samurai Warriors heb je vijftien verschillende personages met ieder hun eigen verhaal. Het verhaal hangt ook af van de beslissingen die jij neemt in het slagveld. Het verhaal neemt namelijk een andere wending door de beslissingen die jij neemt.

Vechten, vechten en nog eens vechten.
Om in Samurai Warriors een vijand te verslaan heb je niet veel nodig. Vierkantje is de knop die het allemaal doet in dit spel. Je loopt door een veld heen waar echt gigantisch veel vijanden rond rennen. Doormiddel van vierkantje te drukken maak je automatisch combinaties met het wapen dat jouw personage in handen heeft, combineer dit met de driehoek knop en je krijgt meer combinaties. Onder in beeld zie je twee balken; één voor je leven en de ander is een “mussou” balk. Zodra deze balk vol is en je drukt op de cirkelknop dan zul je een mussou move doen, deze move is wat specialer doordat je meerdere combinaties achter elkaar doet en op deze manier meerdere vijanden tegelijk zal aanvallen.

Ondanks de upgrades van moves die je kan vinden zal het voor de niet-fans van deze game heel erg snel saai worden. De game bestaat namelijk vooral uit het simpel neermaaien van je tegenstander met je wapen. In de game lopen er genoeg vijanden rond om te verslaan, zo kan de teller tot wel boven de duizend vermoorde vijanden oplopen. Voor sommige kan het daarom erg saai worden. Tijdens de missies die je doet krijg je ook andere opdrachten te doen. Je kunt deze gewoon negeren maar als je een opdracht uitvoert zul je verschillende upgrades krijgen.