DVD Review: De Familie Knots

Mijn mening

Wat geweldig om deze serie weer te zien! De altijd kalme stem van de voice over, waar regelmatig tegen wordt gepraat, de droge humor van vooral Neef Herbert en Onkel X en niet te vergeten Opa en Oma Knots.

Okee, het is geen breedbeeld DVD, het geluid is mono en geen Dolby Digital 5.1 en het is nu eenmaal een oude serie. Maar lang niet iedereen heeft een breedbeeld televisie en er zijn nog genoeg mensen die blij zijn dat ze gewoon stereo geluid hebben. Oh, en voordat je het zegt: er zijn ook videobanden dus ook voor degenen die nog geen DVD speler hebben is er nog hoop.

Op de DVD's heb je overigens wel de extra's, op de videobanden niet. Er staan best leuke dingen bij, met leuke weetjes over de serie, een rekwisietenlijst en interviews, maar ik denk niet dat ze een extra reden vormen om de DVD te kopen.

Iets dat me in mijn jongere jaren trouwens nooit was opgevallen maar waarvan ik waarschijnlijk onbewust wel het één en ander heb opgepikt, is de educatieve waarde van de serie. Nu zul je denken, wat kan ik leren van een met roze verf kliederende vrouw in bijpassende jurk met een maffe familie. Wel, in iedere aflevering zit wel een wijze les voor jong en oud. Over het erbij willen horen door dragen van bepaalde kleding, de balans tussen leren en spelen, rekening houden met andere mensen, niet te snel oordelen, noem maar op.

Ik denk dat de Familie Knots DVD's nog steeds in de smaak zullen vallen bij jong en oud (en misschien zelfs alles er tussenin) en misschien, en ja dan ben ik misschien een tikkeltje optimistisch, bij zullen dragen aan een klein stukje extra opvoeding en algemene ontwikkeling. En als u mij nu even wil excuseren, ik heb ineens inspiratie om een schildertijtje te maken.

Met een prijs van ¤ 11,99 per DVD is de familie Knots voor weinig geld in huis te halen. Voor ¤ 66,99 kun je de 6 DVD box aanschaffen met in totaal maar liefst elf(!) uur familie Knots. Ik wacht nog op delen drie tot en met zes dus of je er ook knotsgek van wordt kan ik nog niet zeggen, maar genieten doe ik er wel van.

Details

GenreTV Series
UitgeverBridge Pictures / NCRV