Ericsson van F1 naar IndyCar

Dat er voor Marcus Ericsson in elk geval wat 2019 betreft weinig toekomst meer in de Formule 1 was is geen nieuws, maar inmiddels is duidelijk waar de Zweed dan wél aan de bak kan: Schmidt Peterson Motorsports heeft hem een stoeltje aangeboden in de IndyCar Series.

Ericsson debuteerde in 2014 bij Caterham in de F1 en rijdt sinds 2015 voor Sauber. Daar debuteerde hij in Australië met een achtste plek, nog altijd zijn beste resultaat ooit. Kimi Räikkönen en Antonio Giovinazzi zijn bij Sauber al bevestigd voor volgend jaar, dus voor Ericsson was slechts een plek als reserve weggelegd. "Dit voelt als een perfecte stap voor mij en mijn carrière na vijf jaar in de Formule 1", aldus Ericsson, die verder het standaardverhaaltje vertelt over dat hij ontzettend blij is en niet kan wachten om samen te werken met zijn nieuwe team.

Auto #7 zal voor de Zweed zijn, #6 blijft vrij voor Robert Wickens. De Canadees crashte dit jaar hard op Pocono en heeft door zenuwschade een verlamming opgelopen, waarvan nog niet te zeggen is hoe lang dat kan duren. SPM laat weten dat de auto van Wickens beschikbaar blijft voor het geval hij terug wil en kan keren. De #5 blijft in handen van James Hinchcliffe, terwijl de Brit Jack Harvey parttime voor het team blijft racen.