Beslissing FIA over invoering halo op 15 juli
Op 15 juli maakt de autosportbond FIA bekend of de omstreden halo gaat worden ingevoerd in de Formule 1 vanaf volgend seizoen. De roep om een halo kwam na de dodelijke ongelukken van Jules Bianchi tijdens de GP van Japan in 2014 en IndyCar-coureur Justin Wilson, die op zijn hoofd werd geraakt door een wiel.
Ferrari en Red Bull hebben gedurende het huidige seizoen al twee concepten van een cockpitbescherming getest. Ferrari kwam met een halo-constructie, Red Bull met een aeroscreen. Het concept van de aeroscreen wordt voor 2018 opnieuw onderzocht, maar is uitgesloten voor 2017.
"Er is nog veel werk te verzetten voordat we de halo kunnen introduceren. We zijn nog aan het testen, we voeren binnenkort weer overleg met de teams en er zijn de implicaties voor het ontwerp van het chassis," vertelde Laurent Mekies van de FIA. "We hebben dus te maken met deadlines die we niet verder voor ons uit kunnen schuiven en daardoor gebeurt alles in de hoogste versnelling."
Bianchi kwam enkele maanden na zijn ongeluk te overlijden
Ferrari Halo:
foto
Red Bull Aeroscreen:
foto
niet om hoe mooi jij het vind.
2017: Niemand die het meer wat boeit + sterft stille dood. (= Bernie trekt aan de touwtjes achter de schermen)
Het had Bianchi zijn ongeluk niet kunnen voorkomen, het had Massa zijn ongeluk niet kunnen voorkomen. (meest heftige ongelukken met hoofdletsel tot gevolg in de laatste jaren). Enige oplossing voor Massa zijn ongeluk was een volledig gesloten cockpit (maar dan ga ik wel DTM kijken). Enige oplossing voor Bianchi zijn ongeluk is betere voertuigen langs de baan waar je niet onder kan schuiven (en Bianchi had op de gele vlaggen moeten letten...)
De FIA dienen dan de brandstoftanks veiliger te maken dat ze vertraging hebben met ontsteken, mocht er een vlammenzee ontstaan en de marshalls moeten er als de kippen bij zijn om de auto rechtop te zetten en hij dan pas de auto kan verlaten.
Het is dus weer wachten op een dode en dat hoop ik toch echt niet.
Bianchi zijn ongeval was echt "een samenloop van omstandigheden" en ik betreur zijn dood nog steeds.
Daarbij komt nog eens, nu worden die bolides in 2017 eindelijk weer zoals een racewagen eruit dient te zien en dan verkrachten ze het uiterlijk met die teenslipper.
Vind het niet zo erg eruit zien... al lijkt die 'aeroscreen' of zoiets wel een beetje op wat... 'vintage' autos hadden!
No excuse
'Til the end
Been living to win, Been living to win
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
foto
(ben meteen weer helemaal in hoger sferen; de 'heilige' nummers 27 en 28 van Scuderia Ferrari
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
Elk ontwerp heeft drawbacks - bijvoorbeeld dat de "cockpit-wall" hoger wordt dus indien de auto ondersteboven ligt kom je er niet meer uit - of minder makkelijk.
F1 is al veilig - 100% haal je alleen maar als je de persoon uit de auto haalt en op afstand laat besturen middels een simulator.
[ Bericht gewijzigd door 3xNix op vrijdag 1 juli 2016 @ 08:58 ]
Underestimate me
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
foto
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
Als Bianchi zich ook beter aan de regels had gehouden en niet sneller was gaan rijden achter de virtuele safetycar was het ongeluk misschien helemaal niet gebeurd.
Het is ook maar de vraag of een halo dat ongeluk had kunnen voorkomen en zoals het ongeluk van Massa die een wielmoer op z'n helm kreeg mogelijk niet was voorkomen met een halo zoasl Mercedes en Ferrari hebben gemaakt.
Die canopy van Red Bull had wel geholpen bij Massa.
foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken